September 2025
X

Full Moon Dinner by MF

Κέφι, το ελληνικό! | Πώς το #FullMoonDinnerbyMF μετατράπηκε σε ξέφρενο πάρτι

Κέφι, το ελληνικό! | Πώς το #FullMoonDinnerbyMF μετατράπηκε σε ξέφρενο πάρτι

Full Moon Dinner by Madame Figaro | Τα highlights ενός δείπνου που γιόρτασε την πανσέληνο του Ιουλίου

Full Moon Dinner by Madame Figaro | Τα highlights ενός δείπνου που γιόρτασε την πανσέληνο του Ιουλίου

S.Pellegrino και Acqua Panna | Iταλική φινέτσα και δροσιά στο Full Moon Dinner της Madame Figaro

S.Pellegrino και Acqua Panna | Iταλική φινέτσα και δροσιά στο Full Moon Dinner της Madame Figaro

FullMoonDinnerbyMF | Μία βραδιά στην Αθηναϊκή Ριβιέρα υπό το φως της πανσελήνου και άρωμα Προβηγκίας με το αγαπημένο μας Rose de Provence Minuty

FullMoonDinnerbyMF | Μία βραδιά στην Αθηναϊκή Ριβιέρα υπό το φως της πανσελήνου και άρωμα Προβηγκίας με το αγαπημένο μας Rose de Provence Minuty

Full Moon Dinner by MF | Η τέχνη του να ζεις το κάθε λεπτό με ξεχωριστό στιλ από την Breitling

Full Moon Dinner by MF | Η τέχνη του να ζεις το κάθε λεπτό με ξεχωριστό στιλ από την Breitling

A night at the Riviera | Το Ploom έφερε την premium εμπειρία του στο Madame Figaro Dinner στο Barbarossa

A night at the Riviera | Το Ploom έφερε την premium εμπειρία του στο Madame Figaro Dinner στο Barbarossa

Full Moon Dinner by MF | Η Χριστίνα Κοντοβά με χρυσή maxi φούστα και flat σανδάλια

Full Moon Dinner by MF | Η Χριστίνα Κοντοβά με χρυσή maxi φούστα και flat σανδάλια

Full Moon Dinner by MF | Ποιοι παραβρέθηκαν στο δείπνο του Madame Figaro

Full Moon Dinner by MF | Ποιοι παραβρέθηκαν στο δείπνο του Madame Figaro

Full Moon Dinner by MF | Η Μελίνα Κόντη με bias cut φόρεμα στο χρώμα του καλοκαιριού

Full Moon Dinner by MF | Η Μελίνα Κόντη με bias cut φόρεμα στο χρώμα του καλοκαιριού

Full Moon Dinner by MF | Η Τόνια Σωτηροπούλου φόρεσε το must have φόρεμα του καλοκαιριού

Full Moon Dinner by MF | Η Τόνια Σωτηροπούλου φόρεσε το must have φόρεμα του καλοκαιριού

Life

James Norbury | Αποκαλύπτει στη Madame Figaro την έμπνευση πίσω από τα best seller βιβλία του

James Norbury | Αποκαλύπτει στη Madame Figaro την έμπνευση πίσω από τα best seller βιβλία του

Ο James Norbury, μετά το πολυδιαβασμένο "Το Μεγάλο Πάντα και ο Μικρός Δράκος", επιστρέφει με μια αλληγορία για να βρούμε το Ζεν μέσα μας.

Ο James Norbury γεννήθηκε σε ένα χωριό του Forest of Dean, ένα μέρος ανάμεσα στην Ουαλία και την Αγγλία. Η αγάπη του για τη φύση και τα ζώα είναι, προφανώς, από τα πράγματα που έμαθε παράλληλα με το περπάτημα ή το κολύμπι. Παράλληλα είχε καλλιτεχνικά ερεθίσματα από τον ξυλογλύπτη πατέρα του που κατάφερνε μάλιστα να βιοποριστεί από την Τέχνη του. Ο ίδιος κατάφερε να παντρέψει όλα αυτά τα βιώματα και να γίνει σήμερα ένας καταξιωμένος εικονογράφος και συγγραφέας. Τα βιβλία του γνωρίζουν μεγάλη επιτυχία και στην Ελλάδα -την οποία έχει μάλιστα επισκεφτεί. 

Πρόσφατα κυκλοφόρησε, από τις εκδόσεις Διόπτρα, "Ο Γάτος που δίδασκε Ζεν". Ο James Norbury,αφήνοντας για λίγο μόνη της την αγαπημένη του γάτα, μιλάει στη Madame Figaro για τη δημιουργία του βιλίου αλλά και το best seller "Το Μεγάλο Πάντα και ο Μικρός Δράκος" που έχει αγαπηθεί πολύ και στα social media. 

Ήταν μονόδρομος το να ακολουθήσετε καλλιτεχνική πορεία μιας και μεγαλώσατε σε ένα περιβάλλον γεμάτο από Τέχνη;

Όχι, δεν ήταν καθόλου. Αν και μυήθηκα από πολύ μικρή ηλικία στην Τέχνη, στην πραγματικότητα ήθελα να γίνω φύλακας πάρκου οπότε δεν σπούδασα σε καλλιτεχνικό κολλέγιο ή πανεπιστήμιο αλλά αντίθετα έκανε μαθήματα στη βιολογία και τη ζωολογία. 

Αυτό δυστυχώς δεν εξελίχθηκε όπως θα ήλπιζα οπότε ξόδεψα πολύ από τον χρόνο μου μετά από αυτό για να μάθω στον εαυτό μου γράψιμο και ζωγραφική. 

Με τις ζωγραφιές ή με το κείμενο νιώθετε ότι  γίνεστε πιο κατανοητός; 

Πιστεύω ότι το να προσθέσεις ζωγραφιές στο κείμενο δημιουργεί τον τέλειο συνδυασμό. Λατρεύω και τη ζωγραφική και το γράψιμο και νιώθω ότι το ένα συμπληρώνει το άλλο μια χαρά. Αν έχεις απλά το κείμενο ο αναγνώστης είναι περισσότερο ελεύθερος να δημιουργήσει τις εικόνες στο κεφάλι του αλλά μου αρέσει να καθοδηγώ τον αναγνώστη στον κόσμο που έχω δημιουργήσει και για αυτό πιστεύω έχουν καλύτερη αίσθηση του τι θέλω να πετύχω. 

Όταν ξεκινάτε ένα νέο project, έχετε στο μυαλό σας ολοκληρωμένη την ιδέα από την αρχή;

Έχω μία γενική ιδέα του τι θέλω να πετύχω οπτικά. Έχω παράξενες πνευματικές αναλαμπές των κόσμων που θα ήθελα να χτίσω. Δεν ξέρω αν είναι στιγμιότυπα που θυμάμαι από ταινίες ή βιβλία ή από το παρελθόν μου, αλλά εκφράζονται ως θολές εικόνες και συναισθήματα τα οποία στη συνέχεια προσπαθώ να κάνω αληθινά. Κάποιος φορές το πετυχαίνω, άλλες όχι. 

Το ίδιο ισχύει και για την αφήγηση, έχω μια αίσθηση -μια σειρά από συναισθήματα και ιδέες που θέλω να δώσω στον αναγνώστη. Είναι δυνατά συναισθήματα στο σώμα μου και καθώς γράφω το κείμενο, προσπαθώ να σιγουρευτώ ότι προκαλεί αυτά τα συναισθήματα σε εμένα. 

Έπειτα ξαναδιαβάζω τα βιβλία μου για να δω αν νιώθω τα συναισθήματα που είχα όταν το συνέλαβα. Μέχρι στιγμής έχει δουλέψει. 

Η αγάπη σας για τα ζώα ήταν η έμπνευση πίσω από το πρώτο σας βιβλίο;

Σε κάποιες πτυχές. Ήθελα να καταπραΰνω τον πόνο που βιώνουν τα ζώα καθημερινά από τους ανθρώπους και αναρωτήθηκα πόσο θα μπορούσα να το κάνω σε ένα μεγαλύτερο πλαίσιο. Ένιωσα ότι αν οι άνθρωποι ως είδος ήταν πιο χαρούμενοι και ευτυχισμένοι, ίσως να μπορούσαν να είναι πιο ειρηνικοί και με λιγότερες πιθανότητες να αφήσουν να διαπραχθούν βασανιστήρια στο όνομά τους. Δεν έχω ιδέα πόσο αποτελεσματικός σε αυτό ήμουν σε αυτό αλλά ξέρω σίγουρα ότι τα βιβλία βοηθούν ανθρώπους, οπότε ίσως μεταφερθεί και στον τρόπο που φέρονται στα ζώα. 

"Το Μεγάλο Πάντα και ο Μικρός Δράκος" είχε παγκόσμια επιτυχία. Είναι δημοφιλές ακόμα και στο Instagram. Το περιμένατε αυτό; 

Όχι, ειλικρινά πίστευα ότι θα ήταν ακόμη μία αποτυχία και για αυτό οι αρχικές μου ζωγραφιές έγιναν σε λίγα μόλις λεπτά -ήμουν πεπεισμένος ότι κανείς δεν θα ήθελε να τις δει οπότε δεν ήθελα να επενδύσω τόσο πολύ χρόνο για τη δημιουργία τους

Ήμουν πραγματικά έκπληκτος όταν απογειώθηκε, ειλικρινά δεν πίστευα ότι θα έχει απήχηση στον κόσμο, οπότε ήμουν πράγματι ευχαριστημένος με το πόσο λάθος έκανα. 

Τα βιβλία σας απευθύνονται σε ενήλικες αναγνώστες ή μπορούν να τα καταλάβουν και τα παιδιά;

Ήταν σχεδιασμένα για ενήλικες. Δεν είχα ιδέα ότι θα άρεσαν στα παιδιά αλλά και πάλι, έκανα λάθος. Τα παιδιά φαίνεται να τα αγαπούν πραγματικά και τα βιβλία αξιοποιούνται ως εκπαιδευτική βοήθεια σε πολλά σχολεία στον κόσμο. Είμαι πραγματικά ικανοποιημένος με αυτό καθώς πιστεύω ότι αυτές οι ιδέες είναι κάτι που θα ωφελήσει πραγματικά τα παιδιά και θα μπορούσε να επηρεάσει το μονοπάτι της ζωής τους (και το μέλλον) προς το καλύτερο. 

Πολλοί γονείς απολαμβάνουν να διαβάζουν τα βιβλία με τα μικρά παιδιά τους έτσι ώστε να μπορούν να βοηθήσουν στην εξήγηση κάποιων λιγότερο εμφανών ιδεών. Αυτή είναι μια πραγματικά καταπληκτική ιδέα.  

 "Ο Γάμος που Δίδασκε Ζεν" βασίζεται σε προσωπικές σας σκέψεις και ανησυχίες;

Ναι, όλες οι εικόνες και τα κείμενα μου σε όλα μου τα βιβλία βασίζονται σε προσωπικά στοιχεία. Δεν γράφω για πράγματα που δεν έχω ζήσει από πρώτο χέρι -νιώθω ότι αυτό βοηθάει στο να γίνουν τα βιβλία περισσότερο ειλικρινή και προσιτά. Προφανώς με κάποιες από τις σκέψεις μου και τις εμπειρίες μου δεν θα εναρμονιστούν με του αναγνώστη αλλά από τη στιγμή που βρίσκουν κάτι βοηθητικό ή παρηγορητικό από τα βιβλία, έχω κάνει τη δουλειά μου. 

Ο Γάτος που Δίδασκε Ζεν

Ζωγραφίζετε με παραδοσιακές τεχνικές. Είμαι περίεργη για τις σκέψεις σας σχετικά με το ΑΙ. Είναι ένα χρήσιμο εργαλείο ή εμπόδιο στην Τέχνη;

Είναι πραγματικά δύσκολη ερώτηση. Η τέχνη μέσω Α.Ι. μπορεί να προσφέρει κάποιες πραγματικά απίστευτες εικόνες. Στην παρούσα φάση δεν μπορεί να αντικαταστήσει όλα τα είδη των έργων, αλλά την ίδια ώρα, αν θες ένα εξώφυλλο για ένα βιβλίο επιστημονικής φαντασίας, μπορείς να έχεις κάτι πραγματικά καλό σε δύο λεπτά χωρίς έξοδα. Αυτό είναι πραγματικά χρήσιμο για τον δημιουργό του βιβλίου αλλά ενδεχομένως πού καταστροφικό για πολλούς δημιουργούς. 

Καθώς το A.I. εξελίσσεται και είναι ικανό να δημιουργήσει όλο και πιο εξειδικευμένες εικόνες, αναρωτιέμαι αν οι καλλιτέχνες θα βρεθούν χωρίς αντικείμενο εργασίας, ειδικότερα αυτοί που εργάζονται για τη λειτουργία δημιουργικών καλλιτεχνικών ιδεών για παιχνίδια ή εικονογραφήσεων για βιβλία. 

Για την ερώτησή σου λοιπόν. Θα έλεγα και τα δύο -ένα σπουδαίο εργαλείο αλλά και μία πραγματική πρόκληση για πολλούς. Υποθέτω θα πρέπει να αναρωτηθείς γιατί δημιουργείς την τέχνη: αν είναι απλά για δημιουργήσεις κάτι που αγαπάς, τότε δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Ωστόσο, αν σε ενδιαφέρει το αποτέλεσμα - και το A.Ι. μπορεί να δημιουργήσει ισάξια αποτελέσματα για τον καλλιτέχνη τότε υπάρχει πρόβλημα. 

Διαβάστε επίσης: Χρώματα της Καλοσύνης | Το πολυβραβευμένο πρόγραμμα της Danielle De La Fuente είναι διαθέσιμο στα ελληνικά σχολεία

BEST OF NETWORK