Με την υποστήριξη του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η Πειραιώς 260 μετατράπηκε σε ένα ζωντανό hub δημιουργικότητας, όπου προσωπικότητες από τον χώρο της τέχνης, των media και των επιχειρήσεων συναντήθηκαν με εκπροσώπους της ελληνικής μόδας.
Με μια εντυπωσιακή διήμερη εκδήλωση που ξεπέρασε τα καθιερωμένα, η Ελληνική Ένωση Σχεδιαστών Μόδας διοργάνωσε με απόλυτη επιτυχία το 1ο Greek Fashion Festival, φέρνοντας τη μόδα στο επίκεντρο ενός ευρύτερου πολιτιστικού διαλόγου. Με την υποστήριξη του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η Πειραιώς 260 μετατράπηκε σε ένα ζωντανό hub δημιουργικότητας, όπου προσωπικότητες από τον χώρο της τέχνης, των media και των επιχειρήσεων συναντήθηκαν με εκπροσώπους της ελληνικής μόδας, επιβεβαιώνοντας τη σύνδεσή της με τον πολιτισμό και την κοινωνία.

Μόδα ως Παράσταση: Το Εντυπωσιακό "Dramodé"
Το φεστιβάλ έκανε πρεμιέρα με τη sold out παράσταση-θεατρικό ντεφιλέ "Dramodé", μια πρωτοποριακή σύμπραξη μόδας, θεάτρου, μουσικής και χορού. Υπό τη σκηνοθεσία και χορογραφία της Ζωής Χατζηαντωνίου, και με τη συμμετοχή περισσότερων από 55 καταξιωμένων καλλιτεχνών, μεταξύ των οποίων η Κατερίνα Διδασκάλου, ο Γιώργος Καραμίχος και ο Αιμίλιος Χειλάκης, το "Dramodé" έκλεψε τις εντυπώσεις. Δημιουργίες από δεκαεπτά κορυφαίους Έλληνες σχεδιαστές, όπως οι Dassios, Kathy Heyndels, Maison Faliakos και Parthenis, παρουσιάστηκαν με έναν τρόπο που ανέδειξε τη μόδα ως υψηλή τέχνη, ικανή να αφηγείται ιστορίες.


Το Μέλλον της Μόδας σε Συζητήσεις
Η δεύτερη ημέρα ήταν αφιερωμένη στην εξέλιξη της βιομηχανίας και σε συζητήσεις με βλέμμα στο μέλλον. Καταξιωμένοι επαγγελματίες και ακαδημαϊκοί έδωσαν το "παρών" σε workshops και panels, αναλύοντας θέματα όπως η βιωσιμότητα, η χρηματοδότηση των νέων επιχειρήσεων και ο ρόλος της μόδας ως πολιτισμικό αγαθό. Στο πάνελ "Μόδα & Πολιτισμός", ο Γιώργος Ελευθεριάδης και η Μαρία Λουίζου συζήτησαν πώς η μόδα και η τέχνη αλληλοσυμπληρώνονται, ενώ στο πάνελ "Μόδα & Πρότυπα Ομορφιάς", δόθηκε έμφαση στη διαφορετικότητα και τη συμπερίληψη.

Οι editor-in-chief των μεγαλύτερων περιοδικών μόδας, Έλις Κις (Vogue Greece), Γαλάτεια Λασκαράκη (Marie Claire Greece) και Ελένη Στασινοπούλου (Madame Figaro Greece), τόνισαν τη σημασία της εκπαίδευσης και της στήριξης των νέων σχεδιαστών που αποτελούν το αύριο της ελληνικής δημιουργίας.


Όσον αφορά στη νέα γενιά των σχεδιαστών, η Ελένη Στασινοπούλου δήλωσε πως "δεν μπορεί να σταματήσει να υπάρχει νέα γενιά. Όσο υπάρχει κόσμος, δεν θα σταματήσει ποτέ η δημιουργικότητα των ανθρώπων. Ναι, υπάρχουν νέοι σχεδιαστές. Τώρα τι αντιμετωπίζουν αυτοί οι νέοι άνθρωποι είναι κάτι διαφορετικό. Αντιμετωπίζουν ό,τι και όλη η κοινωνία αυτή τη μεταβατική εποχή που φέρνει μαζί της συγκλονιστικές αλλαγές και απρόβλεπτες καταστάσεις” και συμπλήρωσε πως "Βλέπω μία τάση πως τα παιδιά δεν θέλουν απλώς να γίνουν σχεδιαστές μόδας. Θέλουν να σπουδάσουν fashion marketing, που και αυτό είναι χρήσιμο, γιατί πλέον έχουμε μπει σε μία άλλη εποχή. Ακόμα κι αν έχεις το δικό σου brand μόδας, θα χρειαστείς ανθρώπους με εξίσου δημιουργικές ιδέες, όχι απαραίτητα στο σχέδιο και την κατασκευή του ρούχου, αλλά στο merchandising ή το sales".
Ένα ανατρεπτικό φινάλε και η υπόσχεση για εξέλιξη
Το φεστιβάλ έκλεισε με ένα ανατρεπτικό "Musical Chairs Fashion Show", μία ευρηματική μεταφορά του φαινομένου του front row στις διεθνείς πασαρέλες. Το παιχνίδι των "μουσικών καρεκλών" στη σκηνή αποτελούσε έναν έξυπνο συμβολισμό για τη θέση που διεκδικεί η ελληνική μόδα στον παγκόσμιο χάρτη.



Το 1ο Greek Fashion Festival απέδειξε με τον καλύτερο τρόπο ότι η μόδα στην Ελλάδα έχει μέλλον και μπορεί να λειτουργεί ως γέφυρα μεταξύ της τέχνης, του πολιτισμού και των ανθρώπων. Με αυτή την επιτυχία, η Ελληνική Ένωση Σχεδιαστών Μόδας ανανεώνει το ραντεβού της, αφήνοντας την υπόσχεση για έναν θεσμό που ήρθε για να μείνει.
