top article

Πριν από δύο χρόνια ανέλαβε τα ηνία της καλλιτεχνικής διεύθυνσης της Celine. Ο Hedi Slimane, φύσει αντιδραστικός και ασυμβίβαστος αποφάσισε να αλλάξει τον οίκο ξεκινώντας με την αφαίρεση του accent, και έτσι το Céline έγινε Celine. Φυσικά δεν έμεινε μόνο εκεί, από το πρώτο του κιόλας show αντικατέστησε τις καθαρές γραμμές και την κομψή, μίνιμαλ αλλά δυναμική θηλυκότητα της Phoebe Philo με party dresses, στενά παντελόνια και εξόφθαλμο sexiness. Η πρώτη αντίδραση του κοινού αλλά και των κριτικών ήταν ένα μεγάλο ΟΧΙ. 

Δυο χρόνια μετά, στην τρέχουσα Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι φαίνεται να βρήκε τη χρυσή τομή. Όχι, δεν κράτησε τίποτα από την αισθητική της Philo, που είχε μάθει στις γυναίκες ότι μπορούν να είναι δυναμικές και σέξι και χωρίς να φορούν 12ποντα τακούνια.  Ταξιδεύοντας όμως στα 1970s και στην εποχή που η Celine απευθυνόταν σε μια πολύ συγκεκριμένη μερίδα Γαλλίδων, φαίνεται πως κατάφερε επιτέλους να συμφιλιώσει την προσωπική του, αθεράπευτα ροκ αισθητική, με αυτό το τόσο εκλεκτικό κοινό στο οποίο ανέκαθεν απευθυνόταν ο οίκος. 

Η 1970s διάθεση βέβαια δεν είναι κάτι καινούργιο για τις συλλογές της επόμενης σεζόν, απλώς ο Hedi Slimane την προσέγγισε από την πιο rock ‘n’ roll πλευρά της. Χρησιμοποιώντας το denim σε όλες του σχεδόν τις εκδοχές, παντελόνια, βερμούδες, jackets, πουκάμισα, το σουέντ, το μετάξι αλλά και τα aviator γυαλιά ηλίου, έδωσε μία νέα, ενδιαφέρουσα ματιά για το πώς θα είναι από εδώ και πέρα η Celine.

Μόδα Άνοιξη/Καλοκαίρι 2020 | Τι καινούργιο έχει να δείξει ο Hedi Slimane στη Celine;

Μπλούζες, μίνι φούστες με κουμπιά, μαντήλια στο κεφάλι, culottes, μίνι φόρεματα αλλά και μιλιτέρ πανωφόρια θύμισαν κάπως τον Jimi Hendrix, και ναι, βοήθησε και το μπροκάρ προς αυτή την κατεύθυνση. Τοπ με βολάν αλλά και ένα banker’s collar, σε ένα pin striped πουκάμισο, ήταν μερικά από τα στοιχεία που έκαναν αυτή τη συλλογή ιδιαίτερα ρεαλιστική και φορέσιμη. Φυσικά τα παντελόνια σε γραμμή καμπάνα, αλλά τα δερμάτινα αξεσουάρ –όπως οι τσάντες ώμου και οι μπότες, θα γίνουν σίγουρα τα αγαπημένα του κοινού. Αν προσθέσουμε σ’ αυτά και τα γούνινα πανωφόρια, που βέβαια δεν ταιριάζουν σε μια Spring/Summer συλλογή έτσι όπως την έχουμε στο μυαλό μας, τότε η επιτυχία αυτής της κολεξιόν είναι μάλλον βέβαιη.

Ο Hedi Slimane τοποθετήθηκε στρατηγικά σ’ αυτή τη θέση από τον LVMH γιατί ακριβώς υπήρχε η ανάγκη να εκτοξευθούν τα κέρδη του οίκου. Αυτή τη φορά χρησιμοποιεί το coolness των Γαλλίδων σε μια συλλογή που φιλοδοξεί να πουλήσει σε όλο τον κόσμο. Ας μην ξεχνάμε ότι σε αυτόν οφείλεται το μεγάλο breakthrough του Saint Laurent τα τελευταία χρόνια, αλλά και η αλλαγή πλεύσης του Dior Homme. Μετά από δύο χρόνια πειραματισμού και –μάλλον εσωτερικής- αναζήτησης, φαίνεται πως επιτέλους βρήκε το στιλ του για τη Celine και ξέρει τι κάνει. Μένει να δούμε αν τα τζιν παντελόνια και τα λαμέ υφάσματά του θα ενθουσιάσουν και τις πιστές, προς το παρόν απογοητευμένες, fans του οίκου. 

Ιούλιος 2018

>