Η απόφαση της γαλλικής κυβέρνησης σχετίζεται με το ζήτημα της δημόσιας υγείας
Δεν είναι μυστικό ότι πλέον οι περισσότερες (αν όχι όλες) οι φωτογραφίες που χρησιμοποιούνται στις διαφημίσεις έχουν υποστεί επεξεργασία στο Photoshop. To μαγικό πρόγραμμα που εξαφανίζει "ατέλειες" και διορθώνει λεπτομέρειες είναι αναπόσπαστο εργαλείο των σύγχρονων φωτογράφων κατά την επεξεργασία των εικόνων- αλλά η γαλλική κυβέρνηση εντόπισε σε αυτό ένα στοιχείο κινδύνου.
Πλέον, με απόφασή της, κάθε διαφήμιση θα πρέπει να διευκρινίζει αν η φωτογραφία της έχει υποστεί επεξεργασία. Σε κάθε επεξεργασμένη φωτογραφία θα αναγράφεται "Photographie retouchée" και το κόστος για όποιον παραβαίνει τον κανόνα θα είναι €37,500 ή το 30% του κόστους παραγωγής της διαφήμισης.
"Η έκθεση των νέων ανθρώπων σε μη ρεαλιστικές εικόνες του σώματος τους κάνει να υποτιμούν τον εαυτό τους και να έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση γεγονός που μπορεί να τους οδηγήσει σε πρακτικές επιβλαβείς για την υγεία τους", δήλωσε ο Υπουργός Υγείας Marisol Touraine.
Κι ενώ η συσχέτιση του Photoshop με τα προβλήματα υγείας μπορεί να μοιάζει απλουστευτική, ο εκπρόσωπος του Beat -μιας οργάνωσης που στηρίζει άτομα με νευρική ανορεξία, βουλιμία και διατροφικές διαταραχές- στήριξε την κίνηση.
"Υποστηρίζουμε κάθε απόφαση που συμβάλλει στο να έχει η κοινωνία μια υγιή εικόνα για τους διάφορους σωματότυπους και να γνωρίζει πότε μια φωτογραφία έχει υποστεί επεξεργασία. Το να προχωρήσουμε σε μια εποχή που η πίεση να είσαι όσο πιο αδύνατος γίνεται δεν θα είναι η ίδια για τα μοντέλα και όλους τους υπόλοιπους, είναι μια ευχάριστη εξέλιξη".