Συνέντευξη με μια αληθινή ambassador της ελληνικής μόδας.
Πώς θα περιγράφατε το The Greek Designers Store και πώς ξεκίνησε;
Κωνσταντίνα Καραπάνου: "Πρόκειται για concept stores που προωθούν ταλαντούχους καταξιωμένους αλλά και ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς που διαθέτουν άριστη ποιότητα. Ξεκινήσαμε το 2017 και καταφέραμε να κάνουμε για πρώτη φορά τάση την ελληνική μόδα και να νιώθουμε πλέον περήφανοι για το made-in-Greece, κάτι που λίγα χρόνια πριν δεν ακουγόταν ιδιαίτερα ελκυστικό. Σήμερα διαθέτουμε πέντε καταστήματα: στο Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος (δύο), στο Golden Hall, στο λόμπι του ξενοδοχείου St. George Lycabettus και online στο greek-designers.com".

Πώς επιλέγετε τα brands που φιλοξενείτε;
"Βασικά κριτήρια είναι το craftsmanship και ο ιδιαίτερος σχεδιασμός, ενώ πάντα στηρίζουμε τη "βιώσιμη μόδα" και τους σχεδιαστές που χρησιμοποιούν υλικά και πρακτικές που αφήνουν το ελάχιστο δυνατό οικολογικό αποτύπωμα".
Πώς επηρέασε η πανδημία την ελληνική μόδα;
"Η μεγαλύτερη αλλαγή είναι ότι οι Έλληνες καταναλωτές εκπαιδεύτηκαν στην online αγορά και οι σχεδιαστές, από τη μεριά τους, χαιρέτισαν τις νέες ανάγκες προσθέτοντας στις συλλογές τους ρούχα σε πιο άνετες γραμμές".
Ποια είναι η θέση της ελληνικής μόδας στο εξωτερικό;
"Μπορεί να μην είμαστε ακόμα ανταγωνιστικοί σε σχέση με άλλες fashion πρωτεύουσες με παράδοση στον χώρο, ωστόσο παρατηρείται μια αναγέννηση της ελληνικής μόδας, με σχεδιαστές να ξεχωρίζουν και μάλιστα με έδρα στη χώρα μας, σε αντίθεση με το παρελθόν, που έπρεπε να μεταφέρουν τη δραστηριότητά τους στο εξωτερικό για να πετύχουν".

Ποιος έχει επηρεάσει την αισθητική σας και ποιον θαυμάζετε για το στυλ του;
"Επειδή πρέπει πάντα να δουλεύουμε μία με δύο σεζόν μπροστά, θα έλεγα ότι η αισθητική μου έχει επηρεαστεί κάπως από το μέλλον! Τελευταία εκτιμώ το στυλ των Bella Hadid, Hailey Bieber και Dua Lipa".
Online shopping και πολυτέλεια: Ποιο είναι το μυστικό μιας επιτυχημένης "συνεργασίας";
"Στην περίπτωσή μας βοήθησε το ότι προηγήθηκαν φυσικά καταστήματα σε δημοφιλείς τοποθεσίες, κάτι που δηλώνει την αληθινή ύπαρξη μιας ποιοτικής μπουτίκ. Αρχικά ήμουν αρκετά επιφυλακτική, αφού το Διαδίκτυο κατακλύζεται από προϊόντα αμφιβόλου ποιότητας και ο κόσμος κάνει κυρίως αγορές σε τιμές ευκαιρίας. Αν όμως μάθαμε κάτι από την καραντίνα, αυτό είναι να ενσωματώσουμε το Διαδίκτυο στην καθημερινότητά μας και να εξοικειωθούμε αναπόφευκτα με τις ηλεκτρονικές αγορές, κάτι που διατηρείται και στη μετα-Covid εποχή".

Πόσα brands φιλοξενεί η ανανεωμένη online μπουτίκ greek-designers.com;
"Περίπου 50-70 brands, ανάλογα με τη σεζόν, αφού κάποιοι σχεδιαστές έχουν εποχιακά προϊόντα".
