Η σωματική άσκηση και τα σπορ γίνονται ένα από τα πιο ενδιαφέροντα trends του 2025.
Από τους luxury οίκους το μεγαλύτερο statement το έκανε ο Dior. Το sportswear στυλ θα είναι μία από τις τάσεις που θα μας απασχολήσουν ιδιαίτερα τη σεζόν Άνοιξη/ Καλοκαίρι 2025. Το catwalk της Maria Grazia Chiuri ήταν γεμάτο από σύγχρονες αμαζόνες - τοξοβόλους, πιλότους της F1, αναβάτες moto, μποξέρ.

Τα κορμάκια με τον έναν ώμο, οι ψηλές δετές μπότες με τα κορδόνια, τα cargo παντελόνια με τις ρίγες, και τα δερμάτινα jackets και παντελόνια με το pattern της καρό σημαίας του τερματισμού για τα motorsport αγωνίσματα συμπληρώνουν μία συλλογή που δείχνει ότι η πρόθεση είναι η κίνηση και η εξωστρέφεια.
Vroom! Vroom!, αδρεναλίνη και αεροβική γυμναστική
Μπορεί πια να έχουμε αφήσει πίσω μας την κλεισούρα και την ακινησία της πανδημίας, αλλά οι συνέπειές της είναι ακόμα ορατές στη ζωή μας. Έτσι, η επάνοδος του sportswear ήταν σχεδόν αναμενόμενη. Για τη σεζόν Άνοιξη/ Καλοκαίρι 2025 οι οίκοι προτείνουν λοιπόν την στροφή προς κάθε μορφή άσκησης και την ενασχόληση με τα σπορ, από τον κλασικό χορό μέχρι τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Ο Ferragamo γέμισε το catwalk του με μπαλαρίνες που έμοιαζαν σα να κατευθύνονταν κάπου μετά το μάθημα χορού. Κορμάκια, κολάν και wrap cardigans σε αποχρώσεις όπως το γκρι, το powder pink, το χακί, το μπορντό και η τερακότα συνδυάστηκαν με υπερμεγέθεις totes (που δυνητικά χωρούν όλο τον εξοπλισμό τους) και σανδάλια που δένουν με κορδέλα ακριβώς όπως οι πουέντ. Παρόλο που τον τελευταίο χρόνο είδαμε την τάση του balletcore, εδώ μιλάμε για μία άκρως αθλητική προσέγγιση και όχι την ρομαντική με τις τουτού και τους φιόγκους που εξιδανικεύει το στιλ της μπαλαρίνας.

Μια εκδοχή που κλείνει περισσότερο το μάτι στα 80’s είδαμε στην Vivienne Westwood. Εδώ τα κολάν είναι embelished και τα κορμάκια λίκρα, φέρνοντας στο μυαλό τις βιντεοκασέτες της Jane Fonda, την Jamie Lee Curtis στο Perfect και πλέον τις Demi Moore και Margaret Qualley στο The Substance.

Diesel, Ottolinger, Avavav και Casablanca γνωστά για την πιο αιχμηρή και μεταμοντέρνα προσέγγισή τους βάζουν για ακόμα μία φορά διαφορετικές υποκουλτούρες του street wear στο catwalk, με μπασκετικές φανέλες και skater baggy shorts, κολλητά sweatpants που χτυπούν απευθείας το νεύρο της νοσταλγίας και μεταφέρουν στα 00’s όταν και τα βλέπαμε ακόμα και στο κόκκινο χαλί, ένω και το νεοπρένιο, υλικό για τις στολές σερφ και κατάδυσης που είδαμε τα τελευταία δύο χρόνια σε Gucci και Louis Vuitton, εδραιώνεται ως μία κυρίαρχη υφή του sportswear trend.

Από τις πιο ενδιαφέρουσες προτάσεις είναι αυτή του Junya Watanabe. O ασυμβίβαστος Ιάπωνας έφτιαξε "πανοπλίες” από αποδομημένα moto jackets (μία τάση που άλλωστε είδαμε να κάνει ένα μικρό αλλά ηχηρό πέρασμα στο street style πριν από μερικές σεζόν) σακίδια πλάτης, αφρό ηχομόνωσης, εξοπλισμό BMX και ακόμη και λαστιχένια μέρη αυτοκινήτων. "Αισθάνομαι ότι τα αφύσικα ρούχα είναι απαραίτητα στην καθημερινή μας ζωή", ανέφερε σχετικά με τη συλλογή ο σχεδιαστής.
Το sportswear ήταν πάντα εδώ
Μόδα και αθλητισμός συμπορεύονται αρμονικά ήδη από τα τέλη του 19ου αιώνα. Γύρω στο 1870, ο Βρετανός σχεδιαστής John Redfern δημιούργησε ρούχα για δραστήριες γυναίκες που ασχολούνταν με την ιππασία, το τένις, την ιστιοπλοΐα και την τοξοβολία, προσφέροντας πρακτικές και κομψές επιλογές για τις αθλητικές τους δραστηριότητες.
Παρόλο που προορίζονταν για συγκεκριμένες αθλητικές ασχολίες, τα φορέματα και τα κοστούμια του Redfern άρχισαν να υιοθετούνταν όλο και περισσότερο ως καθημερινό ένδυμα από τις πελάτισσές κάνοντας για πρώτη φορά το sportswear κομμάτι του casual ντυσίματος.
Στο Παρίσι της δεκαετίας του ‘40 μία γυναίκα που θ’ αλλάξει τον κόσμο, σταματάει να φτιάχνει καπέλα και ελλείψει άλλου υφάσματος εξαιτίας του πολέμου φτιάχνει σπορ αμάνικα φορέματα από τα τόπια για τις φανέλες που φορούσαν οι τζόκεϊ. Είναι η Coco Chanel και όλες θέλουν να γίνουν σαν κι αυτή. Το sportswear μπαίνει λόγο και πιο δυναμικά στη ζωή των γυναικών της Ευρώπης.
Όσο ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος ανάγκαζε τους Ευρωπαίους σχεδιαστές να γίνουν ευρηματικοί είχε αποκόψει τους Αμερικανούς ομόσταυλούς τους από την ευρωπαϊκή έμπνευση. Μέσα σε αυτή τη συνθήκη μία σχεδιάστρια άνθισε. Δεν είναι άλλη από την Claire McCardell, την ηγετική μορφή του αμερικανικού sportswear που δημιούργησε πρακτικά και κομψά ρούχα για τις σύγχρονες γυναίκες.

Η μεγαλύτερη άνθιση του sportwear θα συντελεστεί λίγα χρόνια αργότερα. Η μουσική, ο χορός και η κουλτούρα του δρόμου βάζουν από τα τέλη της δεκαετίας του ‘70 κι έπειτα το sportswear στο επίκεντρο της καθημερινής ένδυσης, αλλά και στο catwalk. Τα αθλητικά παπούτσια γίνονται items και παύουν να αφορούν μόνο τους αθλητές, τα hoodies με τις κουκούλες, τα φαρδιά τζιν και τα bucket hats γίνονται τα διακριτικά της indie pop, της hip-hop και του κόσμου του skate.
Το κομβικό εδώ είναι πως εξαιτίας της street wear και της ποπ κουλτούρας (το είδαμε ακόμα και πολύ πρόσφατα με το trend του tenniscore) το sportswear παύει να αφορά μία ελίτ ατόμων που ασχολείται με σπορ ταυτισμένα με τον πλούτο. Γίνεται μόδα για όλους. Και με αυτή την ίδια λογική επανέρχεται και το 2025, διανθισμένο φυσικά πότε με μία ρετροφουτουριστική προσέγγιση και πότε μία sophisticated. Είσαι έτοιμη να το υιοθετήσεις;