Η νέα έκθεση του διάσημου γλύπτη Νίκου Φλώρου για τη Μαρία Κάλλας παρουσιάστηκε με επιτυχία στη Λισαβόνα
Μια από τις πιο άβατες πόρτες της Λισαβόνας άνοιξε διάπλατα για το Νίκο Φλώρο και την μοντέρνα Τέχνη. Η νέα του έκθεσή με τίτλο ‘’Μαρία Κάλλας – Μήδεια – Αργοναύτες’’ ξεκίνησε στις 30 Νοεμβρίου στο ιστορικό κτήριο της Γεωγραφικής Εταιρείας της Λισαβόνας (στην Αίθουσα Πορτογαλίας), η οποία στεγάζει το Εθνογραφικό και ιστορικό Μουσείο των Ανακαλύψεων της Πορτογαλίας. Αυτή ήταν η πρώτη φορά που παρουσιάστηκε έκθεση μοντέρνας Τέχνης στη συγκεκριμένη αίθουσα, με αφορμή τα έργα του διεθνώς αναγνωρισμένου Έλληνα δημιουργού που εμπνεύστηκαν από την 40ή επέτειο από το θάνατο της Μαρία Κάλλας.

Ο Νίκος Φλώρος αντλεί έμπνευση από τον διάσημο ρόλο της σοπράνο ως Μήδειας, έναν από τους παλαιότερους μύθους της αναζήτησης ενός ήρωα. Η μεγάλη Ελληνίδα υψίφωνος ερμήνευσε τον ρόλο της Μήδειας στην ιταλική της εκδοχή για εννέα χρόνια από την Σκάλα του Μιλάνο μέχρι το Ντάλλας του Τέξας, το Λονδίνο και την Επίδαυρο και στην εμβληματική ταινία του Pier Paolo Pasolini το 1969.

Ένα μεγάλο μέρος της έμπνευσης του Νίκου Φλώρου βασίζεται στην γνωστή εμβληματική φράση ‘’Ho datto tutto a te’’(έχω δώσει τα πάντα σε σένα), που είπε η Κάλλας στο Μιλάνο γυρίζοντας προς το κοινό αντί προς τον Ιάσωνα.
Τη νύχτα των εγκαινίων της έκθεσης ο διεθνώς βραβευμένος και εκπαιδευμένος στην École des Beaux Arts του Παρισιού, Νίκος Φλώρος έγινε επίτιμο Μέλος της Ακαδημίας Γραμμάτων και Τεχνών της Λισαβόνας και τιμήθηκε με το χρυσό παράσημο από τον Πρόεδρο της Γεωγραφικής Εταιρείας της Λισαβόνας, Καθηγ. Dr. Luis-Aires Barros και την Αυτού Υψηλότητα τον Πρίγκιπα της Πορτογαλίας H.R.H. Dom Miguel de Braganaça.

Η έκθεση αποτελείται από 5 προσωπογραφίες της Κάλλας, ένα εμβληματικό φόρεμα από αλουμίνιο, τον ματωμένο χιτώνα της Μήδειας, ένα ζευγάρι υπερρεαλιστικές γόβες που στηρίζονται πάνω σε οδοντοστοιχίες καθώς και το γνωστό Χρυσόμαλλο Δέρας που κέρδισε τις εντυπώσεις με την τεχνοτροπία του αλλά και θυμίζοντας πως ήταν το δέρας που απέμεινε από το κριάρι που έστειλε η Νεφέλη για να σώσει τον γιο της Φρίξο από την θυσία που ήθελε να κάνει ο πατέρας του.

Μέσα από το έργο του, ο Νίκος Φλώρος συνδυάζει στοιχεία προκειμένου να καλλιεργήσει συνειδητά μια εναλλακτική αντίληψη. Χρησιμοποιεί ένα πολύ μοντέρνο μέσο, το αλουμίνιο, μαζί με ένα σύγχρονο και ισχυρό εμπορικό τίτλο, εκείνον της Coca-Cola και υφαίνει μια νέα μορφή "υφάσματος" και ψηφιδωτού, για να δημιουργήσει έτσι εντυπωσιακές γλυπτές φορεσιές και μαγευτικά ψηφιδωτά πορτραίτα που αντανακλούν τη δύναμη και την επιρροή αυτών των ιστορικών προσωπικοτήτων.
Αυτά τα γλυπτά κοστούμια - σύμβολα της εξουσίας, δίνουν καλλιτεχνική μορφή σε ένα υλικό, το οποίο είναι προϊόν της σύγχρονης κοινωνίας. Μιας κοινωνίας που θέλει να επιβάλλει τη μεγάλη δύναμη που η αυτοκρατορία του σύγχρονου μάρκετινγκ και των διαφημίσεων ασκεί στον άνθρωπο.

Οι υπερρεαλιστικές δημιουργίες pop-art του Νίκου Φλώρου έχουν εκτεθεί σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων πολλών σημαντικών μουσείων, όπως η Ρωσική Ακαδημία Καλών Τεχνών στην Αγία Πετρούπολη, το Κρατικό Μουσείο Tsarytsino στη Μόσχα, το Κρατικό Μουσείο του Καθεδρικού Ναού του Αγίου Ισαάκστην Αγία Πετρούπολη, το Εθνικό Μουσείο Γυναικών στις Τέχνες στην Ουάσιγκτον, ΗΠΑ, το Παλάτι του Hofburg στη Βιέννη και το Teatro Communale στην Μπολόνια της Ιταλίας, μεταξύ άλλων.
