Από το 2002 έως σήμερα, ο οίκος Chanel παρουσιάζει μία πολύ ξεχωριστή και ιδιαίτερη συλλογή, τη Métiers d’art. Η εν λόγω collection είναι μία γιορτή αφιερωμένη στο μεγαλείο της μόδας, την κληρονομιά του γαλλικού οίκου, την τεχνογνωσία των Maisons d’ art και των εργοστασίων μόδας που κρύβονται πίσω από κάθε δημιουργία. Φέτος, για τη Métiers d’art 2024/25 συλλογή, ο οίκος Chanel ανέλαβε να μας μεταφέρει από το Παρίσι στο Χανγκζού της Κίνας. Πηγή έμπνευσης για τη δημιουργία της συλλογής είναι οι αρχαίες Coromandel οθόνες και τα έργα κινεζικής τέχνης που είχε συλλέξει στη διάρκεια της ζωής της η Gabrielle Chanel.




Ο Wim Wenders υπογράφει το film για τη Métiers d'art 2024/25 του οίκου Chanel
"Λιποθυμούσα από την ευτυχία όταν περπατούσα σε έναν έμπορο κινεζικής τέχνης και έβλεπα ένα Coromandel”, είχε πει κάποτε. Η οθόνη που απεικόνιζε το Χανγκζού ήταν η μεγαλύτερη στη συλλογή της και κοσμούσε το ιδιωτικό της γραφείο στο σπίτι της στην οδό Rue Cambon. Η οθόνη, και τα μοτίβα της, έγιναν αγωγός για τα δημιουργικά όνειρα της mademoiselle Chanel, παρόλο που δεν επισκέφτηκε ποτέ η ίδια την Κίνα, οι εικόνες που περιείχαν οι οθόνες της και, με τη σειρά τους, η φαντασία της, τροφοδότησαν το έργο της. Λεπτομέρειες από την κινεζική κουλτούρα εμφανίστηκαν σε όλες τις δημιουργίες της από τη δεκαετία του 1950 και του 1960.






Η Métiers d’art 2024/25 συλλογή του οίκου Chanel είναι αφιερωμένη στην γοητεία, το ταξίδι και τα όνειρα.Μια μοναδική δυναμική διατρέχει αυτή τη συλλογή, η οποία επανεξετάζει το δημιουργικό σύμπαν της Gabrielle Chanel, το λεξιλόγιό της και τις βαθύτερες εμπνεύσεις της, μέσω της εξειδικευμένης τεχνογνωσίας των Maisons d’art που εργάζονται στο le19M. Με αφορμή την παρουσίαση της εν λόγω συλλογής, ο σκηνοθέτης Wim Wenders χρησιμοποίησε τις αισθητικές και αφηγηματικές του δεξιότητες για να δημιουργήσει μια ταινία με πρωταγωνίστριες την Tilda Swinton, την Leah Dou και την Xin Zhilei, που είναι ambassadors του γαλλικού οίκου.




Μερικά από τα κομμάτια που ξεχωρίσαμε είναι τα μακριά, ριχτά παλτό, τα διαχρονικά tweed υφάσματα που είναι συνώνυμο της κληρονομιάς του γαλλικού οίκου, το βελούδο και τα υφάσματα που ήταν κεντημένα με μικρά λουλούδια, τα μπουφάν τόσο στην cropped όσο και στην oversized εκδοχή τους, που είχαν επένδυση από πολυτελές σατέν ύφασμα, οι γιακάδες, τα ίσια σακάκια με τη ζώνη, αλλά και τα σμόκιν σακάκια με επένδυση από λευκό σατέν σε συνδυασμό με φούστες, οι ζιπ κιλότ και τα cropped παντελόνια. Όλα τα κομμάτια της συλλογής χαρακτηρίζονται από μία εκλεπτυσμένη πολυτέλεια και σχολαστική λεπτομέρεια, τόσο ορατή όσο και κρυφή.







Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχαν επίσης τα λουλουδάτα μοτίβα καμέλιας και νούφαρου, που ήταν κεντημένα επάνω σε πλισέ φορέματα και κοστούμια ως αναφορά στα αγαπημένα έργα κινεζικής τέχνης της Mademoiselle. Όσον αφορά στα παπούτσια, οι ψηλές μπότες, αλλά και οι knee length μπότες, που αγαπούσε ιδιαίτερα η Gabrielle Chanel. Λουλούδια, φρούτα (ένας φόρος τιμής στο αρχαίο κινεζικό δαμάσκηνο), κύματα που δημιουργούνται από τη πάροδο του χρόνου στην επιφάνεια των πήλινων αντικειμένων εμπνέουν τα μενταγιόν και τα βραχιόλια που φόρεσαν τα μοντέλα. Τα καπέλα από το Maison Michel, οι μπερέδες και τα κασκόλ συμπληρώνουν τα looks της συλλογής.





