Από την υπερμεγέθη γάτα του Valentino στο αερόστατο ντομάτα της Loewe οι καμπάνιες των μεγάλων οίκων τελευταία δείχνουν πως το μέγεθος μετράει.
Μία γιγαντιαία γάτα καταλαμβάνει τις μπουτίκ Valentino σε Νέα Υόρκη και Παρίσι. Είναι μία γνώριμη φιγούρα. Έκανε την εμφάνισή της ως τσάντα στην πρώτη συλλογή του Alessandro Michele για τον οίκο και θυμίζει τα κιτς πορσελάνινα διακοσμητικά που ξεκουράζονταν κάποτε πάνω σε σεμεδάκια στο σπίτι της γιαγιάς. Τώρα έχει υπερφυσικό μέγεθος και εγκαινιάζει τη νέα σειρά αξεσουάρ Le Chat de la Maison που οραματίστηκε ο σχεδιαστής.
Στο πλαίσιο της προώθησης του "Tomato Clutch” που ξεκίνησε από ένα meme στο X, η Loewe σήκωσε πριν από μερικές μέρες ένα μεγάλο αερόστατο - ντομάτα πάνω από την Καππαδοκία. Το βραχιόλι "H Equipe" της Hermes γίνεται animation από τον illustrator Geoffroy De Crecy και σε υπερφυσικό μέγεθος κι αυτό κυλάει, ανεξέλεγκτο σε μία πόλη και τρυπώνει στα σπίτια. Πριν από περίπου δύο χρόνια το viral τσαντάκι Jaqcuemus Bambino έγινε τεράστιο, "έβγαλε ρόδες” και κατέλαβε τους δρόμους του Παρισιού.
Τελικά, το μέγεθος μετράει;
Εδώ και πάρα πολλά χρόνια η μόδα και ιδιαίτερη η υψηλή καταναλώνεται πρώτα ως εικόνα στα social media και έπειτα ως αντικείμενο. Οι μεγάλοι οίκοι γνωρίζουν πολύ καλά ότι το κοινό στο οποίο απευθύνονται αγοραστικά είναι στην πραγματικότητα πολύ μικρό, αλλά θέλουν να νιώθουμε πώς έχουμε όλοι πρόσβαση στα top tier προϊόντα τους ακόμα και αν αυτό δε συμβεί ποτέ. Για αυτό το λόγο καλλιεργείται μεθοδικά μια νέα οπτική γλώσσα η οποία ενισχύει με κάθε τρόπο το virality ενός οίκου και κατά συνέπεια το engagement του κοινού με αυτόν.
Η υπερμεγέθυνση δεν αφορά μόνο την εντύπωση - αφορά τη μεταμόρφωση και άρα την προσβασιμότητα. Όταν ένα αξεσουάρ γίνεται τεράστιο, παύει να είναι φορέσιμο και μετατρέπεται σε κάτι σχεδόν μυθικό. Ο οίκος δεν σου πουλά πια το αντικείμενο αλλά το status του, την αφήγησή του, το σύμπαν γύρω του. Η pop αισθητική που φλερτάρει με το υπερρεαλιστικό, το σουρεαλιστικό και το κιτς στην πραγματικότητα έχει μονάχα ένα στόχο, να σταματήσει τον αντίχειρά σου και να τον αφήσει να αιωρείται για λίγα δευτερόλεπτα πάνω από την οθόνη. Κοινώς, τα υπερφυσικά μεγέθη τραβούν την προσοχή, προκαλούν δέος, περιέργεια, εξάπτουν τη φαντασία και φέρνουν στο νου ταινίες όπως το "Attack of the 50 Foot Woman”. Μας μετατοπίζουν από την πραγματικότητα και μας προκαλούν να φανταστούμε έναν κόσμο στον οποίο όλα είναι πιθανά.
Δικαίωμα στο όνειρο
Πώς γινόμαστε κομμάτι αυτού του κόσμου; Αποκτώντας κάτι από το αγαπημένο μας brand κι ας μην είναι το πρωταγωνιστικό προϊόν της καμπάνιας. Ακόμα κι αν δεν μπορείς να αγοράσεις το Tomato Clutch της Loewe, μπορείς με λίγη αποταμίευση να αποκτήσεις το διακοσμητικό κερί της "ντοματένιας” σειράς ή το bag charm. Μπορεί μία it bag πολυτελούς brand να μην είναι για το βάλαντιό σου αλλά ένα άρωμά του μπορεί πάντα να γίνει δικό σου στις εκπτώσεις. Τέτοιες καμπάνιες ενισχύουν τον συμβολισμό των πολυτελών αντικειμένων και μας κάνουν όλους είτε έχουμε τα χρήματα, είτε όχι, να νιώθουμε μέρος ενός πολύ cool και πολύ exclussive club.
Φυσικά σε αυτή τη νέα γλώσσα marketing καταλυτικό ρόλο θα παίξει η Τεχνητή Νοημοσύνη. Όσο το AI και η σχέση μας με αυτό εξελίσσεται, τόσο πιο "εξωφρενικές” καμπάνιες θα βλέπουμε. Το μεγάλο ερώτημα είναι αν η μόδα σε… φυσικό μέγεθος θα συνεχίσει να μας απασχολεί ή αν το μόνο που θα κυνηγάμε θα είναι άπιαστες εικόνες.