Η Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνου έζησε μια οπτική και υφολογική "έκρηξη" χρωμάτων και ιδεών με την παρουσίαση της συλλογής Fendi για τη σεζόν Άνοιξη/Καλοκαίρι 2026. Η Silvia Venturini Fendi, με μια αθόρυβη, πλην όμως απόλυτη, αυτοπεποίθηση, οδήγησε τον ιστορικό οίκο σε έναν εορτασμό της επικείμενης εκατονταετηρίδας του, παραδίδοντας ένα show που ο μουσικός παραγωγός, Frédéric Sanchez, περιέγραψε εύστοχα ως ένα "psychedelic promenade", δηλαδή έναν ψυχεδελικό περίπατο.

Αν και η ίδια η Fendi απέφυγε τις συγκεκριμένες λέξεις, δηλώνοντας ότι η συλλογή είναι "φτιαγμένη από τόσες διαφορετικές σκέψεις", το αποτέλεσμα ήταν μια πολύχρωμη, πολυμήχανη και ενίοτε εκκεντρική μίξη από ψυχεδελικά μοτίβα, στοιχεία activewear και μια '90s αισθητική που κερδίζει ξανά έδαφος. Ήταν ένα ταξίδι, και η πολυτέλεια φάνηκε να έχει βρει τη δική της θέση στη μόδα και εν γένεια στη γυναικεία γκαρνταρόμπα.




Η Fendi εστίασε σε μια από τις πιο ενδιαφέρουσες αντιφάσεις της μόδας: πώς να αναβαθμίσει το καθημερινό ντύσιμο. Γνωστά αθλητικά μοτίβα και λειτουργικά στοιχεία του sportswear, όπως τα ρυθμιζόμενα ελαστικά κορδόνια με stopers και τα φερμουάρ, ξέχασαν για λίγο τη χρηστική τους φύση και αναβαθμίστηκαν σε επίπεδο που θύμιζε υψηλή ραπτική.
Φόρμες μεταμορφώθηκαν σε κομμάτια από sartorial μαλλί ή οργάντζα, με τις ταινίες των φερμουάρ να είναι φτιαγμένες από μετάξι. Τα ελαστικά κορδόνια χρησιμοποιήθηκαν για να σφίγγουν κομψά τις φούστες φορεμάτων με λαιμόκοψη halter, ή για να μαζεύουν μερικώς τα σακάκια στην πλάτη, αναδεικνύοντας τις εκκεντρικά τοποθετημένες τσέπες. Η ίδια λογική εφαρμόστηκε σε αντιανεμικά και anoraks από διάτρητο, laser-cut δέρμα, και σε "κοστούμια" με σακάκια από μεταξωτό faille και αντίστοιχες pencil φούστες.







Η χρωματική παλέτα ήταν αναπάντεχη και δυναμική. Η Fendi απέφυγε τη "ήσυχη πολυτέλεια" , πνίγοντάς την με μια πληθώρα από έντονα χρώματα που συχνά συνδυάζονταν σε απίθανα ζευγάρια ή σε διαφορετικές αποχρώσεις του ίδιου τόνου στο ίδιο look. "Η απόχρωση είναι πολύ σημαντική για τη ζωή, και επίσης για τη μόδα", δήλωσε.
Τα μοτίβα είχαν μια παλλόμενη ένταση. Οι τσάντες ήταν υφασμένες σε υπερμεγέθεις pixellations χρώματος, μια αισθητική που καθρεφτιζόταν στο εντυπωσιακό, κυματιστό σκηνικό του Marc Newson. Κεντρική θέση είχαν τα 3D λουλουδάτα μοτίβα, τα "fried flowers", όπως τα ονόμασε η Fendi, για την ομοιότητά τους με τηγανητά αυγά, τα οποία υπήρχαν παντού, από τα αξεσουάρ μέχρι την οργάντζα και τη γούνα. Ακόμα και οι δαντέλες ήταν εκτυπωμένες με floral μοτίβα.




Όπως πάντα, τα αξεσουάρ κράτησαν την οπτική. Η Fendi τοποθέτησε πολυτελή κεντήματα, συμπεριλαμβανομένων αυτών με πούλιες, στο εσωτερικό των εμβληματικών τσαντών Peekaboo. "Κάτι που είναι σαν μια ιδιωτική πολυτέλεια", εξήγησε η σχεδιάστρια, αφήνοντας τις πούλιες της φόδρας να διακρίνονται, καθώς τα μοντέλα κρατούσαν τις τσάντες ανοιχτές.






Η συλλογή του οίκου Fendi για τη σεζόν Άνοιξη/Καλοκαίρι 2026 δεν ήταν απλώς μια επίδειξη μόδας. Ήταν μια δήλωση: ότι η πολυτέλεια μπορεί να είναι παιχνιδιάρικη, προσαρμόσιμη, γεμάτη "θόρυβο" και να αγκαλιάζει την ηλικιακή ποικιλομορφία, αφού όπως έχει δηλώσει η Silvia Venturini Fendi "Δεν είμαι καθόλου εμμονική με τη νεότητα" και συμπλήρωσε πως "Μου αρέσει να συμπεριλαμβάνω ανθρώπους με την ηρεμία να μεγαλώνουν καλά". Μέσα στο οπτικό χάος των pixel και των ψυχεδελικών λουλουδιών, η Silvia Venturini Fendi επαναπροσδιόρισε την έννοια της versatility as luxury, δημιουργώντας ρούχα που μας καλούν να τα τραβήξουμε, να τα σφίξουμε και να τα μεταμορφώσουμε, όπως ακριβώς κάναμε όταν ήμασταν παιδιά.











To show