Η ενέργεια που αισθάνεσαι από την πρώτη στιγμή που περπατάς στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου είναι κάτι που δύσκολα περιγράφεται, εύκολα όμως βιώνεται. Μία μυσταγωγική, θεατρική τελετουργία, η οποία δομείται με συγκεκριμένα υλικά: παραστάσεις σε παγκόσμια πρώτη προβολή, εμβληματικούς ηθοποιούς, αρχαίες τραγωδίες σε κλασική ή μετα-μοντέρνα απόδοση. Και μία σαγηνευτική αύρα σαν έντεχνη δροσιστική ανάσα σε ένα ξεκάθαρα πολιτιστικό καλοκαίρι. Τα φετινά Επιδαύρεια σηκώνουν αυλαία αυτό το Σαββατοκύριακο και εμείς συγκεντρώσαμε τις θεατρικές παραγωγές που αναμένεται να παρουσιαστούν κατά τη διάρκεια του μήνα.

Ιφιγένεια Εν Αυλίδι (5 και 6 Ιουλίου)
Από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε τη θέση της Καλλιτεχνικής Διευθύντριας του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, η Κατερίνα Ευαγγελάτου έθεσε έναν στόχο: να ενθαρρύνει και να υποστηρίξει συμπράξεις Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών στη σκηνή του ιστορικού αρχαίου θεάτρου. Κάπως έτσι, ο Ρώσος σκηνοθέτης Τιμοφέι Κουλιάμπιν καθοδηγεί έναν εξαιρετικό θίασο Ελλήνων ηθοποιών σε μία σύγχρονη απόδοση της Ιφιγένειας εν Αυλίδι του Ευρυπίδη με αντιπολεμική χροιά και φιλειρηνική οπτική. Πρωταγωνιστούν: Ανθή Ευστρατιάδου, Μαρία Ναυπλιώτου, Νικόλας Παπαγιάννης, Δημήτρης Παπανικολάου, Θάνος Τοκάκης, Νίκος Ψαρράς και πενταμελής Χορός ανδρών (Δημήτρης Γεωργιάδης, Χρήστος Διαμαντούδης, Μάριος Κρητικόπουλος, Βασίλης Μπούτσικος και Αλέξανδρος Πιεχόβιακ). Η παράσταση κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου και θα παρουσιαστεί αποκλειστικά εκεί.

Ιφιγένεια/Βορά- Εγώ μια δούλα (5 και 6 Ιουλίου)
Τις ίδιες ημέρες, στο Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου η Αικατερίνη Παπαγεωργίου σκηνοθετεί την Ιφιγένεια / Βορά της Βίβιαν Στεργίου και ο Νίκος Χατζόπουλος το Εγώ, μια δούλα του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη. Δύο αιχμηροί θεατρικοί μονόλογοι σε μια ενιαία παράσταση στο επιβλητικό Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου. Ερμηνεύουν με μοναδικό τρόπο η Ελίζα Σκολίδη και η Φιλαρέτη Κομνηνού σε ένα κρεσέντο υψηλής υποκριτικής τέχνης. Η Ιφιγένεια επισκέπτεται την Επίδαυρο για να "σπάσει τη σιωπή" της, προκειμένου να καταφέρει να αποδεσμευτεί από όλους τους χρησμούς, όλες τις κοινωνικές, σωματικές και συναισθηματικές καταπιέσεις που βασανίζουν διαχρονικά τις γυναίκες. Σε ένα σύστημα που δημιουργεί
ανθρώπους-αντικείμενα, αναζητά τον τρόπο να διαχειριστεί ένα προσωπικό και συλλογικό τραύμα. Αφήνει πίσω της το στάδιο της οργής και διεκδικεί το δικαίωμά της στο πένθος. Για ποιες, όμως, πενθεί τελικά;

Ορέστεια (12 και 13 Ιουλίου)
Μία εβδομάδα μετά, η φετινή πρόταση του Εθνικού Θεάτρου φιλοξενείται στην Επιδαύρεια σκηνή, φέροντας την καλλιτεχνική υπογραφή του σπουδαίου Θεόδωρου Τερζόπουλου. Πιστός στην ιδεολογία περί δημιουργίας ενός θέατρου που γεννά διανοητικό στοχασμό στον αποδέκτη με τελετουργικό χαρακτήρα, ο Θεόδωρος Τερζόπουλος προτάσσει την αισχυλική τριλογία σε μία παράσταση αριστουργηματικής ακρίβειας. Πρωταγωνιστούν οι: Έβελυν Ασουάντ (Κασσάνδρα), Τάσος Δήμας (Φύλακας/Προπομπός), Κωνσταντίνος Ζωγράφος (Πυλάδης), Έλλη Ιγγλίζ (Τροφός), Κώστας Κοντογεωργόπουλος (Ορέστης), Δαυίδ Μαλτέζε (Αίγισθος), Άννα Μαρκά Μπονισέλ (Προφήτις), Νίκος Ντάσης (Απόλλων), Ντίνος Παπαγεωργίου (Κήρυκας), Αγλαΐα Παππά (Αθηνά), Σάββας Στρούμπος (Αγαμέμνων), Αλέξανδρος Τούντας (Οικέτης), Νιόβη Χαραλάμπους (Ηλέκτρα), Σοφία Χιλλ (Κλυταιμνήστρα/Το Είδωλον της Κλυταιμνήστρας).

Πλούτος (19 και 20 Ιουλίου)
Το ευφυές κείμενο του Αριστοφάνη έμελλε να αποτελέσει τη μία από τις δύο μόνο κωμωδίες που θα παρουσιαστούν στην Επίδαυρο το φετινό καλοκαίρι. ΚΘΒΕ και Γιάννης Κακλέας συνδημιουργούν ένα δρώμενο με έντονο το στοιχείο της μουσικής – η Nalyssa Green, οι Χατζηφραγκέτα, ο Τελευταίος Καλεσμένος ερμηνεύουν ζωντανά με τα μουσικής με τη συνολική σύνθεση να φέρει την υπογραφή και το μελωδικό αποτύπωμα του Βάιου Πράπα. Δίπλα στον ωραίο θίασο, με επικεφαλής τον Μάνο Βακούση στο ρόλο του Χρεμύλου, και τους Αλέξανδρο Ζουριδάκη, Φαίη Κοκκινοπούλου, Χρήστο Κοντογεώργη, Κλειώ Δανάη Οθωναίου, Αλεξάνδρα Παλαιολόγου, η ιστορικός Μαρία Ευθυμίου αναλαμβάνει την Παράβαση σε ένα δρώμενο με αμείωτο πολιτιστικό ενδιαφέρον.

Εκάβη, όχι Εκάβη (26 και 27 Ιουλίου)
Ο Πορτογάλος Τιάγκο Ροντρίγκες, καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ της Αβινιόν και λάτρης της αρχαίας τραγωδίας, ανεβάζει με την Comédie-Française για πρώτη φορά δουλειά του στην Επίδαυρο. Και το όνομα αυτής, "Hecuba not Hecuba". Τοποθετώντας στο επίκεντρο της συζήτησης την έννοια της δικαιοσύνης και της αυτοδικίας, ο Πορτογάλος καλλιτέχνης παρουσιάζει μία σύγχρονη εκδοχή της Εκάβης του Ευρυπίδη, διατηρώντας από το κλασικό κείμενο την ουσία και το διαχρονικό της μήνυμα. Την ερμηνευτική ομάδα απαρτίζουν τα μέλη της Comédie Française, του ιστορικότερου θιάσου της Γαλλίας με αδιάλλειπτη παρουσία από τα χρόνια του Μολιέρου.