Λίγο πριν από την πολυαναμενόμενη πρεμιέρα της νέας σειράς του ΑΝΤ1 ο Nathan Thomas αφηγήθηκε την κινηματογραφική ζωή του στη Madame Figaro.
Ο Nathan Thomas είναι ένα από τα πρόσωπα που θα απασχολήσουν τις συζητήσεις του τηλεοπτικού κοινού. Θα μας συστηθεί, από απόψε το βράδυ, ως Αλέξανδρος Βενιέρης στη νέα σειρά του ΑΝΤ1 "Μετά τη φωτιά". Το πρόσωπό του ίσως σου είναι οικείο καθώς, πριν από το αποψινό του τηλεοπτικό ντεμπούτο, συμμετείχε στην ταινία "Σμύρνη μου αγαπημένη" της Μιμής Ντενίση. Εκεί έγινε και η πρώτη του γνωριμία με τον σκηνοθέτη Γρηγόρη Καραντινάκη με τον οποίο συνεργάζεται ξανά στη δραματική σειρά του ΑΝΤ1.
Λίγο πριν από την πολυαναμενόμενη πρεμιέρα του "Μετά τη φωτιά" ο Nathan Thomas αφηγήθηκε την κινηματογραφική ζωή του στη Madame Figaro. Η αφήγησή του περιλαμβάνει την πνευματική αναζήτηση που ξεκίνησε στα 19 του, τη ζωή στην Αγγλία καθώς κατά το ήμισυ κατάγεται από εκεί, την εγκατάσταση στην Ταϊλάνδη και την αγάπη του για την Τέχνη μέσα από την οποία επιδιώκει την "κάθαρση".
Πώς προέκυψε η συνεργασία στην ταινία "Σμύρνη μου αγαπημένη";
Τα τελευταία χρόνια ζούσα στο Λονδίνο. Έφυγα από την Ελλάδα μετά την κρίση του 2008. Εκεί είχα τη στήριξη της οικογένειάς μου οπότε συνέχισα τις σπουδές μου. Έπειτα πήγα και τρία χρόνια στην Αμερική όπου έκανα μαθήματα υποκριτικής και συμμετείχα σε διάφορες παραγωγές. Μετά ξεκίνησαν τα τηλέφωνα για δουλειές Ελλάδα. Πρώτα ήρθε το "Σμύρνη μου αγαπημένη", πριν από δύο χρόνια και ενώ βρισκόμουν στο μέσο των σπουδών μου. Αφού την έκανα, γύρισα στο Λονδίνο και ολοκλήρωσα τις σπουδές μου.
Οι σπουδές σου ήταν πάνω στην υποκριτική;
Σπούδασα κι άλλα πράγματα γιατί με έπιασε μια κρίση περί ζωής. Για το τι κάνω και αν θα τη βγάλω μόνο με την υποκριτική, γιατί συνήθως σε κάθε κρίση ο πολιτισμός είναι ο πιο ευάλωτος. Άρχισα να ψάχνω λίγο περισσότερο τι εστί ζωή, άνθρωπος. Έτσι, ξεκίνησα παράλληλα και σπουδές στη Θεολογία. Μια μέρα πήγα μια μέρα σε ένα βιβλιοπωλείο, πήρα όλα τα έργα του Shakespeare και μία Βίβλο.
Από το Λονδίνο πώς βρέθηκες στην Ταϊλάνδη;
Μετά τις σπουδές ξεκίνησα να εργάζομαι ως δάσκαλος Αγγλικών. Το κόστος ζωής όμως ανέβαινε πολύ στο Λονδίνο όπου ζούσα πια με τη γυναίκα μου. Όταν έληξε το συμβόλαιο του σπιτιού, πήραμε την απόφαση να μετακομίσουμε στην Ασία για την οποία εκείνη είχε μεγάλη λατρεία. Είπαμε "αν δεν το κάνουμε τώρα, δεν θα το κάνουμε ποτέ".

Είχατε κάποιο λόγο που επιλέξατε την Ασία;
Η γυναίκα μου είχε πάει μια φορά στην Κίνα, συγκεκριμένα στη Σανγκάη, αλλά και λόγω κορονοϊού δεν υπήρχε περίπτωση να μετακομίσουμε εκεί. Εμένα δεν με πείθει η Κίνα και για άλλους λόγους. Μετά σκεφτόμασταν την Ιαπωνία αλλά το budget ήταν αποτρεπτικό για εμάς. Είχαμε όμως ακούσει πάρα πολύ καλά λόγια, από φίλους και γνωστούς, για την Ταϊλάνδη. Αρχίσαμε να ψάχνουμε δουλειές και βρήκαμε σε ένα φροντιστήριο ως καθηγητές αγγλικών και οι δύο. Πήραμε μαζί και τον σκύλο μας και μετακομίσαμε τον Ιανουάριο του 2023. Είχαμε πει να καθίσουμε για δύο χρόνια και βλέπουμε. Σχεδιάζαμε να κάνουμε και παιδί.
Πώς ήταν η ζωή στην Ταϊλάνδη;
Μας άρεσε η Ταϊλάνδη. Ωραίο φαγητό, φθηνή ζωή, άνθρωποι από κάθε γωνιά του πλανήτη. Βάλαμε μπρος και για το παιδί και ήρθε με το καλό. Ωστόσο η γυναίκα μου πέρασε ένα πολύ δύσκολο πρώτο τετράμηνο στην εγκυμοσύνη της και αγχωθήκαμε. Σκεφτήκαμε να γυρίσει πίσω στην Ελλάδα ώστε να έχουμε περισσότερη υποστήριξη από τις οικογένειές μας, κυρίως ψυχολογική.
Έτσι γυρίσατε στην Ελλάδα;
Είπα στη γυναίκα μου "πήγαινε εσύ πρώτα και έρχομαι κι εγώ αφού τακτοποιήσω τα θέματά μας". Τότε άρχισε το άγχος να βρω δουλειά στην Ελλάδα. Σαν από μηχανής Θεός ήρθε το τηλεφώνημα του Γρηγόρη Καραντινάκη. Μου είπε ότι με σκεφτόταν για έναν ρόλο και φυσικά δέχτηκα αμέσως. Τον λατρεύω τον Γρηγόρη από τη συνεργασία μας στη "Σμύρνη". Ήταν ο προσωπικός μου Άγιος Βασίλης. Στις 4 Αυγούστου, μετά από ταξίδι 14 ωρών, πήγα κατευθείαν για νυχτερινό γύρισμα με φωτιές και πανικό. Βόλεψε βέβαια λίγο γιατί ήμουν "πτώμα" οπότε βγήκε στην κάμερα κάτι πιο αληθινό. (Γελάει.)
Βρίσκεις κοινά στον τρόπο γυρίσματος της "Σμύρνης" και του "Μετά τη φωτιά";
Το "Μετά τη φωτιά" είναι γυρισμένο κινηματογραφικά. Βέβαια, πρώτη φορά δουλεύω σε σειρά και είναι διαφορετικά τα πράγματα γιατί οι χρόνοι είναι πολύ πιο γρήγοροι σε σχέση με τον κινηματογράφο. Ως ηθοποιός πρέπει πάντα να είσαι διαβασμένος αλλά υπάρχουν στιγμές στη σειρά -στιγμές σημαντικές για τους χαρακτήρες, την υπόθεση και τη ροή της ιστορίας- που δεν προλαβαίνουμε. Έχουμε χρόνο μόνο 5 με 10 λεπτά να το γυρίσουμε. Εκεί νιώθω λίγο πιο πιεσμένος χρονικά. Έπειτα υπάρχει και το άλλο: πηγαίνεις από τα συναισθήματα του 17ου επεισοδίου σε αυτά του 3ου. Όχι ότι δεν γίνεται αυτό και στον κινηματογράφο αλλά εκεί είναι πιο "σουλουπωμένη" η ιστορία. Το θέμα με τους χρόνους ήταν πάντα το άγχος μου.
Πώς είναι να βλέπεις τον εαυτό σου στην οθόνη;
Χάλια. Κλείνω μάτια, κλείνω αφτιά... Δεν μου αρέσει να με ακούω. Είμαι πάρα πολύ σκληρός κριτής του εαυτού μου. Ακόμα και καλά να βγει η σκηνή και να μου το λένε οι άλλοι, αν τη δω θα βρω χίλια προβλήματα. 'Η θα σκεφτώ ότι θα μπορούσα να το κάνω με χίλιους διαφορετικούς τρόπους. Για αυτό προσπαθώ να εμπιστεύομαι και να αποκτώ μια καλή συνεργασία με τους σκηνοθέτες μου.
Είναι αποτέλεσμα τελειομανίας; Το έχεις και σε άλλες εκφάνσεις της ζωής σου;
Γενικά είμαι κάπως οργανωμένος αλλά δεν θα έλεγα τελειομανής. Με τον εαυτό μου είμαι σκληρός κριτής σε πολλά πράγματα στη ζωή μου. Στο πώς συμπεριφέρομαι με άλλους ανθρώπους, στη δουλειά μου και στον χαρακτήρα μου. Ίσως να φταίει η παιδεία μου. Αν και παλιά ήμουν παρορμητικός, εκτός ελέγχου. Ήμουν λίγο party animal, με την καλή έννοια.

Ανησυχούσε η μαμά σου δηλαδή.
Έχει τύχει να γυρίσω κομμάτια και να ανησυχήσει πάρα πολύ. Από τότε έχει πάντα μία φοβία. Όταν άρχισα να ψάχνομαι λίγο παραπάνω, όμως, άλλαξα και ηρέμησα. Με ενδιαφέρει πια πολύ περισσότερο ο άνθρωπος, οι σχέσεις και η αγάπη που σιγά σιγά χάνεται. Έχει χαθεί πιστεύω η έννοια της αγάπης εδώ και πάρα πολύ καιρό.
Πώς μπορεί αυτό να αλλάξει πιστεύεις;
Μέσα από μικρές πράξεις. Να μη νοιαζόμαστε μόνο για τον εαυτό μας. Τα υλικά δεν θα τα πάρουμε μαζί μας όταν, αργά ή γρήγορα, φύγουμε. Είναι το κάτι παραπάνω, αυτό που λέμε ψυχή και πνεύμα, που συνεχίζει να υπάρχει. Καλό είναι ο καθένας μας να κάνει αυτή την εσωτερική αναζήτηση και να γνωρίσει τον εαυτό του λίγο καλύτερα. Γιατί πρώτα μαθαίνεις να αγαπάς τον εαυτό σου -όχι όμως εγωιστικά ή ναρκισσιστικά- και μετά μαθαίνεις να αγαπάς τον άλλον. Αλλά θέλει προσωπική δουλειά και κανείς δεν την κάνει.
Ποιο ήταν το ερέθισμα για τη δική σου πνευματική αναζήτηση;
Ήταν ο συγχωρεμένος ο παππούς μου, ο Έλληνας. Ήταν ο αγαπημένος μου παππούς. Τον έχασα σε μικρή ηλικία αλλά θυμάμαι ότι ήταν πάντα αξιολάτρευτος. Μια μέρα κάθισα με τη γιαγιά μου και της ζήτησα να μου πει την ιστορία του παππού. Μου έδωσε μια τελείως διαφορετική εικόνα: ποτό, γυναίκες, είχε χωρίσει και είχε παντρευτεί μια δεύτερη γυναίκα, ζήτησε σε αρραβώνα μία τρίτη... Πολλά άσχημα πράγματα αλλά άλλαξε. Δεν ξέρουμε ακριβώς τι συνέβη αλλά ήρθε πιο κοντά στον Θεό, άρχισε να διαβάζει Αγία Γραφή. Αυτό ήταν το πρώτο μου ερέθισμα. Ήμουν 19 χρονών.
Αυτή η πορεία δεν έρχεται σε σύγκρουση με την επιλογή της υποκριτικής;
Έλεγα μεταξύ σοβαρού και αστείου με τους φίλους μου ότι θα καταλήξω ή στα βουνά ή σε μοναστήρι. (Γελάει.) Με την Τέχνη μπορείς να περάσεις πολύ όμορφα μηνύματα. Υπάρχει και αυτό που λέμε "κάθαρσις" στις αρχαίες τραγωδίες. Μπορείς να αλλάξεις έναν άνθρωπο ή έστω να τον κάνεις να σκεφτεί δυο-τρία πράγματα παραπάνω. Με την Τέχνη έμαθα κυρίως να "μπαίνω στα παπούτσια του άλλου", να καταλαβαίνω πώς είναι σαν χαρακτήρας και γιατί κάνει όλα αυτά που κάνει. Ας πούμε, τον Λευτέρη Ελευθερίου που παίζει τον κακό στη σειρά δεν τον προσεγγίζω σαν κακό αλλά σαν έναν άνθρωπο που έχει μια ιστορία πίσω του. Γιατί και αυτός νομίζει ότι κάνει το καλό είτε για τον εαυτό του είτε για τους γύρω του.

Με τον δικό σου ήρωα βρίσκεις να έχεις κοινά στην πραγματική ζωή;
Το μόνο κοινό ίσως είναι ο παρορμητισμός και το γεγονός ότι δεν μπορεί να ελέγχει τα συναισθήματά του. Κάπως έτσι ήμουν κι εγώ σε μικρότερη ηλικία και μου βγαίνει πού και πού και τώρα στην επιφάνεια. Θυμάμαι ότι, όταν μου τον εξηγούσε τον χαρακτήρα ο Γρηγόρης, έλεγα "ρε φίλε, έμενα βρήκες για αυτό τον ρόλο;"