Τα καλλυντικά που άλλαξαν τα δεδομένα της ομορφιάς και παραμένουν αξεπέραστα μέχρι σήμερα
Το κόκκινο κραγιόν
Η καθοριστική πινελιά στο μακιγιάζ

Στην Ευρώπη, πρώτη η βασίλισσα Ελισάβετ Ι φόρεσε κόκκινο κραγιόν από κερί μέλισσας και χρώμα από φυτά. Το 1884 οι Παρισινοί αρωματοποιοί άρχισαν να πωλούν το κραγιόν σε πολύ απλή συσκευασία, η οποία εξελίχθηκε σταδιακά σε σοφιστικέ packaging πρώτα από τη Chanel και μετά από την Elizabeth Arden.
Και οι πιο διάσημες γυναίκες το υιοθέτησαν αμέσως: Η Μέριλιν Μονρόε, η Ρίτα Χέιγουορθ και αργότερα η Μαντόνα φόρεσαν το κόκκινο κραγιόν της MAC. Το πρόσωπο της εταιρείας Rimmel London, η Κέιτ Μος, δημιούργησε το δικό της με σκόνη μαύρων διαμαντιών για πολύτιμο, λαμπερό εφέ, ενώ η Ριάνα σε συνεργασία με τη MAC ονόμασε το δικό της κόκκινο κραγιόν RiRiWoo, το οποίο εξαντλήθηκε μέσα σε 3 μόνον ώρες.
Το best seller άρωμα
Chanel No 5

Είναι το all time classic άρωμα που παραμένει ακόμη και σήμερα πρώτο σε πωλήσεις στον κόσμο. Το δημιούργησε ο αρωματοποιός Ερνέστ Μπο, ύστερα από παράκληση της ίδιας της Coco Chanel και ήταν το πέμπτο κατά σειρά “δείγμα” από τα δέκα που είχε παρασκευάσει. Το λανσάρισμά του έγινε από τη Mademoiselle σε κομψό εστιατόριο της πόλης των αρωμάτων, την Grasse, ανάμεσα σε φίλους που μύρισαν και φόρεσαν για πρώτη φορά το άρωμα. Το επίσημο λανσάρισμα έγινε στην μπουτίκ της Rue Cambon τον πέμπτο μήνα του χρόνου, την πέμπτη μέρα του μήνα -5/5/ -του 1921. Το 1924 το Chanel No 5 σταμάτησε να πωλείται αποκλειστικά στις μπουτίκ Chanel, και όταν κυκλοφόρησε και στην αμερικανική αγορά οι πωλήσεις του εκτοξεύτηκαν. Η δήλωση της Μέριλιν Μονρόε, του sex symbol της εποχής, ότι το μόνο που φοράει στον ύπνο της είναι 5 σταγόνες Chanel No 5 έκανε το άρωμα να ταυτιστεί με τη θηλυκότητα, τον αισθησιασμό και τη γυναικεία φιλαρέσκεια.
Η κρέμα-θρύλος
Eight Hour Cream της Elizabeth Arden

Η Eight Hour Cream δημιουργήθηκε το 1930 από την ίδια την Ελίζαμπεθ Άρντεν και πήρε το όνομά της από ένα αληθινό γεγονός. Ένας φίλος της Άρντεν της είπε ότι το γρατσουνισμένο γόνατο του γιου του θεραπεύτηκε μόλις οκτώ ώρες αφότου έβαλε τη συγκεκριμένη κρέμα.
Μία κρέμα που έχει πραγματικά θεραπευτικές ιδιότητες: προστατεύει, ενυδατώνει, απαλύνει, επαναφέρει τη λάμψη, καταπραΰνει το καμένο από τον ήλιο δέρμα και τρέφει ακόμη και την πιο ξηρή και αφυδατωμένη επιδερμίδα, γιατί η σύνθεσή της περιέχει Βήτα Υδροξυοξέα, Βιταμίνη Ε, ενυδατικά συστατικά και petrolatum. Στο μακιγιάζ λειτουργεί και σαν άχρωμο γκλος. Η Eight Hour Cream είναι ακόμη και σήμερα ένα must προϊόν για κάθε γυναίκα.
Το μαγικό στυλό
Touche Eclat του Yves Saint Laurent

Το φως είναι από τα πιο σημαντικά στοιχεία στην τέχνη και ιδιαίτερα τη ζωγραφική. Φως και σκιά ήταν το παιχνίδι που έδινε όγκο και προοπτική στο πρόσωπο, το ύφος και την κίνηση του μοντέλου. Αυτό το δεδομένο θέλησε να εφαρμόσει ο Yves Saint Laurent και στην ομορφιά. 20 χρόνια πριν, σε μια εποχή που τα φον ντε τεν και τα κονσίλερ ήταν παχύρρευστα και υπερβολικά καλυπτικά, έκανε τη δική του κίνηση για περισσότερο φως στο πρόσωπο των γυναικών με το Touche Eclat, το κονσίλερ-highlighter που εξαλείφει τις ατέλειες, φωτίζει τα σκοτεινά σημεία του προσώπου, καλύπτει τους μαύρους κύκλους και λειαίνει τις γραμμές έκφρασης.
Ένα πέρασμα στο πρόσωπο με το απαλό ενσωματωμένο πινέλο του Touche Eclat είναι αρκετό για να δώσει λάμψη και ομοιομορφία στην επιδερμίδα με τα μικρομόρια λάμψης που περιέχει, τα οποία αντανακλούν το φως και ομορφαίνουν κάθε γυναίκα.
Περισσότερα κλασικά προϊόντα ομορφιάς στη σελίδα 2
Το πιο φρέσκο άρωμα
Eau Dynamisante της Clarins

Το δημιούργησε ο ίδιος ο Jacques Courtin Clarins, ιδρυτής και ιδιοκτήτης της μάρκας, το 1987 και από τότε κέρδισε την αγάπη αντρών και γυναικών - αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι κάθε 25 δευτερόλεπτα πωλείται ένα μπουκάλι.
Δροσερό και ανάλαφρο, είναι το πρώτο άρωμα που συνδυάζει τις υπέροχες μυρωδιές των φυτών με τις θεραπευτικές τους ιδιότητες και φοριέται όλες τις ώρες και τις εποχές και ιδιαίτερα το καλοκαίρι, αφού είναι ασφαλές ακόμη και στον ήλιο.
Η σύνθεση του Eau Dynamisante είναι μια αλχημεία από 8 αιθέρια έλαια και 7 εκχυλίσματα φυτών, μεταξύ των οποίων αρωματικές νότες από πορτοκάλι, κορίανδρο, λεμόνι, rosemary, γαρίφαλο, κάρδαμο, θυμάρι και πατσουλί. Μία σύνθεση που προσφέρει εξαιρετική φρεσκάδα και ευεξία.
Το κλασικό μπλε κουτί
Nivea creme

Όλοι την ξέρουμε στο παραδοσιακό μπλε κουτί. Όταν όμως πρωτοκυκλοφόρησε το 1911, το κουτί της ήταν κίτρινο, διακοσμημένο με κλιματίδες σε στυλ art nouveau και πολύ αργότερα -το 1925- η κρέμα με την βελούδινη υφή μπήκε στο κλασικό μπλε κουτί της Nivea. Η κρέμα που χρησιμοποιούσαν οι προγιαγιάδες μας στο πρόσωπο, στα χέρια, στο σώμα για να απαλύνουν και να θρέψουν την ταλαιπωρημένη επιδερμίδα τους, αποτελεί ακόμη και σήμερα την καλύτερη φροντίδα, ενώ έχει και επουλωτικές ιδιότητες, γι' αυτό πολλοί γιατροί τη συνιστούν ύστερα από επεμβάσεις για να μη μένουν σημάδια στην επιδερμίδα. Από το 1927 ακόμα ο Αυστριακός ηθοποιός Paul Morgan είχε δηλώσει: “ Η Nivea είναι εθιστική. Αν την χρησιμοποιήσεις, δεν την εγκαταλείπεις ποτέ.”
Το πρώτο ροκ βερνίκι
Vernis Rouge Noir της Chanel

Η Chanel έκανε μια επαναστατική κίνηση όταν το 1997 κυκλοφόρησε το Vernis Rouge Noir, ένα βερνίκι τόσο σκούρο κόκκινο, σχεδόν μαύρο, το οποίο ονόμασε Vamp. To βερνίκι έμοιαζε με ξηραμένο αίμα και το όνομά του, που προερχόταν από τη λέξη Vampire, δικαιολογούσε απόλυτα το αποτέλεσμα που είχε στα νύχια. Η δημιουργία του βερνικιού ξεκίνησε από μια σύμπτωση: κατά τη διάρκεια μιας φωτογράφησης, η makeup artist της Chanel μη έχοντας βερνίκι, έβαψε τα νύχια των μοντέλων με μαύρο μαρκαδόρο. Το γεγονός καθιερώθηκε ως άποψη και η makeup artist δημιούργησε ένα βερνίκι που είδαμε σε fashion show, ενώ μόλις κυκλοφόρησε στην αγορά, σε ένα μόλις χρόνο έκανε πωλήσεις ύψους 1 εκατομμυρίου δολαρίων! Παραμένει το καλύτερο μέχρι σήμερα.
Νέο πρόσωπο
Το make up της Max Factor

Τα πρώτα υλικά για την κάλυψη του προσώπου με χρώμα ήταν η κιμωλία, τα ασπράδια αβγών και ο συνδυασμός μολύβδου με ξίδι. Η Βασίλισσα Βικτώρια της Αγγλίας είχε πει περιφρονητικά ότι όλα αυτά δεν αρμόζουν στις γυναίκες αριστοκρατικής καταγωγής, αλλά μόνον στις γυναίκες ελευθερίων ηθών. Το 1914, ο makeup artist Max Factor δημιούργησε το πρώτο make up που αρχικά χρησιμοποιούσαν μόνο ηθοποιοί στο θέατρο και στον κινηματογράφο, το οποίο εξελίχθηκε και άρχισε να πωλείται ευρέως το 1927, ενώ αργότερα παρασκεύασε το πρώτο pan cake μέικαπ που έγινε μεγάλο hit και το οποίο η Procter & Gamble έχει εξελίξει και διαθέτει μέχρι και σήμερα στην αγορά των καλλυντικών.
Η σταρ των λακ
Elnett της L' Oreal

Το 1960, στα εργαστήρια της L'Oreal δημιουργήθηκε η πρώτη φόρμουλα της λακ Elnett και έκτοτε έγινε το αγαπημένο προϊόν styling των γυναικών. Η λακ Elnett Satin de L'Oreal ήταν η πρώτη με το claim ότι “φεύγει” με ένα μόνο βούρτσισμα, ενώ διατηρεί τη φόρμα και την κίνηση των μαλλιών. Το 1964 η χρυσή συσκευασία αποκτά ένα γυναικείο πρόσωπο με μακριά μαλλιά, η οποία διατηρείται μέχρι σήμερα, σε αντίθεση με τη φόρμουλά της που άλλαξε με την τεχνολογία micro-diffusion, που κάνει τη λακ να διαχέεται ακόμη πιο ομοιόμορφα. Το 1996 η Κλόντια Σίφερ γίνεται το πρόσωπο της Elnett, για να ακολουθήσουν αργότερα και άλλες διάσημες γυναίκες καθιερώνοντάς τη ως τη “λακ των Σταρ”.
Περισσότερα κλασικά προϊόντα ομορφιάς στη σελίδα 3
Το πρώτο στρογγυλό σαπούνι
Roger & Gallet Savon Parfume

Το 1862 ο Armand Roger και ο Charles Gallet ίδρυσαν στην οδό Saint Honore στο Παρίσι τον οίκο αρωμάτων τους με φανατικούς οπαδούς μεταξύ των οποίων ήταν ο Ναπολέων ο Γ΄, η βασίλισσα Βικτωρία και όλη η βασιλική αυλή της Ισπανίας. Το 1879 οι ίδιοι δημιούργησαν το πρώτο στρογγυλό αρωματικό σαπούνι, που ακόμη και σήμερα θεωρείται ένα από τα καλύτερα στον κόσμο. Στις αρχές του 20ού αιώνα η εταιρεία τους κυκλοφόρησε αρώματα σε μπουκάλια με ύφος Art Nouveau δημιουργίες του Renee Lalique, που άφησαν εποχή στην ιστορία της αρωματοποιίας. Σήμερα, η Roger & Gallet ανήκει στην εταιρεία L'Oreal και εκτός από τα σαπούνια κυκλοφορεί και υπέροχες κρέμες σώματος, αρώματα και κολώνιες με ευωδιές φρούτων.
O μαγικός ορός
Advanced Night Repair της Estee Lauder

Το 1982 η Estee Lauder δημιούργησε το πρώτο σέρουμ, ένα νέο επαναστατικό προϊόν φροντίδας με ανάλαφρη υφή και αναπλαστική δράση βασισμένη στη μελέτη της σχέσης του DNA με τη διαδικασία γήρανσης της επιδερμίδας. Επίσης, αυτό ήταν το πρώτο σέρουμ με υαλουρονικό οξύ. Το 2000 το ίδιο προϊόν εξελίχθηκε με βάση νέα τεχνολογία που ρυθμίζει το χρόνο γήρανσης των κυττάρων και αυξάνει το ρυθμό ανανέωσής τους. Το 2008 προστέθηκαν συστατικά με τα οποία βελτιώνεται και ο τόνος της επιδερμίδας, ενώ μειώνονται και προλαμβάνονται οι ρυτίδες καλύπτοντας έτσι ολοκληρωτικά τις ανάγκες της επιδερμίδας Το 2012 το Advanced Night Repair γιόρτασε πανηγυρικά τη μεγάλη του επιτυχία των 30 χρόνων και παραμένει ακόμη και σήμερα ένα από τα πιο πετυχημένα προϊόντα φροντίδας.
Η μαύρη μάσκαρα
Ποτέ χωρίς αυτήν!

Είναι το καλλυντικό-φετίχ για όλες τις γυναίκες, αφού τονίζει τα μάτια και δίνει έμφαση στο βλέμμα. Οι πρώτες μάσκαρα με το όνομα Κhol ήταν μείγμα από κάρβουνο, μέλι, νερό και μαλαχίτη και αποτελούσαν προϋπόθεση για τη συμμετοχή των Αιγυπτίων στις θρησκευτικές τελετές. Γενικότερα, ο ρόλος της ήταν να προστατεύει τα μάτια των γυναικών και των αντρών από τη σκόνη και τους μικροοργανισμούς. Η πρώτη μη τοξική μάσκαρα δημιουργήθηκε από τον Eugene Rimmel το 19ο αιώνα, ενώ το 1913 ο Αμερικανός T.L. Williams έφτιαξε την περίφημη ροζ-πράσινη μάσκαρα Maybelline πρώτη σε πωλήσεις στην Αμερική από το 1971 μέχρι και σήμερα. Ο Max Factor σχεδίασε την πρώτη μάσκαρα στη σημερινή της μορφή και καθιέρωσε και την πρώτη αδιάβροχη εκδοχή της. Star product υπήρξε η μάσκαρα της H.Rubinstein, αφού τη φορούσαν όλες οι σταρ στις δεκαετίες '30, '40 και '50. Σήμερα οι πιο δημοφιλείς μάσκαρα είναι η Definicils της Lancome, η Diorshow του Dior και η L'Oreal Luminous.
Το απόλυτο bronze
Teracotta Guerlain

Πριν από 25 χρόνια ο Guerlain δημιούργησε ένα προϊόν μακιγιάζ που άλλαξε τη ζωή και των γυναικών: μία πούδρα που χάριζε στην επιδερμίδα ηλιοκαμένο look, ομοιομορφία και φωτεινότητα την οποία ονόμασε teracotta (ψημένη γη).
Η πούδρα έγινε το must προϊόν, αρχικά για όλες τις γυναίκες και ειδικά για το καλοκαίρι, ενώ το 1988 κυκλοφόρησε το πρώτο καλλυντικό terracotta και για άντρες. Το 2006 η υφή του έγινε πιο light, ενώ το 2009 δημιουργήθηκε το terracotta mineral για καλύτερη κάλυψη των ατελειών. Η τελευταία του συλλογή κυκλοφόρησε με τον τίτλο Four Seasons με 4 διαφορετικά προϊόντα, ένα για κάθε εποχή του χρόνου.
Σχετικά θέματα:
MF Wish List: Τα προϊόντα ομορφιάς που λατρεύουμε αυτόν το μήνα
Τα μυστικά των μοντέλων
Ποιες γυναίκες δεν κάνουν ρυτίδες;