top article

Νιώθεις γδάρσιμο στο λαιμό, βήχεις και έχεις συνάχι, όμως τώρα που μπήκες σε μια σειρά με το πρόγραμμα της γυμναστικής σου -μετά τις κραιπάλες των γιορτών- δεν θέλεις να κάνεις (πάλι) ένα διάλειμμα στις προπονήσεις σου. Μήπως όμως γίνεις χειρότερα εάν πας στο γυμναστήριο (εκτός από το ότι μπορεί να κολλήσεις και όποιον βρίσκεται εκεί); Καταρχάς, τα καλά νέα: Οι άνθρωποι που είναι γυμνασμένοι και fit ξεπερνούν πιο γρήγορα τις ιώσεις και αντιμετωπίζουν πιο ήπια συμπτώματα, σε σχέση με όσους ακολουθούν καθιστική ζωή, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε το 2011 στην Επιθεώρηση British Journal of Sport Medicine. Όσο για την περίπτωσή σου, να τι σου προτείνει ο Raul Schallos, ΜD, αντιπρόεδρος του τμήματος προληπτικής ιατρικής στην Κλινική του Cleveland στις ΗΠΑ.

Εάν νιώθεις να σε... περιτριγυρίζει κάποια ίωση

Εφόσον αισθάνεσαι ότι έχεις την απαιτούμενη ενέργεια για να γυμναστείς, μπορείς να συνεχίσεις κανονικά τις προπονήσεις σου. Στην περίπτωση όμως που διαπιστώσεις ότι η κατάσταση χειροτερεύει μετά την άσκηση, κάνε ένα διάλειμμα για μερικές μέρες. Εναλλακτικά, μπορείς να συνεχίσεις να γυμνάζεσαι, αλλά καταβάλλοντας το 50% της προσπάθειας που καταβάλλεις συνήθως. Αυτό σημαίνει ότι εάν τις άλλες μέρες έτρεχες για μία ώρα, τώρα κάνε περπάτημα για 30 λεπτά ή κάνε δύο σετ ασκήσεων αντί για τέσσερα και μα μικρότερα βαράκια. Ένας άλλος κανόνας είναι ότι τα συμπτώματα περιορίζονται πάνω από το λαιμό (έχεις συνάχι, φτάρνισμα ή ξηρό βήχα) μπορείς να κάνεις γυμναστικής. Εάν όμως έχεις συμπτώματα πιο χαμηλά (πόνο στο στήθος., γαστρεντερικά προβλήματα, κ.λπ.) τότε είναι σκόπιμο να ξεκουραστείς.

Εάν είσαι ήδη άρρωστη

Σε περίπτωση που έχεις πυρετό, γαστρεντερολογικά προβλήματα (εμετούς ή διάρροια) ή γρίπη, δεν υπάρχει λόγος να κάνεις γυμναστική. Εκτός από το ότι πιθανότατα νιώθεις σωματική κόπωση ακόμα και χωρίς να κάνεις τίποτα, υπάρχει ο φόβος να κολλήσεις όποιον συναντήσεις. Καλύτερα μείνε στο σπίτι, ξεκουράσου και πιες άφθονα υγρά μέχρι να συνέλθεις.

Εάν έχεις μόλις περάσει ένα κρυολόγημα

Άκουσε το σώμα σου και πράξε ανάλογα. Στην περίπτωση κρυολογήματος, θα νιώθεις αρκετά καλά για να επανέλθεις στο κανονικό σου πρόγραμμα μία εβδομάδα με δέκα μέρες μετά, εάν όμως είχες γρίπη ο οργανισμός σου μπορεί να χρειαστεί ακόμα και τρεις εβδομάδες για να αναρρώσει πλήρως. Όποτε κι αν επιλέξεις να ξεκινήσεις και πάλι να κάνεις γυμναστική, θυμήσου ότι καλό είναι να μη δώσεις το 100% τις πρώτες τρεις, τέσσερις μέρες. Ξεκίνα πιο χαλαρά και αύξησε σταδιακά την ένταση, έτσι ώστε να φτάσεις στο 100% μέχρι το τέλος της εβδομάδας.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για Mόδα, Ομορφιά, Συγχρονη Ζωή, Πολιτισμό, Design και Γαστρονομία στο madamefigaro.gr

Ιούλιος 2018

>