Αν δε θέλεις να δυσαρεστήσεις τους συναδέλφους σου
Οι ρυθμοί της καθημερινότητας σε ωθούν συχνά σε μια μηχανική επανάληψη κάποιων πραγμάτων, ειδικά στο περιβάλλον της δουλειάς σου. Το να στείλεις ένα email, να σημειώσεις στο πρόγραμμά σου και να απαντήσεις σε ένα τηλέφωνο είναι πράγματα που κάνεις καθημερινά και ανήκουν πλέον στους αυτοματισμούς σου.
Ωστόσο, ίσως θα έπρεπε να ξανασκεφτείς τις κινήσεις σου όσον αφορά τα επαγγελματικά σου email. Σύμφωνα με το Harvard Business Review, ένα από τα χειρότερα πράγματα που μπορείς να κάνεις είναι να κάνεις CC το αφεντικό σου, δηλαδή να του κοινοποιήσεις τη συνομιλία που έχεις με έναν συνάδελφό σου.
Ο καθηγητής management David de Cremer, διεξήγαγε μια σειρά από πειράματα σε 594 εργαζόμενους, για να διαπιστώσει κατά πόσο η κοινοποίηση του διευθυντή στα email επηρεάζει τη δυναμική της ομάδας.
Τελικά κατέληξε στο ότι όταν τα email κοινοποιούνταν σε κάποιον ανώτερο, οι εργαζόμενοι ένιωθαν ότι τους εμπιστεύονταν λιγότερο και έτειναν να συμπεράνουν ότι η εμπιστοσύνη ήταν κάτι που έλειπε από την κουλτούρα της εταιρείας γενικότερα, δημιουργώντας ένα κλίμα φόβου και ανασφάλειας.
Ο de Cremer τόνισε ότι ενώ για αρκετούς η συμμετοχή του διευθυντή στα email εξασφαλίζει τη διαφάνεια, μεταξύ συναδέλφων μπορεί να αναγνωσθεί ως απειλητική κίνηση και να διαρρήξει την εμπιστοσύνη τους.