September 2025
X

Full Moon Dinner by MF

Κέφι, το ελληνικό! | Πώς το #FullMoonDinnerbyMF μετατράπηκε σε ξέφρενο πάρτι

Κέφι, το ελληνικό! | Πώς το #FullMoonDinnerbyMF μετατράπηκε σε ξέφρενο πάρτι

Full Moon Dinner by Madame Figaro | Τα highlights ενός δείπνου που γιόρτασε την πανσέληνο του Ιουλίου

Full Moon Dinner by Madame Figaro | Τα highlights ενός δείπνου που γιόρτασε την πανσέληνο του Ιουλίου

S.Pellegrino και Acqua Panna | Iταλική φινέτσα και δροσιά στο Full Moon Dinner της Madame Figaro

S.Pellegrino και Acqua Panna | Iταλική φινέτσα και δροσιά στο Full Moon Dinner της Madame Figaro

FullMoonDinnerbyMF | Μία βραδιά στην Αθηναϊκή Ριβιέρα υπό το φως της πανσελήνου και άρωμα Προβηγκίας με το αγαπημένο μας Rose de Provence Minuty

FullMoonDinnerbyMF | Μία βραδιά στην Αθηναϊκή Ριβιέρα υπό το φως της πανσελήνου και άρωμα Προβηγκίας με το αγαπημένο μας Rose de Provence Minuty

Full Moon Dinner by MF | Η τέχνη του να ζεις το κάθε λεπτό με ξεχωριστό στιλ από την Breitling

Full Moon Dinner by MF | Η τέχνη του να ζεις το κάθε λεπτό με ξεχωριστό στιλ από την Breitling

A night at the Riviera | Το Ploom έφερε την premium εμπειρία του στο Madame Figaro Dinner στο Barbarossa

A night at the Riviera | Το Ploom έφερε την premium εμπειρία του στο Madame Figaro Dinner στο Barbarossa

Full Moon Dinner by MF | Η Χριστίνα Κοντοβά με χρυσή maxi φούστα και flat σανδάλια

Full Moon Dinner by MF | Η Χριστίνα Κοντοβά με χρυσή maxi φούστα και flat σανδάλια

Full Moon Dinner by MF | Ποιοι παραβρέθηκαν στο δείπνο του Madame Figaro

Full Moon Dinner by MF | Ποιοι παραβρέθηκαν στο δείπνο του Madame Figaro

Full Moon Dinner by MF | Η Μελίνα Κόντη με bias cut φόρεμα στο χρώμα του καλοκαιριού

Full Moon Dinner by MF | Η Μελίνα Κόντη με bias cut φόρεμα στο χρώμα του καλοκαιριού

Full Moon Dinner by MF | Η Τόνια Σωτηροπούλου φόρεσε το must have φόρεμα του καλοκαιριού

Full Moon Dinner by MF | Η Τόνια Σωτηροπούλου φόρεσε το must have φόρεμα του καλοκαιριού

Life

Βουγονία | Η σκηνή στην Ακρόπολη που δεν έγινε ποτέ και τι σημαίνει αυτό για την ταινία

Βουγονία | Η σκηνή στην Ακρόπολη που δεν έγινε ποτέ και τι σημαίνει αυτό για την ταινία Bugonia

Μερικές σκέψεις για τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου που είδαμε στην έναρξη των Νυχτών Πρεμιέρας.

Οι Νύχτες Πρεμιέρας εκτυλίσσονται, εδώ και τρεις δεκαετίες, ως μία γιορτή που συστήνει στο κοινό σπουδαίες ταινίες ενώ παράλληλα δημιουργεί μια σινεφίλ κοινότητα που ανανεώνει το ραντεβού της κάθε φθινόπωρο. Η 31η έκδοση του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας ξεκίνησε την πρώτη μέρα του Οκτωβρίου κουβαλώντας μαζί της το "βάρος" του συρρικνωμένου προγράμματος. Αυτό δεν στέρησε από την έναρξη τη μαγεία επιβεβαιώνοντας το motto της φετινής διοργάνωσης "αυτές οι νύχτες μένουν".

Ο κόσμος πλημμύρισε την αίθουσα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες που είχε μία μέρα με απεργία και κινητοποιήσεις στους δρόμους της πόλης. Μετά από μία μικρή στάση στο κόκκινο χαλί για τις απαραίτητες αναμνηστικές φωτογραφίες και το "χάζι" στους υπόλοιπους καλεσμένους, όλοι πήραν τη θέση τους. Τα φώτα έσβησαν και πριν δούμε τους τίτλους αρχής για τη "Βουγονία", την εμφάνισή του έκανε στη σκηνή ο Γιώργος Μαυροψαρίδης, ένας από τους κορυφαίους μοντέρ και καλλιτέχνες στη χώρα μας και στο εξωτερικό. Επίσης, από τους σταθερούς συνεργάτες του Γιώργου Λάνθιμου. 

Bugonia
Bugonia

Οι εκπλήξεις όμως δεν σταμάτησαν εκεί, καθώς η ημέρα χαρακτηρίστηκε από τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Φεστιβάλ Λουκά Κατσίκα ως του "Αγίου Γεωργίου". Λίγα λεπτά αργότερα, ανέβηκε στη σκηνή, εν μέσω χειροκροτημάτων, ο σκηνοθέτης της ταινίας με την έκπληξη του κοινού να διαδέχεται τον ενθουσιασμό. Ο Λάνθιμος εκμυστηρεύτηκε ότι κάθε φορά που έχει πρεμιέρα στην Ελλάδα έχει άγχος γιατί έχει για εκείνον μεγάλη σημασία να παρουσιάζει την ταινία του στη χώρα του.

Το κοινό του Φεστιβάλ τίμησε όμως και η Emma Stone μέσα από ένα ηχητικό μήνυμα στα ελληνικά που μοιράστηκε ο σκηνοθέτης.

Η παρουσία του Γιώργου Λάνθιμου κρίθηκε ιδιαίτερα συμβολική και όχι μόνο επειδή εμφανίστηκε για άλλη μια φορά με την κονκάρδα της Παλαιστίνης στο πέτο του.

Το "καμπανάκι" που χτυπάει το Φεστιβάλ για τη στήριξη του Πολιτισμού στη χώρα είχε χτυπήσει και το καλοκαίρι όταν μια σκηνή σχεδιασμένη να γυριστεί στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης -ανάμεσα στα Προπύλαια και τον Παρθενώνα- απορρίφθηκε από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο.

Τι σημαίνει για την ταινία του Γιώργου Λάνθιμου το "όχι" του ΚΑΣ

Το παρασκήνιο ήταν δύσκολο να μην επανέλθει στο μυαλό μας βλέποντας την ταινία και φτάνοντας στο φινάλε της. Τι στέρησε τελικά το "όχι" του ΚΑΣ από τη "Βουγονία"; Η απάντηση είναι μάλλον… τίποτα!

Η ιστορία του βρήκε το τοπίο που της ταίριαζε. Και το κοινό, είτε στην Αθήνα είτε στο Τορόντο, παρέμεινε καθηλωμένο. Ίσως για εμάς, ως θεατές στην Ελλάδα, η θέα της Ακρόπολης να έδινε ένα επιπλέον ρίγος -μια ιδιότυπη ταύτιση ή μια πολιτισμική ένταση. Αλλά ο Λάνθιμος, πιστός στο ύφος του, δεν δείχνει να βασίζεται σε τέτοιες ευκολίες. Η ταινία έχει δική της εσωτερική δύναμη.

Σε αυτό συμβάλλουν στοιχεία όπως το μοντάζ, η μουσική -που έχει ξανά την υπογραφή του Jerskin Fendrix- και φυσικά οι ερμηνείες. Η Emma Stone εκπλήρωσε τις προσδοκίες όλων χαρίζοντάς μας μία ακόμα ηρωίδα σημείο αναφοράς μετά τη Bella Baxter και ο Jesse Plemons μάς έδειξε μία άλλη υποκριτική του πλευρά. Μετράμε από τώρα υποψηφιότητες σταρ Όσκαρ. 

Bugonia
Bugonia

Βγαίνοντας από την αίθουσα, κι αφού το κοινό προσπάθησε να πλησιάσει την έκταση που έχουν τα standing ovation στα μεγάλα φεστιβάλ, το μόνο που άκουγες ήταν θετικά σχόλια.

Spoiler: Η ελληνική τοποθεσία που πήρε τη θέση της "Ακρόπολης" στη Βουγονία

Όσο για το πώς ο Γιώργος Λάνθιμος αναπλήρωσε το "κενό" της Ακρόπολης; Κάνοντας ένα μικρό αλλά απαραίτητο spoiler, να σου πούμε ότι επέλεξε να γυρίσει μία από τις σκηνές του στο Σαρακήνικο. Η λευκότητα του τοπίου στη Μήλο λειτούργησε σαν ένα απόκοσμο πεδίο, πιο συμβατό ίσως με την αλληγορία του σεναρίου. Ήταν μια έξυπνη μετατόπιση -και όχι υποχώρηση.

Bugonia

Αν κάτι χάθηκε τελικά, αυτό ίσως να μην είναι καλλιτεχνικό, αλλά επικοινωνιακό. Η Ελλάδα αρνήθηκε μια σκηνή που θα μπορούσε να φέρει την Ακρόπολη στο διεθνές κινηματογραφικό προσκήνιο. Ίσως και μια επιπλέον προβολή στην ιστορία της σύγχρονης κινηματογραφίας.

Στο τέλος της μέρας όμως -και όχι μόνο της χθεσινής- αυτό που έμεινε είναι ότι το σινεμά πάντα βρίσκει τον δρόμο του. Επίσης, ότι ο Γιώργος Λάνθιμος παραμένει εφευρετικός!

 

Διαβάστε Επίσης

 

BEST OF NETWORK