top article

Στο μαγείρεμα, στα smoothies, ακόμα και στο γάλα, γενικά όπου μπορείς να βάλεις κουρκουμά βάλτο, συνιστούν όλοι οι διατροφολόγοι του κόσμου! Τι είναι αυτό που κάνει το κατακίτρινο μπαχαρικό από την Ινδία τόσο δημοφιλές και ευεργετικό;

Κατ' αρχήν, η πικρούτσικη, γήινη, ιδιαίτερη γεύση του που ταιριάζει τόσο σε αλμυρές όσο και σε γλυκές συνταγές. Εξάλλου, ο κουρκουμάς είναι το βασικό συστατικό του κάρι αλλά και αυτό που δίνει στη μουστάρδα το χαρακτηριστικό χρώμα της! Όμως τα πλεονεκτήματά του δεν σταματούν στον ουρανίσκο. Να τι ακόμα μπορεί να σου προσφέρει αυτό το "μαγικό" μπαχαρικό.

Ανακουφίζει από τους πόνους

Σύμφωνα με έρευνα που έγινε το 2004 με τη συμμετοχή 367 ασθενών με οστεοαρθρίτιδα όσοι έπαιρναν καθημερινά για τέσσερις εβδομάδες 1.600 mg κουρκουμίνης (του βασικού ενεργού συστατικού του κουρκουμά) είχαν παρόμοια αποτελέσματα σε ό,τι αφορά την αντιμετώπιση των πόνων στα γόνατα σε σχέση με αυτούς που λάμβαναν 1.200 mg ιβουπροφένης -αλλά με λιγότερες ανεπιθύμητες ενέργειες στο γαστρεντερικό σύστημα.

Έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες

Η κουρκουμίνη βοηθάει στην μείωση του οιδήματος και της φλεγμονής, ανεξάρτητα από τις αιτίες που τα έχουν προκαλέσει. Έτσι, συνιστάται σε όσους πάσχουν από αρθρίτιδα ή χρόνιους πόνους στις αρθρώσεις να προσθέσουν μια μικρή ποσότητα κουρκουμά στην καθημερινή διατροφή τους (ένα κουταλάκι του γλυκού είναι αρκετό). Μπορείς μάλιστα να χρησιμοποιήσεις το μπαχαρικό εφαρμόζοντάς το τοπικά όπου υπάρχουν μώλωπες ή έκζεμα.

Βοηθάει στη λειτουργία της πέψης

Έρευνες έχουν δείξει ότι όταν καταναλώνεται καθημερινά, η κουρκουμίνη βοηθάει στη ρύθμιση της πέψης μέσα σε χρονικό διάστημα ενός μηνός. Είτε υποφέρεις από σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου είτε από φούσκωμα, αυτό το μπαχαρικό μπορεί να σε κάνει να νιώσεις καλύτερα. Επιπλέον, χάρη στις αντιφλεγμονώδεις και αντιοξειδωτικές ιδιότητές του συμβάλλει στην καλή λειτουργία του ήπατος, που είναι το όργανο φυσικής αποτοξίνωσης του οργανισμού και μειώνει τις βλάβες που μπορεί να έχει υποστεί εξαιτίας της κατανάλωσης αλκοόλ ή λόγω περιβαλλοντικών παραγόντων.

Extra tip

Συνδύασέ το με μαύρο πιπέρι για να μεγιστοποιήσεις τις ευεργετικές ιδιότητές του

Το πιπέρι περιέχει πιπερίνη, μια ουσία που βοηθάει στην απορρόφηση της κουρκουμίνης από τον οργανισμό. Επιπλέον, τα δυο μπαχαρικά μαζί προσθέτουν στις συνταγές σου μια πολύ ενδιαφέρουσα πικάντικη γεύση την οποία συνιστούμε είτε θέλεις να επωφεληθείς από τις ιδιότητές τους είτε όχι!

Και μια συνταγή!

Να πώς θα φτιάξεις το "χρυσό γάλα" (golden latte) που είναι βέβαιο ότι θα το ακούσεις πολύ μέσα στο 2017 αφού θεωρείται, δικαίως, μια από τις top τάσεις στη διατροφή:

Γιατί όλοι οι διατροφολόγοι έχουν πάθει εμμονή με τον κουρκουμά;

Σε ένα κατσαρολάκι βάλε ένα φλιτζάνι γάλα αμυγδάλου, ρυζιού ή οποιοδήποτε άλλο φυτικό γάλα της αρεσκείας σου, 2 κουτ. γλ. κουρκουμά, 1 κουτ. γλ. τριμμένη ρίζα τζίνζτερ, 1-2 κουταλιές σιρόπι Αγαύης ή άλλο γλυκαντικό, 1/2 κουτ. γλ. κανέλα, 1 κουτ. γλ. εκχύλισμα βανίλιας, 1/4 κουτ. γλ. κάρδαμο και 1/4 κουτ. γλ. μαύρο πιπέρι. Άφησε το μείγμα να βράσει σε μέτρια φωτιά για 10 λεπτά και στη συνέχεια σούρωσέ το ή -αν δεν σε ενοχλεί να έχει "κομματάκια”- ρίξτο απευθείας σε μια κούπα και απόλαυσέ το!

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για Mόδα, Ομορφιά, Συγχρονη Ζωή, Πολιτισμό, Design και Γαστρονομία στο madamefigaro.gr

Ιούλιος 2018

>