Αθηναϊκές παραστάσεις που ξεχωρίσαμε με πρωταγωνίστριες μόνο γυναίκες και τον μυστικό τους κόσμο.
Μόνες, αυτές και η άλλη πλευρά του εαυτού τους, μονολογούν ή ερμηνεύουντους ρόλους τους, ξετυλίγοντας το βίωμα τους στην θεατρική σκηνή,αποκαλύπτοντας στους θεατές κάτι από τον κόσμο της γυναίκας, ακόμη καιόταν τα θεατρικά έργα είναι γραμμένα από αντρικό χέρι.Όπως συμβαίνει στις αθηναϊκές παραστάσεις που επιλέξαμε να σας συστήσουμε, όλες με ηρωίδες μια γυναίκα και τον μυστικό τους κόσμο.
Αρχίζοντας από τις Ευτυχισμένες Μέρες του σημαντικού Ιρλανδού συγγραφέα Σάμουελ Μπέκετ, με ηρωίδα την Γουίννυ. Που την βλέπουμε σχεδόν μισοθαμμένη μέσα στην γη, αιχμάλωτη του χρόνου και της μοναξιάς της, να μονολογεί την αγωνία της για την ίδια την ύπαρξη, την φθορά του χρόνου, τις γεμάτες αποξένωση σχέσεις, την καθημερινή μοναξιά. Με την Ναταλία Τσαλίκη να ερμηνεύει τον ρόλο της Γουίννυ και τον Δημήτρη Κανέλλο του συζύγου της, Γουίλλυ. Ένα κλασικό έργο, (μεταφρασμένο από τον Ερρίκο Μπελιέ) που έχει χαρακτηριστεί ως θεατρικό ποίημα, σκηνοθετημένο από την Λίνα Ζαρκαδούλα, για την σκηνή του Θεάτρου Τέχνης της οδού Φρυνίχου, από τις 18 Οκτωβρίου

Στο Θέατρο Πόλη, οι γυναίκες είναι δυο: οι εξαίρετες Ράνια Οικονομίδου και Ρένη Πιττακή. Που ως αδελφές που συναντιούνται μετά από πολλά χρόνια, μόνες, μετά τον θάνατο της μητέρας τους, επιχειρούν να έρθουν και πάλι κοντά, όλα όμως και κυρίως το παρελθόν τις οδηγεί στην απόσταση και την άρνηση. Μια δραματική συνάντηση, με στοιχεία θρίλερ αλλά και κωμικά σημεία, σ ένα έργο με τον τίτλο Αέρας, γραμμένο από τον Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη, σε σκηνοθεσία της Σύλβιας Λιούλιου, στην σκηνή του θεάτρου Πόλη. Από τις 22 Οκτωβρίου.

Και στο Θέατρο Ιλίσια-Βολανάκης, οι γυναίκες είναι δύο: Η Χρυσούλα Διαβάτη που προσκαλεί σε χορό την Θάλεια Ματίκα. Η πρώτη, μια μεγάλη δύστροπη γυναίκα που ζει απομονωμένη και η δεύτερη, μια νεαρή που κατατρέχεται από ένα μυστικό. Θα τους ενώσει η ανάγκη τους για ζωή και αυτό θα είναι ο χορός τους. Έτσι άλλωστε τιτλοφορείται και το έργο του Ζουζέπ Μαρία Μπενέτ Ζουρνέτ. Δυο γυναίκες χορεύουν. Σε σκηνοθεσία και μουσική επιμέλεια Τάσου Ιορδανίδη. Από τις 23 Οκτωβρίου.

Η τέταρτη γυναίκα, είναι γραμμένη από ένα σπουδαίο ποιητή, τον Διονύσιο Σολωμό. Και είναι η Γυναίκα της Ζάκυθος, ένα αινιγματικό κείμενο που περιγράφει μια γυναίκα κακιά, μοχθηρή, δαιμονική με μορφή απαίσια και γέλιο φοβερό, που βρίζει, καταριέται και αποδιώχνει τις Μεσολογγίτισσες που έχουν καταφύγει στη Ζάκυνθο, ανέστιες και πεινασμένες. Αυτό το κείμενο, ο σκηνοθέτης Δήμος Αβδελιωδης το παρουσίασε στο Φεστιβάλ Αθηνών, σαν μουσική παρτιτούρα όπως χαρακτηρίζει την παράστασή του, με τις Όλια Λαζαρίδου στον βασικό ρόλο και Δανάη Ρούσσου, Δήμητρα Κωτίδου. Από τις 21 Οκτωβρίου κάθε Δευτέρα και Τρίτη, στο θέατρο Τριανόν.

Αλλά και η Ελισάβετ Κωνσταντινίδη ανεβαίνει φέτος μόνη στην σκηνή του θεάτρου Αθηνών, (με την συμμετοχή του Νίκου Πιζάνη) σ έναν μονόλογο που έγραψε και σκηνοθέτησε η Ελένη Γκασούκα και με τίτλο Εγώ η Γωγώ. Με την ηρωίδα της, εγκλωβισμένη στα συντρίμμια του αυτοκινήτου της, μετά από ένα σοβαρό τροχαίο ατύχημα, να θυμάται, να προσπαθεί, να καλεί σε βοήθεια. Κάθε Δευτέρα, Τρίτη και Τετάρτη από τις 14 Οκτωβρίου.

Η Ελένη Ζιώγα, σε μια παράσταση -φόρο τιμής στον πατέρα της συγγραφέα Βασίλη Ζιώγα, ερμηνεύει ένα μονόλογο, (μαζί της η Μυρτώ Καρέκου) με τίτλο Το Μυστικό της Κυρίας Έλεν, βασισμένο στο βιβλίο του Όπως τα κούρντισες, Θε’ μου. Σε σκηνοθεσία Μαριάννας Κάλμπαρη, στην σκηνή του Μικρού Παλλάς, από τις 15 Οκτωβρίου.

Σχετικά θέματα:
Το τρέιλερ της Τρίτης: All about Eve - Όλα για την Εύα (1950)
Bridget Jones: Επιστρέφει και είναι ξανά single
Έκθεση: «Coco Chanel: A New Portrait by Marion Pike»