top article

Αυτές τις μέρες όλοι μας ασχολούμαστε πολύ περισσότερο με την καλοπέραση, παρά με την υγεία μας. Όμως όλα αυτά τα πλούσια γεύματα, τα πάρτι και οι συγκεντρώσεις μπορεί να έχουν συνέπειες για την ευεξία μας. Αν προσέξεις αυτά που ακολουθούν θα μπορέσεις να απολαύσεις τις μέρες (και τις νύχτες) των γιορτών χωρίς να επιβαρύνεις ιδιαίτερα τον οργανισμό σου.

Η παγίδα: Οι (πολλές) παχυντικές τροφές

Κουραμπιέδες, μελομακάρονα, πλατό τυριών, καναπεδάκια, σιντριβάνια σοκολάτας... οι πειρασμοί είναι πολύ σε ένα γιορτινό μπουφέ και, εδώ που τα λέμε, τι θα ήταν οι γιορτές εάν δεν μπορούσαμε να ενδώσουμε; Πράγματι, κανείς δεν θα σου προτείνει να συνεχίσεις τη δίαιτά σου στο χριστουγεννιάτικο τραπέζι. Μπορείς να φας ό,τι επιθυμείς, αρκεί να το κάνεις με μια αίσθηση του μέτρου. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι θα φας όσο θέλεις από το παραδοσιακό πιάτο της μαμάς σου στην οικογενειακή συγκέντρωση, αλλά δεν θα τρως έτσι κάθε μέρα! Εάν η ατζέντα σου είναι γεμάτη με προσκλήσεις για πάρτι και γεύματα, φρόντισε τουλάχιστον να αποφύγεις το γλυκό (προτίμησε μια φρουτοσαλάτα) ή να γεμίσεις το πιάτο σου μέχρι τη μέση.

Η παγίδα: Η έλλειψη άσκησης

Τις μέρες που έχεις διακοπές και κατά συνέπεια δεν ακολουθείς τη συνηθισμένη ρουτίνα σου, είναι μάλλον απίθανο να συνεχίσεις κανονικά το υπόλοιπο πρόγραμμά σου -συμπεριλαμβανομένης και της γυμναστικής σου. Εξάλλου, προτιμάς να περάσεις τον ελεύθερο χρόνο σου με τους φίλους και τους συγγενείς σου παρά με τα όργανα του γυμναστηρίου και δεν έχεις κι άδικο! Μπορείς όμως να κανονίσεις να πας με τις φίλες σου για περπάτημα ή για σκι -ό,τι σε κάνει να σηκωθείς από τον καναπέ είναι θεμιτό.

Η παγίδα: Η υπερκατανάλωση αλκοόλ

Είτε λόγω κοινωνικών υποχρεώσεων είτε λόγω στρες, αυτή είναι η εποχή του χρόνου που πίνουμε περισσότερο. Όμως η υπερκατανάλωση αλκοόλ δεν είναι καλό ούτε για τη σιλουέτα σου ούτε για την υγεία σου. Όταν είσαι έξω ή σε κάποιο πάρτι, έλεγξε την ποσότητα των ποτών που πίνεις (βεβαιώσου ότι δεν παραγγέλνεις ή σερβίρεις το επόμενο ποτήρι πριν περάσει τουλάχιστον μία ώρα από το προηγούμενο) και πιες νερό ή αναψυκτικό ανάμεσα. Και ποτέ μην πίνεις με άδειο στομάχι -καλό είναι να έχεις φάει προηγουμένως ένα γεύμα πλούσιο σε πρωτεΐνη και φτωχό σε αλάτι και ζάχαρη.

Η παγίδα: Τα μικρόβια

Ο συγχρωτισμός σε κλειστούς χώρους, οι αγκαλιές και τα φιλιά μεταδίδουν -εκτός από αγάπη και ευφορία- ιούς και μικρόβια. Αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να πλένεις τακτικά τα χέρια σου και να μην ακουμπάς ποτέ το πρόσωπό σου (οι ιοί και τα μικρόβια περνάνε στο αναπνευστικό καθώς αγγίζουμε τη μύτη ή το στόμα μας). Εάν ανήκεις στις ευπαθείς ομάδες, δεν είναι ακόμα αργά να κάνεις το εμβόλιο της γρίπης.

Η παγίδα: Τα βλαβερά σωματίδια στους εσωτερικούς χώρους

Αυτές τις μέρες που θα περάσουμε πολλές ώρες σε κλειστούς χώρους θα εκτεθούμε και περισσότερο στα επιβλαβή σωματίδια που υπάρχουν στον καπνό από το τζάκι ή στα αποσμητικά χώρου και τα καθαριστικά. Φρόντισε να διατηρείς το τζάκι και την καμινάδα καθαρά και μην καις τίποτα άλλο εκτός από ξερά, καθαρά ξύλα. Εάν καπνίζεις, καλό είναι να βγαίνεις στο μπαλκόνι.

Η παγίδα: Η έλλειψη ύπνου

Αφού δεν έχεις να πας στη δουλειά την επόμενη μέρα, ακούγεται απόλυτα λογικό να μείνεις ξύπνια αργά το βράδυ και να σηκωθείς αργά το πρωί. Μην ξεχνάς όμως ότι όταν δεν ακολουθείς ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα ύπνου είναι πιο πιθανό να αντιμετωπίσεις προβλήματα να αποκοιμηθείς -κάτι που μοιραία επηρεάζει όλο τον οργανισμό σου ο οποίος χρειάζεται τον ύπνο όσο το φαγητό, το νερό και το οξυγόνο! Προσπάθησε να κρατήσεις όσο γίνεται το καθημερινό σου πρόγραμμα και βεβαιώσου ότι κοιμάσαι 7 με 8 ώρες κάθε βράδυ. Εξάλλου, όταν είσαι ξεκούραση μπορείς να απολαύσεις και περισσότερο τις χριστουγεννιάτικες διακοπές σου.

 

 

Ιούλιος 2018

>