October 2025
X

Full Moon Dinner by MF

Κέφι, το ελληνικό! | Πώς το #FullMoonDinnerbyMF μετατράπηκε σε ξέφρενο πάρτι

Κέφι, το ελληνικό! | Πώς το #FullMoonDinnerbyMF μετατράπηκε σε ξέφρενο πάρτι

Full Moon Dinner by Madame Figaro | Τα highlights ενός δείπνου που γιόρτασε την πανσέληνο του Ιουλίου

Full Moon Dinner by Madame Figaro | Τα highlights ενός δείπνου που γιόρτασε την πανσέληνο του Ιουλίου

S.Pellegrino και Acqua Panna | Iταλική φινέτσα και δροσιά στο Full Moon Dinner της Madame Figaro

S.Pellegrino και Acqua Panna | Iταλική φινέτσα και δροσιά στο Full Moon Dinner της Madame Figaro

FullMoonDinnerbyMF | Μία βραδιά στην Αθηναϊκή Ριβιέρα υπό το φως της πανσελήνου και άρωμα Προβηγκίας με το αγαπημένο μας Rose de Provence Minuty

FullMoonDinnerbyMF | Μία βραδιά στην Αθηναϊκή Ριβιέρα υπό το φως της πανσελήνου και άρωμα Προβηγκίας με το αγαπημένο μας Rose de Provence Minuty

Full Moon Dinner by MF | Η τέχνη του να ζεις το κάθε λεπτό με ξεχωριστό στιλ από την Breitling

Full Moon Dinner by MF | Η τέχνη του να ζεις το κάθε λεπτό με ξεχωριστό στιλ από την Breitling

A night at the Riviera | Το Ploom έφερε την premium εμπειρία του στο Madame Figaro Dinner στο Barbarossa

A night at the Riviera | Το Ploom έφερε την premium εμπειρία του στο Madame Figaro Dinner στο Barbarossa

Full Moon Dinner by MF | Η Χριστίνα Κοντοβά με χρυσή maxi φούστα και flat σανδάλια

Full Moon Dinner by MF | Η Χριστίνα Κοντοβά με χρυσή maxi φούστα και flat σανδάλια

Full Moon Dinner by MF | Ποιοι παραβρέθηκαν στο δείπνο του Madame Figaro

Full Moon Dinner by MF | Ποιοι παραβρέθηκαν στο δείπνο του Madame Figaro

Full Moon Dinner by MF | Η Μελίνα Κόντη με bias cut φόρεμα στο χρώμα του καλοκαιριού

Full Moon Dinner by MF | Η Μελίνα Κόντη με bias cut φόρεμα στο χρώμα του καλοκαιριού

Full Moon Dinner by MF | Η Τόνια Σωτηροπούλου φόρεσε το must have φόρεμα του καλοκαιριού

Full Moon Dinner by MF | Η Τόνια Σωτηροπούλου φόρεσε το must have φόρεμα του καλοκαιριού

Life

Γιατί η Gen Z γυρίζει την πλάτη στο αλκοόλ;

Γιατί η Gen Z γυρίζει την πλάτη στο αλκοόλ; Carlo Paloni/BAFTA via Getty Images/ Ιdeal Image

Η Gen Z στις ΗΠΑ έχει ήδη αρχίσει να μειώνει τις ποσότητες αλκοόλ που καταναλώνει. Τι συμβαίνει στην Ελλάδα;

Μετά τις γιορτές με τα πάρτι και τα ρεβεγιόν ίσως κάποιοι από εμάς να θέλουμε να κάνουμε detox από το αλκοόλ. Κι όμως υπάρχει μια γενιά που θα το κάνει αυτό αβίαστα. Η Gen Z έχει ήδη αρχίσει να μειώνει τις ποσότητες αλκοόλ που καταναλώνει. 

Σύμφωνα με το περιοδικό Time τοιχεία από το Εθνικό Ινστιτούτο Κατάχρησης Αλκοόλ και Αλκοολισμού δείχνουν ότι η κατανάλωση αλκοόλ στις ΗΠΑ έχει αυξηθεί συνολικά. Ωστόσο, έρευνα από το Εθνικό Ινστιτούτο για την Κατάχρηση Ναρκωτικών δείχνει ότι η κατανάλωση αλκοόλ τον περασμένο μήνα και η κατανάλωση αλκοόλ τον περασμένο χρόνο μεταξύ των νέων άρχισαν να μειώνονται γύρω στο έτος 2000. Αυτό σημαίνει ότι τέτοιες μειώσεις επηρέασαν ιδιαίτερα τη Gen Z, δηλαδή όσους έχουν γεννηθεί από το 1997 έως το 2012, αλλά και μια μερίδα Millennials, δηλαδή εκείνους που γεννήθηκαν μεταξύ 1981 και 1996. 

"Γίνεται σαφές ότι, για οποιονδήποτε λόγο, οι σημερινές νεότερες γενιές ενδιαφέρονται λιγότερο για το αλκοόλ. Είναι πιο πιθανό σε σύγκριση με τις παλαιότερες γενιές να το αντιμετωπίζουν ως επικίνδυνο για την υγεία τους και να συμμετέχουν σε περιόδους αποχής όπως ο Ξηρός Ιανουάριος (Dry January)", δήλωσε o διευθυντής του Εθνικού Ινστιτούτου, George F. Koob σχετικά με την κατάχρηση αλκοόλ και τον αλκοολισμό.

Γιατί λένε "όχι" στο αλκοόλ;

Δεν υπάρχει ένας σαφής λόγος για την τάση αυτή, ωστόσο, οι ειδικοί επισημαίνουν μια σειρά από παράγοντες που έχουν συμβάλλει σε αυτή την αλλαγή νοοτροπίας. 

Σημαντική ήταν η αλλαγή του εθνικού νόμου του 1984 για την ελάχιστη ηλικία κατανάλωσης αλκοόλ, ο οποίος απαιτούσε από όλες τις Πολιτείες να αυξήσουν την ελάχιστη ηλικία αγοράς και δημόσιας κατοχής αλκοόλ στα 21 έτη.  Μέχρι τότε, το ελάχιστο όριο ηλικίας για κατανάλωση αλκόολ είχε οριστεί στα 18 έτη. 

Η φήμη του αλκοόλ έχει επίσης αλλάξει. "Είναι λογικό οι μεγαλύτεροι σε ηλικία πότες να πίνουν περισσότερο, δεδομένου ότι οι Baby Boomers ήταν βυθισμένοι σε μια κουλτούρα πιο βαριάς κατανάλωσης αλκοόλ", είπε ο Koob.

Η Sybil Marsh, γιατρός που ειδικεύεται στην οικογενειακή ιατρική και τον εθισμό εξηγεί: "Υπήρχε μια εποχή όπου η κατανάλωση αλκοόλ θεωρούνταν σημάδι ωριμότητας και ανεξαρτησίας. Πλέον δεν ισχύει αυτό".

Όπως εξηγεί η Marsh οι νεότερες γενιές ενδιαφέρονται πολύ περισσότερο να ακολουθούν έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής σε σύγκριση με τις προηγούμενες γενιές. Οι νέες τακτικές μάρκετινγκ όσο αφορά στο αλκοόλ αντικατοπτρίζουν αυτές τις αξίες. "Αν κοιτάξετε σε διαφημίσεις αλκοολούχων ποτών, θα δείτε πως δεν λένε πως είναι υγιεινό να πίνετε μερικά ποτά, αλλά ότι το ποτό σε λογικές δόσεις μπορεί να είναι μέρος ενός υγιεινού τρόπου ζωής".

Τι συμβαίνει στην Ελλάδα;

Σύμφωνα με το πρωτοποριακό Πρόγραμμα του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου ΕΥΖΗΝ και λαμβάνοντας υπόψη τα πιο πρόσφατα στατιστικά δεδομένα από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ) σχετικά με την κατανάλωση αλκοόλ στις χώρες της Ευρώπης, τα αποτελέσματα είναι ανησυχητικά.

Το 30% των εφήβων στην Ελλάδα δηλώνει ότι πίνει κάποιο αλκοολούχο ποτό μία ή δύο φορές την εβδομάδα.

Ο μέσος όρος ηλικίας για τα αγόρια που ξεκινάνε να πίνουν είναι τα 11 έτη και για τα κορίτσια τα 13, ενώ το 20% περίπου των εφήβων παραδέχεται ότι έχει μεθύσει πάνω από τρεις φορές μέσα σε μία χρονιά.

Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι και στις τρεις συνηθέστερες αιτίες θανάτου στις ηλικίες 14-24 ετών, οι οποίες είναι τα αυτοκινητιστικά δυστυχήματα, οι αυτοκτονίες και οι δολοφονίες, το αλκοόλ έχει σημαντική εμπλοκή. Συνεπώς, δεν μπορεί να προξενεί έκπληξη το γεγονός ότι θεσμοθετημένα από το 2008 απαγορεύεται η πώληση αλκοόλ σε ανήλικους.

Σύμφωνα επίσης με τον ΠΟΥ, έχουν εκδοθεί και οδηγίες σχετικά με την "υπεύθυνη/ασφαλή κατανάλωση" αλκοόλ για ενήλικες, η οποία ορίζεται στις 2 και τις 4 μονάδες αλκοόλ για τις γυναίκες και τους άντρες αντίστοιχα. Ταυτόχρονα επισημαίνεται ότι για τα άτομα κάτω των 18 ετών η κατανάλωση αλκοόλ θα πρέπει να αποφεύγεται τελείως.

 

BEST OF NETWORK