Όταν ο σκηνοθέτης Ντέιβιντ Φίντσερ ανακάλυψε τη νεαρή ηθοποιό Ρούνεϊ Μάρα, τα media τη χαρακτήρισαν γενναιόδωρα «η σύγχρονη Γκάρμπο». Και είχαν δίκιο!
Σεπτέμβριος 2013. Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης.
Από την 5η Λεωφόρο μέχρι την Times Square και από το Μπρόντγουεϊ μέχρι τη Wall Street, το Μανχάταν γέμισε με το πρόσωπο της Ρούνεϊ. Η νέα διαφημιστική καμπάνια του οίκου Calvin Klein για το άρωμα Downtown «έτρεξε» στην πιο σωστή εποχή, με τους επαγγελματίες της μόδας, τους celebrities και τα fashion icons από κάθε γωνιά του πλανήτη να βρίσκονται εδώ, στην αμερικάνικη μητρόπολη της μόδας, στη Γη της Επαγγελίας για κάθε creative φαντασίωση.
Το καλοκαιρινό σόου του Calvin Klein στις 12 Σεπτέμβρη, με τον καλλιτεχνικό διευθυντή Francisco Costa να γιορτάζει τα 10 του χρόνια στα ηνία του οίκου, απέσπασε διθυραμβικές κριτικές. Ανάμεσα σε instagram, tweets και streetstyle μισο-αυθόρμητες πόζες, τα πηγαδάκια των fashion insiders μετά την επίδειξη μιλούσαν για μία από τις καλύτερες συλλογές της καριέρας του (άλλωστε ήταν προσωπική επιλογή του ίδιου του Calvin Klein στη διαδοχή), αλλά και για το ποιος είναι καλεσμένος στο πολυαναμενόμενο βραδινό πάρτι του οίκου στα Springs Studios του TriBeCa (τα πάρτι του Calvin Klein είναι θεσμός πια στο νεϋρκέζικο Fashion Week και σηματοδοτούν το φινάλε της Εβδομάδας πριν οι προβολείς στραφούν στο Λονδίνο).

Μια συμμαχία Τιτάτων
«Δεν είμαι φαν των διαφημίσεων, όμως θυμάμαι πολύ καθαρά όλες τις καμπάνιες του Calvin Klein, ακόμα και αυτές που βγήκαν όταν ήμουν μικρή. Θυμάμαι τη διαφήμιση του Eternity, αλλά και την Κέιτ Μος στο Obsession. Εννοείται πως στο μυαλό μου παραμένουν έντονες οι καμπάνιες των Calvin Klein Jeans, ιδιαίτερα αυτές με την Μπρουκ Σίλντς», δήλωσε η Ρούνεϊ Μάρα για τη νέα της συνεργασία με τον οίκο, σαν να μιλάει εκ μέρους όλων μας. Γιατί στ’ αλήθεια, ποιο από εμάς, τα παιδιά των 90s, θα ξεχάσει εκείνη τη διαφήμιση του Μάρκι Μάρκ (νυν Μαρκ Γουόλμπεργκ) με τους κοιλιακούς του και ένα CΚ μποξεράκι να έχουν γίνει παγκόσμια ονείρωξη. Ή ποιος θα ξεχάσει την ημίγυμνη, πιτσιρίκα τότε, Κέιτ Μος στην αγκαλιά του;
Ο Calvin Klein είναι ένας ακόμα high end οίκος, που «ποντάρει» στην εικόνα του και έχει προνομιακή θέση στη σύγχρονη οπτική κουλτούρα. Και για τη δημιουργία της καμπάνιας του αρώματος Downtown έπεσαν πολύ βαριά ονόματα στο τραπέζι των συνεργατών. Ο creative director Φαμπιέν Μπαρόν (ό,τι πιο προχωρημένο στη γραφιστική, συνεργάτης της Καρίν Ρόϊτφελντ στη γαλλική Vogue από το 2003 ως το 2008 και Editorial Director του περιοδικού Interview) προσκάλεσε τoν θρύλο της φωτογραφίας Jean-Baptist Modino για τις εικόνες, αλλά και τον διαβόητο Ντέιβιντ Φίντσερ για τη σκηνοθεσία του σποτ, έναν από τους πιο δύσκολους, πιο απαιτητικούς, αλλά και πιο μοντέρνους σκηνοθέτες που διαθέτει αυτή τη στιγμή το Χόλιγουντ και που ποτέ δεν δίνει συνεντεύξεις..
Συνέχεια στη Σελίδα 2
Είναι γνωστό πια ότι η 29χρονη Ρούνεϊ Μάρα, η ηρωίδα του στο Κορίτσι με το Τατουάζ, σε αυτόν οφείλει την καριέρα της. Και είναι, επίσης, γνωστό ότι στην πρώτη τους συνεργασία στο Social Network, όπου έπαιξε μία μόνο σκηνή στην αρχή της ταινίας (αν θυμάσαι, ήταν το κορίτσι που παράτησε τον ιδρυτή του Facebook, Μαρκ Ζούκεμπεργκ, και του έδωσε την «κλοτσιά» που χρειαζόταν για να γίνει ένας από τους πλουσιότερους tech-nerds στον κόσμο) την έβαλε να γυρίσουν τη λήψη 24 φορές. Για να πάρει τον ρόλο της Λίζμπεθ Σαλάντερ στο Κορίτσι με το Τατουάζ, βασισμένη στην τριλογία βιβλίων Millennium του Στιγκ Λάρσον, πέρασε από έξι οντισιόν –εκτοπίζοντας με πολύ ιδρώτα την Κάρεϊ Μάλιγκαν, τη Σκάρλετ Γιόχανσον και τη Νάταλι Πόρτμαν από το κάστινγκ. Ο Φίντσερ ήταν πολύ απαιτητικός μαζί της: την ανάγκασε να μάθει να οδηγεί μηχανή στην κρύα Σουηδία, να βάλει piercings και να χτυπήσει αληθινά τατουάζ - να «βρομίσει» εν ολίγοις την καθωσπρέπει εικόνα της, αφού επρόκειτο για κορίτσι από ισχυρό νεϋρκεζικο τζάκι, εγγονή ενός από τους ισχυρότερους παράγοντες του αμερικάνικου αθλητισμού και ιδιοκτήτη των New York Giants. Η συνεργασία τους στη διαφήμιση του Downtown όμως, ήταν μάλλον ένα ευχάριστο διάλειμμα όπως περιγράφει η Ρούνεϊ, «Ήταν πολύ διαφορετικό να δουλεύεις με τον Ντέϊβιντ σ’ αυτό το πρότζεκτ από ό,τι σε μία ταινία.

Σκηνές από τη διαφήμιση του σκηνοθέτη Ντέιβιντ Φίντσερ.
Η μόδα και το σινεμά είναι δύο εντελώς διαφορετικοί κόσμοι. Κάναμε συνέχεια skype με τον Φαμπιέν Μπαρόν, ώστε να του εξηγήσουμε τι θέλουμε και πώς το βλέπαμε. Αποφασίσαμε ομόφωνα πως η ασπρόμαυρη αισθητική είναι και η πιο διαχρονική – άλλωστε ασπρόμαυρες είναι οι περισσότερες Calvin Klein διαφημίσεις. Ο Ντέιβιντ είχε την ιδέα στο μυαλό του και έτσι το concept εξελίχθηκε σταδιακά, μέσα από συζητήσεις και εικόνες που στέλναμε ο ένας στον άλλο για να μας εμπνεύσουν». Το στόρι της διαφήμισης έχει ως εξής: τη ζωή μιας νεαρής ηθοποιού που ζει στη Νέα Υόρκη και προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στη δουλειά, στη φήμη αλλά και στην ιδιωτική της ζωή. «Ειλικρινά, δεν ταυτίζομαι καθόλου με αυτή την ηρωίδα. Στην καθημερινότητά μου δεν με αναγνωρίζουν συχνά κι έτσι η φήμη ελάχιστα επηρεάζει τη ζωή μου», απαντά με τη συνηθισμένη της συστολή, αν τη ρωτήσεις πόσο «νιώθει» το κορίτσι της διαφήμισης. Υπάρχει όμως ένα αδιαπραγμάτευτο κοινό τους στοιχείο: η Νέα Υόρκη. «Το αγαπημένο μου πράγμα σ’ αυτή την πόλη είναι ότι συγκεντρώνει εκατομμύρια ανθρώπους από όλο τον πλανήτη, οι οποίοι κάνουν τόσο ετερόκλητα πράγματα μεταξύ τους με αποτέλεσμα να περπατάς ώρες ανυπολόγιστες και να είσαι συνέχεια περιτριγυρισμένη από κόσμο. Ταυτόχρονα όμως μπορείς να είσαι εντελώς απομονωμένη στον δικό σου μικρό σύμπαν».

Σκηνή από την ταινία «Μείνε Δίπλα Μου».
Downtown Girl
Η Ρούνεϊ Μάρα εκπροσωπεί μια νέα γενιά χολιγουντιανών σταρ, που δεν υποκύπτει στους κανόνες της κλασικής, κλισέ ομορφιάς. Η λέξη «μοντέρνος» φέρνει συνειρμικά στο μυαλό την εικόνα του προσώπου τους, η εσωτερικότητά τους γίνεται η ακαταμάχητη γοητεία τους και ο αισθησιασμός τους πηγάζει από μια παλαιού τύπου συστολή, από τη σεμνότητα μιας εποχής που κάθε διάθεση αυτοπροβολής προερχόταν μόνο από τους απαίδευτους νεο-μπουρζουάδες. Η Ρούνεϊ Μάρα δεν είναι ούτε μια συνηθισμένη ξανθούλα ενζενί, αλλά ούτε το κορίτσι της διπλανής πόρτας. Είναι σκληρή, αλλά και ευάλωτη ταυτόχρονα. Απόμακρη, αλλά και πολύ οικεία. Είναι εξαιρετικά όμορφη, αλλά καθόλου φιλάρεσκη. Και αυτό το προδίδει περισσότερο από οτιδήποτε άλλο η παρουσία της στο red carpet, αφού θεωρείται η ιδανική εκπρόσωπος του μίνιμαλ στυλ. Οι προσωπικές χρωματικές προτιμήσεις ταυτίζονται απόλυτα με την παλέτα του Calvin Klein, «Το καθημερινό μου στιλ είναι λίγο τεμπέλικο. Δεν μου αρέσει να σπαταλάω ενέργεια στο τι θα φορέσω, γι’ αυτό και τα περισσότερα ρούχα μου είναι άσπρα, μαύρα και γκρι. Μου αρέσει να ντύνομαι απλά και άνετα». Με το μακιγιάζ δεν τα πήγαινε ποτέ καλά, καμία σύγκριση όπως παραδέχεται με τη μεγάλη της αδερφή την Κέιτ Μάρα, πρωταγωνίστρια της βραβευμένης σειράς House of Cards, «Είμαι πολύ κακή στο μακιγιάζ. Η Κέιτ προσπάθησε να με βοηθήσει, γιατί έχει χάρισμα σ’ αυτό τον τομέα, αλλά προφανώς είμαι ανεπίδεκτη μαθήσεως».
Της αρέσει να έχει τα μαλλιά της πιασμένα ή πίσω από τα αφτιά, ώστε να μην την ενοχλούν στο πρόσωπο και να μην ασχολείται με κομμωτήρια. Φοράει πάντα αντιηλιακό, δεν τις αρέσουν τα λουλουδάτα ή τα πολύ βαριά αρώματα, ενώ το μεγαλύτερο μυστικό ομορφιάς της είναι η υγιεινή διατροφή - «η ομορφιά πηγάζει από μέσα προς τα έξω, οπότε έχει μεγάλη σημασία τι βάζεις στο σώμα σου». Αν πάλι τη ρωτήσεις ποιες διάσημες γυναίκες είναι τα πρότυπά της, θα σου πει χωρίς να το πολυσκεφτεί η Κάθριν Χέπμπορν, η Πάτι Σμιθ, η Άλι ΜακΓκρόου, η Όντρεϊ Χέπμπορν και η Τζίνα Ρόουλαντς, ειδικά στις ταινίες με τον Τζον Κασσαβέτης. Η Ρούνεϊ Μάρα δεν είναι ένα συνηθισμένο κορίτσι, όπως συνηθισμένο δεν είναι κανένα downtown girl. Άλλωστε δεν ξέρουμε και πολλές σταρ που αποφάσισαν να βγάλουν το χαριτωμένο και εύηχο όνομά τους από τη μέση (Πατρίσια, βαφτίστηκε), ώστε να κάνουν καριέρα με τα δύο τους επίθετα. Ρούνεϊ είναι το μητρώνυμο και Μάρα είναι το πατρικό της.
To βίντεο της καμπάνιας του αρώματος Downtown by Calvin Klein με πρωταγωνίστρια τη Rooney Mara:
ΙNFO: Η Ρούνεϊ Μάρα συμπρωταγωνιστεί με τον Κέισι Άφλεκ στη νέα ταινία Μείνε Δίπλα μου (Ain’t Them Bodies Saint) που προβάλλεται από τις 24 Οκτωβρίου.
Σχετικά άρθρα:
Power List: Αυτές είναι οι 30 +2 πιο ισχυρές γυναίκες του κόσμου - Μέρος 1ο
Power List: Αυτές είναι οι 30 +2 πιο ισχυρές γυναίκες του κόσμου - Μέρος 2ο
H νέα σοκαριστική καμπάνια του ΟΗΕ
Σχετικά άρθρα:
Power List: Αυτές είναι οι 30 +2 πιο ισχυρές γυναίκες του κόσμου - Μέρος 1ο
Power List: Αυτές είναι οι 30 +2 πιο ισχυρές γυναίκες του κόσμου - Μέρος 2ο
H νέα σοκαριστική καμπάνια του ΟΗΕ