Από τις 17-28/5 η μεγαλύτερη κινηματογραφική γιορτή μας προτρέπει με ένα πλούσιο πρόγραμμα να ανοίξουμε παράθυρο στη μεταπανδημική πραγματικότητα.
Εμπνευσμένη από το "The Truman Show" του Peter Weir, η αφίσα του φετινού Φεστιβάλ Καννών απεικονίζει τον Jim Carrey να ανεβαίνει τη σκάλα προς την ελευθερία και προς έναν άγνωστο καινούργιο κόσμο. Έτσι νιώθει και η παγκόσμια κινηματογραφική κοινότητα μπροστά σε μια σεζόν η οποία, πιθανότατα, θα είναι σημείο επανεκκίνησης προς ένα αύριο γεμάτο πρωτόγνωρες προκλήσεις. Όποιες κι αν είναι αυτές, όμως, οι απαντήσεις εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τις ταινίες που θα κληθούν να επανασυσπειρώσουν τους θεατές στις σκοτεινές αίθουσες. Και υπάρχει ιδανικότερος τρόπος λανσαρίσματός τους από μια πρεμιέρα στο Παλέ ντε φεστιβάλ της γαλλικής Ριβιέρας;
Στο κυνήγι του Χρυσού Φοίνικα
Τρία χρόνια μετά το "Οι Νεκροί δεν Πεθαίνουν" του Τζιμ Τζάρμους μια άλλη κωμωδία τρόμου με ζόμπι θα εγκαινιάσει το κόκκινο χαλί της λαμπερής διοργάνωσης. Το "Coupez!" ("Final Cut") του Μισέλ Χαζαναβίσιους με τον Ρομέν Ντιρίς, ριμέικ του γιαπωνέζικου "One Cut of the Dead" (2017), αποτελεί τη φετινή εκτός συναγωνισμού ταινία έναρξης, η προβολή της οποίας θα δώσει τη σκυτάλη σε άλλες 100 περίπου παγκόσμιες πρεμιέρες, εκ των οποίων 21 θα διεκδικήσουν τον Χρυσό Φοίνικα. Πρόεδρος της κριτικής επιτροπής που θα τον απονείμει είναι ο Γάλλος ηθοποιός Βενσάν Λιντόν.
Το διαγωνιστικό πρόγραμμα περιλαμβάνει φυσικά παρελθόντες νικητές, όπως τους αδελφούς Νταρντέν με το "Tori and Lokita", τον Κριστιάν Μουντζίου με το "RMN", τον Χιροκάζου Κόρε-έντα με το "Broker" και τον Σουηδό Ρούμπεν Έστλουντ με το γυρισμένο στο Κατάκολο και τη Χιλιαδού "Triangle of Sadness".
Δείτε περισσότερα στο athinorama.gr