top article

Αν κάποιος μιλούσε πριν από μερικά χρόνια για τη χλωρίδα του δέρματος και τα βακτήρια που την αποτελούν, μπορεί να νομίζαμε πως πρόκειται για κάτι επικίνδυνο που πρέπει να καταπολεμήσουμε. Πλέον όμως γνωρίζουμε ότι το σύνολο αυτό των βακτηρίων, το οποίο ονομάζεται μικροβίωμα, αποτελεί τη βασική άμυνα της υγείας του δέρματος: Εμποδίζει την απώλεια υγρασίας, περιορίζει τις φλεγμονές, ρυθμίζει τη θερμοκρασία, προστατεύει από εξωτερικές επιθέσεις.

Το μικροβίωμα είναι εντελώς διαφορετικό για κάθε άνθρωπο, αποτελεί μια ξεχωριστή ταυτότητα και έχει τις δικές του ανάγκες ώστε να διατηρείται υγιές και ισορροπημένο. Όταν διαταραχθεί, είτε από εξωτερικές επιθέσεις, όπως η ηλιακή ακτινοβολία, είτε από εσωτερικές, όπως το στρες, τότε διαταράσσεται και ο επιδερμικός φραγμός και εμφανίζεται φλεγμονή, που εκφράζεται με διαφορετικούς τρόπους σε κάθε άνθρωπο: ερεθισμούς, έκζεμα, ευαισθησία, ακμή αλλά και σημάδια πρόωρης γήρανσης, όπως αφυδάτωση και λεπτές γραμμές.

Δες τις νέες συνήθειες που πρέπει να αποκτήσεις για να προστατεύεις το μικροβίωμα και να απολαμβάνεις επιδερμίδα λαμπερή και νεανική.

Διάβασε κι εδώ: Αντιγήρανση | 5 προϊόντα φροντίδας προσώπου που αξίζει να δοκιμάσεις

Η καθημερινή φροντίδα

Αναζήτησε εξειδικευμένη περιποίηση. Καθώς η επιστήμη προχωρά, αναπτύσσονται συνεχώς νέες καλλυντικές συνθέσεις, κυρίως φυτικές, που στοχεύουν στην ενίσχυση του επιδερμικού φραγμού, ο οποίος αποτελεί την εξωτερική στιβάδα της επιδερμίδας και είναι υπεύθυνος για την προστασία της. Επιπλέον, οι οροί και οι κρέμες προσώπου με προβιοτικά και πρεβιοτικά φαίνεται πως διατηρούν την ισορροπία του μικροβιώματος.

Δώσε βάση στον καθαρισμό. Από τη μία, πρέπει να καθαρίζεις σε βάθος την επιδερμίδα ώστε να απομακρύνεις ρύπους και κατάλοιπα που την επιβαρύνουν, από την άλλη, δε θέλεις να διαταράξεις την ισορροπία της με επιθετικά προϊόντα που προκαλούν αφυδάτωση και ερεθισμούς. Δώσε προσοχή στη σύνθεση του προϊόντος που θα επιλέξεις. Αν αυτό περιέχει πολύ νερό, σημαίνει ότι περιέχει και πολλά συντηρητικά. Προτίμησε υφές ελαίου, χωρίς νερό και σε αεροστεγείς, αν γίνεται, συσκευασίες, με λιγότερα συντηρητικά.

Μην ξεχνάς το αντηλιακό. Η σημαντικότερη εξωτερική επίθεση που η επιδερμίδα δέχεται καθημερινά είναι η ηλιακή ακτινοβολία. Η χρήση αντηλιακής κρέμας επιβάλλεται όλο τον χρόνο, ανεξαρτήτως ηλιοφάνειας και τρόπου ζωής. Πλέον υπάρχουν κρέμες που προστατεύουν τόσο από την υπεριώδη ακτινοβολία όσο και από την ατμοσφαιρική ρύπανση και έχουν ανάλαφρη υφή ώστε να μην επιβαρύνουν την επιδερμίδα.

Η έξτρα κίνηση

Η απολέπιση γεννήθηκε στα ιατρεία των δερματολόγων και αποτελεί ένα μοναδικό εργαλείο για την απομάκρυνση των νεκρών κυττάρων και την άμεση ανανέωση της επιδερμίδας. Στο σπίτι μπορεί να λειτουργήσει ευεργετικά για την ισορροπία του μικροβιώματος εφόσον γίνεται με κανόνες. Προτίμησε προϊόντα απολέπισης με ένζυμα, AHAs ή γλυκολικό οξύ, που αναδεικνύουν τις νεότερες στιβάδες χωρίς να προκαλούν τραυματισμούς. Περιόρισε τη χρήση τους στη μία φορά την εβδομάδα και εφάρμοσέ τα το βράδυ, κατά το οποίο ευνοείται η κυτταρική ανανέωση. Εναλλακτικά, δοκίμασε μια μάσκα απολέπισης που δίνει την ευκαιρία για pampering και υπόσχεται άμεσο αποτέλεσμα.

Η αντιμετώπιση των προβλημάτων

Υπάρχουν εποχές και διαστήματα στη ζωή μας που μπορεί να διαπιστώσουμε μια ξαφνική αλλαγή στην όψη και την ποιότητα της επιδερμίδας. Μπορεί να υπάρχει ένας ξαφνικός ερεθισμός, μια αίσθηση τραβήγματος, σποραδικά σπυράκια και θαμπή όψη. Όποιος κι αν είναι ο λόγος που προκαλεί αυτές τις αλλαγές υπάρχουν πλέον εξειδικευμένες καλλυντικές θεραπείες, συνήθως πλούσιες σε προβιοτικά, πρεβιοτικά αλλά και καταπραϋντικά συστατικά, που συμβάλλουν στην αποκατάσταση του επιδερμικού φραγμού. Οι θεραπείες αυτές απαιτούν σχολαστική χρήση λίγων εβδομάδων και δεν αποτελούν λύση για χρόνια δερματικά προβλήματα που χρήζουν ιατρικής βοήθειας.

Η σημασία της διατροφής

Το δέρμα είναι το μεγαλύτερο όργανο του σώματός μας. Είναι λογικό να επηρεάζεται, εκτός των άλλων, και από τις κακές συνήθειές σου. Δεν είναι εύκολο να ακολουθείς διαρκώς ένα αυστηρό διαιτολόγιο ή να έχεις χρόνο για άσκηση και επαρκή ξεκούραση. Όταν όμως διανύεις στρεσογόνες καταστάσεις, όπως αυτή της πανδημίας που βιώνουμε, τότε είναι καλό να ενδυναμώνεις τον οργανισμό με τροφές πλούσιες σε προβιοτικά και πρεβιοτικά, σε Ω3 και Ω6 λιπαρά και να ακολουθείς γενικότερα μια μεσογειακή δίαιτα που περιλαμβάνει φρούτα και λαχανικά και όχι λιπαρά και σάκχαρα. Τα αποτελέσματα της ισορροπημένης διατροφής επηρεάζουν άμεσα και ορατά την ισορροπία του μικροβιώματος της επιδερμίδας και βελτιώνουν σημαντικά την εμφάνισή της.

Διάβασε κι εδώ ποιες skincare αλλαγές που κάθε γυναίκα θα πρέπει να κάνει μετά τα 50.

Τα κατάλληλα προϊόντα:

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για Mόδα, Ομορφιά, Συγχρονη Ζωή, Πολιτισμό, Design και Γαστρονομία στο madamefigaro.gr

Ιούλιος 2018

>