Οι καθηγητές καλούνται να αποφεύγουν τρεις συγκεκριμένους όρους όταν αξιολογούν τα γραπτά των φοιτητών
Μπορεί να βρίσκεται ψηλά στις λίστες με τα κορυφαία πανεπιστήμια του κόσμου, αλλά το Cambridge φέρεται να πήρε μια αμφιλεγόμενη απόφαση που έχει ήδη λάβει ανάμεικτες αντιδράσεις.
Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στην Independent ο λέκτορας βρετανικής ιστορίας Lucy Delap, η διεύθυνση του Τμήματος Ιστορίας του πανεπιστημίου ζήτησε από τους καθηγητές να αποφεύγουν τις λέξεις "ιδιοφυΐα" (genius), "ταλέντο" (flair) και "ευφυΐα" (briliance) όταν αξιολογούν τις εργασίες των φοιτητών τους, καθώς αυτές οι λέξεις φέρουν σημαινόμενα ανισότητας μεταξύ των δύο φίλων και "έχουν μια μακρά ιστορία, συνδεδεμένη με χαρακτηριστικά που θεωρούνταν κατά βάση ανδρικά".
Η απόφαση ήρθε μετά από μια αναδιαμόρφωση του εν λόγω εκπαιδευτικού προγράμματος, προκειμένου να ενισχυθεί η απόδοση των γυναικών σπουδαστών -που στατιστικά φαίνεται ότι έχουν καλύτερες επιδόσεις στις εξετάσεις.
Ο Delap διευκρίνισε ότι ο λόγος πίσω από τη συγκεκριμένη απόφαση ήταν να τεθούν πιο στέρεες βάσεις αξιολόγησης και η όλη διαδικασία να γίνει πιο "διαφανής", απαλλαγμένη από την ασάφεια όρων όπως η "ευφυΐα" που μεταξύ άλλων συνυποδηλώνει στοιχεία κοινωνικής τάξης και εθνικότητας αλλά και συμβάλλει στη διατήρηση της αίσθησης του ακαδημαϊκού χώρου ως ανδροκρατούμενου.
Παρ' όλα αυτά, η απόφαση έχει προκαλέσει αντιδράσεις και κριτική, με πολλούς να τη χαρακτηρίζουν ως "σεξιστική", υποστηρίζοντας ότι έτσι ενθαρρύνει την αντίληψη ότι οι γυναίκες είναι το αδύναμο φύλο.