Page 15 - Madame Figaro Messinia
P. 15
Η καλλιτεχνική διευθύντρια του Διεθνούς Φεστιβάλ
Χορού Καλαμάτας Λίντα Καπετανέα μας μιλάει
για τον ρόλο της στον τόσο παραγωγικό θεσμό.
Ένα Διεθνές Φεστιβάλ Χορού, όπως αυτό της
Καλαμάτας, έχει σίγουρα πολλές αιτήσεις συμμετοχής.
Πόσο δύσκολο είναι να καταλήξεις στο τελικό σχήμα;
Κατ’ αρχάς, δε χρησιμοποιώ ποτέ τη λέξη «δυσκολία».
ομηρική πόλη Φαραί, συνδέοντας έτσι το απώτατο παρελθόν Η επιλογή των έργων είναι κάτι που πρέπει να γίνει
με το παρόν: το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Καλαμάτας, και γίνεται. Ξεκινάω διαβάζοντας όλες τις προτάσεις
το Δημοτικό Ωδείο, τη Δημοτική Σχολή Χορού, το Εικαστικό που έρχονται και βλέπω όλα τα βίντεο. Σε αυτό προ-
Εργαστήρι, την Πινακοθήκη, που φέρει το όνομα του σπου- σθέστε τα μέιλ που λαμβάνω και τα βίντεο που ζητάω
δαίου χαράκτη Α. Τάσσου, το Κέντρο Τέχνης, μεταξύ πολλών εγώ προσωπικά από κάποιους καλλιτέχνες, που ή τους
άλλων. Όλοι αυτοί οι πυρήνες πολιτισμού είναι προσβάσιμοι ξέρω και με ενδιαφέρει η δουλειά τους ή τους ανακα-
στους δημότες και, κυρίως, στα παιδιά, όπως τονίζει ο Σωτήρης λύπτω και με ενδιαφέρει να τους γνωρίσω καλύτερα.
Κριτσωτάκης. «Φέτος όλες οι σχολές, στον χορό, στη μουσική, Το επόμενο βήμα είναι να ταξιδέψω και να τους δω
στα εικαστικά, ξεκίνησαν με μεγάλη πληρότητα, γεγονός που από κοντά. Τις περισσότερες φορές βλέπω όλες τις πα-
μας υποχρέωσε να δημιουργήσουμε και νέα τμήματα. Στο ραγωγές και σίγουρα όλα τα βίντεο και έτσι σιγά σιγά
θέατρο δεν υπάρχει ακόμη κάποια σχολή, όμως μέσα στους γίνεται η επιλογή. Από τις 500 προτάσεις πάμε στις
όρους της σύμβασης που θα υπογράψει ο νέος διευθυντής 250, μετά στις 100 και τελικά επιλέγουμε τα 20 με 25
του ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας θα είναι και η δημιουργία της». έργα που προορίζονται για τις σκηνές του φεστιβάλ.
Η επιλογή των εκδηλώσεων υπακούει στην ανάγκη Σε ενδιαφέρουν περισσότερο τα γνωστά και δοκι-
της ποικιλίας: «Στις συναυλίες μας θα περιλάβουμε από ροκ μασμένα σχήματα ή οι νέοι και άγνωστοι καλλιτέχνες;
μέχρι κλασική μουσική και θα δώσουμε έτσι την ευκαιρία σε Με ενδιαφέρουν πάρα πολύ οι νέοι καλλιτέχνες,
ένα παιδί να έρθει σε επαφή με όλο το εύρος της μουσικής και Έλληνες και ξένοι. Τα τελευταία επτά χρόνια που
να διαλέξει τι του ταιριάζει. Αυτή είναι γενικά η αντίληψη για διευθύνω το φεστιβάλ ξέρω ότι πολλά από αυτά τα νέα
την επιλογή των εκδηλώσεών μας, να υπάρχει ποικιλία για να σχήματα που έχουν περάσει από τις σκηνές του αργό-
δώσει και διαφορετικές εμπνεύσεις». Στην ερώτηση αν είναι οι τερα πήραν τον δρόμο για μεγαλύτερα φεστιβάλ και
πολίτες που ζητάνε τον πολιτισμό ή η δημοτική αρχή που τον αυτό μου δίνει χαρά, επειδή τα εντόπισα εγώ.
προσφέρει, η απάντηση είναι «και τα δύο». « Όλοι συμβάλλουν Ποια είναι η γνώμη σου για τον χορό στην Ελλάδα;
στο τελικό αποτέλεσμα, από τον καλλιτεχνικό διευθυντή μέχρι Έχουμε πολλούς χορευτές και χορογράφους στην
τους υπαλλήλους καθαριότητας. Όταν είναι όλοι ενεργοί, είναι Ελλάδα και γενικά ο χορός είναι σε ένα καλό σημείο.
σωστό και το αποτέλεσμα» σημειώνει ο Σωτήρης Κριτσωτάκης. Από την εμπειρία μου στο φεστιβάλ διαπιστώνω ότι
Ρίχνοντας μια συνολική ματιά στην Καλαμάτα και στις αυτό δε συμβαίνει μόνο εδώ – καλοί καλλιτέχνες στον
πολιτιστικές της δράσεις, μπορεί κανείς να σταθεί σε πολλά χορό υπάρχουν παντού. Πρέπει όμως να πούμε ότι
επιμέρους: στα παλιά της κτίρια, που έχουν διασωθεί και στε- έχουμε και πολλούς καλλιτέχνες που δεν έχουν την
γάζουν πια διάφορες υπηρεσίες και σχολές του δήμου, στις ευκαιρία να δείξουν τα έργα τους στην Αθήνα και το
δύο βιβλιοθήκες της στο Πνευματικό Κέντρο, τη Δημόσια και Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας τους δίνει την ευκαιρία
τη Λαϊκή, που φιλοξενεί, κυρίως, έργα ντόπιων λογοτεχνών να κάνουν τις παραστάσεις τους και να τις δει το κοινό.
και ζωγράφων, στην ψηφιοποίηση του αρχείου της πόλης (έχει Πώς αντιλαμβάνονται οι ντόπιοι το φεστιβάλ;
φτάσει μέχρι το 1974 και συνεχίζει), στην ιστορία της φυσικά Το περιμένουν με αδημονία επειδή το φεστιβάλ προε-
και την κοινωνική και την οικονομική της διαδρομή μέσα στον τοιμάζει με τα εργαστήρια την πόλη, με τη συμμετοχή
χρόνο. Το χθες έχει ήδη διαγράψει την τροχιά του και σήμερα μεγάλων και μικρών, με ανθρώπους που έχουν ειδικές
η Καλαμάτα συνεχίζει ως μια σύγχρονη πόλη που επιχειρεί να ανάγκες. Αυτό που εγώ εισπράττω και μου λένε είναι
συγκροτήσει τον εαυτό της μέσα στις προκλήσεις των καιρών, ότι θα ήθελαν να έχει μεγαλύτερη διάρκεια.
με τον πολιτισμό να βρίσκεται σε υψηλό σημείο βρασμού.
MADAME FIGARO 175