Και αποτελεί τη νόσο της νέας γενιάς
Η μοναξιά ίσως είναι ένας από τους πιο διαχρονικούς υπαρξιακούς φόβους των ανθρώπων που ανέκαθεν ένοιωθαν μόνοι. Φαίνεται όμως πως στην εποχή των social media και του δυτικού lifestyle, η μοναξιά έχει μετατραπεί σε ένα νέο είδος συναισθήματος, με τη Gen Z καθημερινά να κατακλύζεται από το απρόσωπο και ανέξοδο socializing που χαρακτηρίζει τις κοινωνικές σχέσεις.
Πράγματι με το Facebook και το Instagram, μερικά μόνο κλικ αρκούν για να δώσουν σε κάποιον το δικαίωμα να χαρακτηρίσει φίλο του έναν απλό γνωστό ή ακόμη και άγνωστο και άπαντες να γνωρίζονται μεταξύ τους. Επιπλέον, η πανεύκολη πρόσβαση στο παρόν, στο παρελθόν, στις σκέψεις και τον περίγυρο κάποιου, μας κάνει να γνωρίζουμε περισσότερα απ’ όσα πρέπει – περισσότερα απ’ όσα θα θέλαμε, με αποτέλεσμα ακόμη και οι πιο απλές διαδικασίες ανθρώπινης σύνδεσης να αποσπώνται από τα πολυάριθμα ερεθίσματα. Αν λάβει κανείς μάλιστα υπόψιν του το trend του wellbeing, του όλα ξεκινούν από μέσα μας, τη συνεχόμενη αναζήτηση του πραγματικού εαυτού μας και του υπερεγώ, δεν είναι δύσκολο να αντιληφθεί την απομάκρυνση από το υπερεμείς και επομένως την συνεχή αίσθηση μοναξιάς. Διότι, η μοναξιά με τις αναρίθμητες διαδικτυακές και κοινωνικές επαφές, σχετίζεται περισσότερο με την υποκειμενική εμπειρία της κοινωνικής απομόνωσης που μας δημιουργεί το αίσθημα πως δεν ανήκουμε στο κοινωνικό μας σύνολό ή πως δεν ταιριάζουμε με κάποιον και έτσι να τον απορρίπτουμε εκ προοιμίου.

Φυσικά το να αναλύσουμε τις βλαβερές επιπτώσεις της στην ψυχή, τη συμπεριφορά, το μυαλό και την υγεία σίγουρα δεν έχει τόσο νόημα όσο το να μιλήσουμε ανοιχτά για αυτή και να διευκολύνουμε την επίγνωση, τη διάγνωση και την αντιμετώπισή της που δεν είναι άλλη από την πραγματική επαφή. Αποκαθηλώνοντας από το θρόνο τους τα social media, χωρίς την ασφάλεια της επίπλαστης διαδικτυακής περσόνας μας, ίσως η επικοινωνία απελευθερωθεί από τα δεσμά της, το ραντεβού να αντικαταστήσει το DM και share να κάνουμε πλέον μόνο δάκρυα, φιλιά, αγκαλιές και σκέψεις που αισθανόμαστε πραγματικά.
Δες ακόμη: Generation Z | Η καταραμένη γενιά στην αγορά εργασίας