Το styling της Mαρίνας Σάττι στο videoclip του Zari ενσωματώνει τις βασικότερες αναφορές της συνδυασμένες με σύγχρονα ενδυματολογικά στοιχεία.
Για να κατανοήσει κανείς το styling και τις ενδυματολογικές επιλογές της Μαρίνας Σάττι στο βιντεοκλίπ του Zari πρέπει πρώτα να γνωρίζει ποια είναι η συνολική αισθητική με την οποία μπολιάζει αυτή τη στιγμή την ποπ κουλτούρα, όχι μόνο σε επίπεδο μουσικής, αλλά και σε επίπεδο εικόνας. Άλλωστε όπως φαίνεται αντιμετωπίζει αυτά τα δύο ως κάτι αδιαίρετο, έτσι ξεκίνησε με την "Μάντισσα”, όχι μόνο με ένα τραγούδι προορισμένο να γίνει hit, αλλά και με ένα βίντεο κλιπ χορεύοντας στους δρόμους της Αθήνας.
Το "Zari" πάει για πρωτιά στη Eurovision γι' αυτό τον λόγο | Ειδικός του TikTok αναλύει
Δες την ανάλυση των outfits του βίντεο κλιπ της Μαρίνας Σάττι
@madamefigarogr Θα είναι άραγε το Balkan Στυλ το επόμενο fashion trend; Αν ναι, εμεις το έχουμε αγαπήσει ήδη! 💙 Εσυ τι πιστεύεις; Θα κερδίσει το #zari της @SATTI την Eurovision; 🎲 Καλή επιτυχία Ελλάδα! 💙 #zari #marinasatti #eurovision #eurovision2024greece🇬🇷 ♬ original sound - Harris Ntounos
Η Σάττι εμπνέεται ιδιαίτερα από το βαλκανικό στοιχείο, ενώ η διπλή καταγωγή της επιτρέπει σε ένα αφροανατολίτικο χαρμάνι, που κλείνει μέσα του διαφορετικές κουλτούρες και λαούς καθώς και τα ήθη και έθιμά τους να ρέει αβίαστα από μέσα της. Μετά την πρεμιέρα του Zari του στιλ της σχολιάστηκε μέχρι και ως "βαλκανογυφτέ”. Και ναι αυτό είναι υπέροχο. Μπορεί όσοι επέλεξαν αυτόν τον όρο για να περιγράψουν το styling της Σάττι στο video clip να το έκαναν με αρνητική χροιά, αλλά αυτό είναι γιατί αγνοούν την ομορφιά της αισθητικής του βαλκανικού στοιχείου και της κοινότητας των Ρομά. Βέβαια, ο πιο σωστός και πολιτικά ορθός όρος για να περιγράψει κάνεις αυτό που κάνει η Μαρίνα Σάττι είναι "σλαβικό”.
Ένα μεγάλο κομμάτι της αισθητικής των video της Μαρίνας Σάττι, αλλά και της στιλιστικής προσέγγισης είναι η "post soviet” μανία η οποία είναι εδώ και χρόνια "thing” στο διαδίκτυο κι ενσωματώνει μέσα της μια δυστοπική προσέγγιση της ένδυσης που έρχεται απευθείας από το την πτώση της Σοβιετικής Ένωσης, τα μεγάλα μεταναστευτικά κύματα των αρχών των 90’s από τις χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ και το Underground του Εμίρ Κουστουρίτσα.
Στο high fashion την έχουμε δει να εκφράζεται στη Vetements των αδερφών Gvasalia (πριν ο Demna αναλάβει καλλιτεχνικός διευθυντής της Balenciaga) αλλά και από τον αιρετικό Εσθονό ράπερ - Μούσα του Rick Owens, Tommy Cash.
Η Σάττι - σαν σωστή millennial - ενσωματώνει σε αυτό το σλαβικό στοιχείο δικές της προσωπικές επιρροές όπως την Ελλάδα του 2004, τα οβάλ polarized γυαλιά ηλίου με τον μπλε καθρέφτη, Y2K τάσεις που μας θυμίζουν πώς ντυνόμασταν στο γυμνάσιο την ώρα που η Παπαρίζου το σήκωνε στο Κίεβο και τις μπλέκει με τα χάλκινα των Βαλκανίων, την εγγενή μουσικότητα των Ρομά, τον ανατολίτικο αισθησιασμό και τον μυστικισμό, την εξωστρέφεια της "σλατίνας” με τα μακριά νύχια, τους τεράστιους κρίκους και τα bodycon φορέματα και το υπαρκτό φολκλόρ από το οποίο αποστρέφουμε το βλέμμα.
Αυτό δηλαδή που κάνει η Σάττι είναι να μας υπενθυμίζει ότι "εδώ είναι Βαλκάνια” παρά την ευρωπαϊκή μας πορεία κι αυτό δεν θα μπορούσε παρά να μην αντικατοπτρίζεται στα ρούχα που επέλεξε η στιλίστριά της Georgia Tal που έχει κάνει ομολογουμένως εξαιρετική δουλειά. Υπάρχει η Ελλάδα που δείχνει η Σάττι - απλώς μέσα στο echo chamber μας ξεχνάμε την υπάρξή της.
Αυτή η Ελλάδα υπάρχει από την Ομόνοια, μέχρι το ακριτικό χωριό του Έβρου, ως και την Κρήτη (τον έναν από τους δύο τόπους καταγωγής της Μαρίνας, ο άλλος είναι το Σουδάν) στις ρίζες του Ψηλορείτη. Με τις στιλιστικές της επιλογές, η Σάττι γιορτάζει όλο αυτό το συγκλονιστικό κράμα πολιτισμών, δεν το κοροϊδεύει. Αντίθετα, το ενσωματώνει στον σύγχρονο τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει τη μόδα η γενιά των millennials, αλλά πολύ περισσότερο η Gen Z.
Το Jean Paul Gaultier φόρεμα

To video clip ανοίγει με τη Μαρίνα Σάττι να καλωσορίζει στη "Eurovision Tour” της τους τουρίστες στο αεροδρόμιο μέσα σε ένα denim μπεζ φόρεμα με κορδόνια. Πρόκειται για μία Jean Paul Gaultier δημιουργία σε συνεργασία με το λονδρέζικο brands KNWLS.

Η γήινη απόχρωσή του έχει μια αίσθηση χώματος ή σκουριάς πολύ βασική στη βαλκανική αισθητική, αλλά από την άλλη είναι τόσο σέξι, όσο θα το προτιμούσε μία σλατίνα.
Η φολκλόρ φούστα

Κανένα άλλο item του video clip ωστόσο δεν ξεσήκωσε τόσες αντιδράσεις όσο η φούστα με τα διαφορετικά καρό την οποία έχει συνδυάσει με ένα corset-shaped - δεν υπάρχει πιο hot τάση αυτή τη στιγμή, ενώ παράλληλα είναι κι ένα nod στον μεγάλο Thierry mugler που ταύτισε το όνομά του με τους κορσέδες - κορμάκια που δεν κλείνουν στο κάτω μέρος - rusty washed denim biker jacket επίσης από το brand KNWLS.

Πρόκειται για μία φούστα του λονδρέζικου brand Chopova Lowena. Ιδρύτριες του brand είναι οι Emma Chopova και Laura Lowena συνδυάζουν στο brand τους την καταγωγή με το πάθος δημιουργώντας εκκεντρικά ενδύματα που έχουν να πουν μία ιστορία. Η Chopova έχει καταγωγή από τη Βουλγαρία και εμπνέεται από τις παραδοσιακές φορεσιές του τόπου της.

Για φούστες σαν αυτή που φορά η Σάττι αλλά και άλλες δημιουργίες, το δίδυμο του brand αναζητά vintage βουλγάρικες φορεσιές και ποδιές τις οποίες ανακυκλώνει χρησιμοποιώντας παραδοσιακές τεχνικές χειροτεχνίας. Η Lowena από την άλλη είναι παθιασμένη με την αναρρίχηση για αυτό και η δερμάτινη ζώνη της φούστας συγκρατείται από καραμπινέρ, ενώ άλλες από τη συλλογή του brand διαθέτουν δερμάτινους ιμάντες και αγκράφες.
Ανάμεσα στις pop stars που έχουν επιλέξει φούστες του συγκεκριμένου brand είναι φυσικά η Rosalia, βασική επιρροή της Σάττι, η Madonna, η Dua Lipa, η Charli XCX και η Willow Smith. Ο συνδυασμός των δύο items είναι πανέξυπνος - ενώ αν προσέξετε καλά θα δείτε ότι το σύνολο ολοκληρώνεται με μαύρες μυτερές γόβες με kitten heel.
Το κόκκινο jacket με το ιδιαίτερο δέσιμο

Όσο η Σάττι μας ξεναγεί στον Ιερό βράχο της Ακρόπολης, φορά ένα κόκκινο Sprayed Hooded Jacket του βερολινέζικου brand Ottolinger δεμένο έξυπνα και σύγχρονα που το καθιστά key item του συνόλου της. Το εντυπωσιακό πορφυρό χρώμα με την αίσθηση φθοράς είναι ένα υπέροχο κλείσιμο του ματιού στο "κρυφό” πάθος της ανατολίτικης ιδιοσυγκρασίας και την σλαβική ή βαλκανική, αν θέλετε, δυστοπία που αναφέρουμε παραπάνω.

Συνδυασμένο με κόκκινη wrap φούστα και over the knee κόκκινες μπόρες καθιστά τη Σάττι μια στιλιστικά ενημερωμένη millennial που αντιλαμβάνεται τη μόδα με όρους street και προσωπικής έκφρασης.
Το styling της Μαρίνας Σάττι απαντά σε ένα συγκεκριμένο αισθητικό σύμπαν που είναι trend σε μία πολύ nieche πλευρά του internet, αλλά είναι εκεί και είναι πιο relevant από ποτέ, όπως και ολόκληρο το προϊόν που θα στείλει στη Eurovision. Η Μαρίνα Σάττι δεν ντύθηκε στο videoclip της ούτε με κάποια couture δημιουργία, ούτε σαν influencer (δεν το λέμε αυτό με αρνητική χροιά), καθώς δεν είναι αυτό το ζητούμενο.
Το ζητούμενο στο Zari ήταν ένας παιχνιδιάρικος ρεαλισμός και τα ρούχα που φορά στο videoclip τον έχουν. Είναι το styling που θα δεις στους δρόμους μιας μητρόπολης, είναι η μόδα που απασχολεί τώρα τους ανερχόμενους σχεδιαστές και μικρά ή μεγαλύτερα τα ανεξάρτητα brands, είναι νοσταλγικό για κάθε τι που μας πληγώνει, αλλά επειδή είναι περασμένο ή δεν το ζήσαμε ως ενήλικες το εξωραΐζουμε.
Καλή επιτυχία Ελλάδα!