September 2025
X

Full Moon Dinner by MF

Κέφι, το ελληνικό! | Πώς το #FullMoonDinnerbyMF μετατράπηκε σε ξέφρενο πάρτι

Κέφι, το ελληνικό! | Πώς το #FullMoonDinnerbyMF μετατράπηκε σε ξέφρενο πάρτι

Full Moon Dinner by Madame Figaro | Τα highlights ενός δείπνου που γιόρτασε την πανσέληνο του Ιουλίου

Full Moon Dinner by Madame Figaro | Τα highlights ενός δείπνου που γιόρτασε την πανσέληνο του Ιουλίου

S.Pellegrino και Acqua Panna | Iταλική φινέτσα και δροσιά στο Full Moon Dinner της Madame Figaro

S.Pellegrino και Acqua Panna | Iταλική φινέτσα και δροσιά στο Full Moon Dinner της Madame Figaro

FullMoonDinnerbyMF | Μία βραδιά στην Αθηναϊκή Ριβιέρα υπό το φως της πανσελήνου και άρωμα Προβηγκίας με το αγαπημένο μας Rose de Provence Minuty

FullMoonDinnerbyMF | Μία βραδιά στην Αθηναϊκή Ριβιέρα υπό το φως της πανσελήνου και άρωμα Προβηγκίας με το αγαπημένο μας Rose de Provence Minuty

Full Moon Dinner by MF | Η τέχνη του να ζεις το κάθε λεπτό με ξεχωριστό στιλ από την Breitling

Full Moon Dinner by MF | Η τέχνη του να ζεις το κάθε λεπτό με ξεχωριστό στιλ από την Breitling

A night at the Riviera | Το Ploom έφερε την premium εμπειρία του στο Madame Figaro Dinner στο Barbarossa

A night at the Riviera | Το Ploom έφερε την premium εμπειρία του στο Madame Figaro Dinner στο Barbarossa

Full Moon Dinner by MF | Η Χριστίνα Κοντοβά με χρυσή maxi φούστα και flat σανδάλια

Full Moon Dinner by MF | Η Χριστίνα Κοντοβά με χρυσή maxi φούστα και flat σανδάλια

Full Moon Dinner by MF | Ποιοι παραβρέθηκαν στο δείπνο του Madame Figaro

Full Moon Dinner by MF | Ποιοι παραβρέθηκαν στο δείπνο του Madame Figaro

Full Moon Dinner by MF | Η Μελίνα Κόντη με bias cut φόρεμα στο χρώμα του καλοκαιριού

Full Moon Dinner by MF | Η Μελίνα Κόντη με bias cut φόρεμα στο χρώμα του καλοκαιριού

Full Moon Dinner by MF | Η Τόνια Σωτηροπούλου φόρεσε το must have φόρεμα του καλοκαιριού

Full Moon Dinner by MF | Η Τόνια Σωτηροπούλου φόρεσε το must have φόρεμα του καλοκαιριού

Life

Meet the artist: Μέσα στη γκαλερί (και το μυαλό) της Ελευθερίας Τσέλιου

Meet the artist: Μέσα στη γκαλερί (και το μυαλό) της Ελευθερίας Τσέλιου

Με αφορμή τη νέα έκθεση που φιλοξενεί με τίτλο 'Tom Sawyer’



Ένας χώρος που προωθεί τον δημιουργικό διάλογο και ανοίγει δρόμο σε νέους καλλιτέχνες, ενώ παράλληλα αποδίδει φόρο τιμής σε σημαντικά πρόσωπα της Τέχνης, μπορεί να χαρακτηριστεί η Eleftheria Tseliou Gallery. Γεννημένη και μεγαλωμένη στην Αθήνα, με σπουδές Οικονομικών και Ιστορία της Τέχνης στο NYU και επαγγελματική εμπειρία στη Conde Nast και στην γκαλερί ιμπρεσσιονιστικής και μοντέρνας Τέχνης την Moeller Fine Art, η Ελευθερία Τσέλιου αποφάσισε να δοκιμαστεί πολύ γρήγορα με τον χώρο του εμπορία τέχνης και τη δευτερογενή αγορά. Το 2009 επιμελήθηκε τη πρώτη έκθεσή της στην Αθήνα, ενώ πολύ σύντομα ακολούθησε και μια δεύτερη με ξένους καλλιτέχνες και το 2010 ξεκινήσαν συνεργατικά τη πρώτη γκαλερί, στον χώρο της Ηρακλείτου 3 στο Κολωνάκι. Στον ίδιο χώρο τον Σεπτέμβριο του 2013 ιδρύθηκε και ξεκίνησε τη λειτουργία της με πρώτη έκθεση την έκθεση 'Too Cool For School' του Αντωνάκη, η Eleftheria Tseliou gallery. Πολλές εκθέσεις μετά, η gallery εκπροσωπεί το έργο πάνω από είκοσι καλλιτεχνών, νέων και πολύ ταλαντούχων αλλά και μεγαλύτερων και αναγνωρισμένων.

«Η ενασχόληση μου με την γκαλερί προέκυψε με έναν φυσικό τρόπο, εργαζόμουν ήδη σε γκαλερί στην Νέα Υόρκη όταν άρχισα και η ίδια να ασχολούμαι με το εμπόριο της τέχνης, την Ιστορία της Τέχνης πιο ακαδημαϊκά και αργότερα και με την επιμέλεια εκθέσεων, οπότε με την επιστροφή μου στην Ελλάδα η δημιουργία ενός χώρου δικού μου μου έδινε την ελευθερία να κινηθώ ακριβώς όπως θα ήθελα στον χώρο αυτό, μειώνοντας έτσι αν θέλεις τη πιθανότητα να χρειαστεί να προσαρμοστώ σε κάτι που δε θα με εξέφραζε απαραίτητα σε μεγάλο βαθμό».

Meet the artist: Μέσα στη γκαλερί (και το μυαλό) της Ελευθερίας Τσέλιου - εικόνα 1

«Η ανταπόκριση του κόσμου σε εμάς συγκεκριμένα είναι πολύ θετική και αυτό είναι πολύ ενθαρρυντικό και είναι και κάτι που δουλεύουμε πολύ για να διατηρούμε . Ενδιαφέρον για τη Τέχνη σίγουρα υπάρχει, όπως υπήρχε πάντοτε από ένα κομμάτι του κόσμου, ο βαθμός του ενδιαφέροντος είναι επίσης κάτι που έχει πάντοτε σημασία και που πιστεύω πως είναι συνάρτηση της παιδείας μας γύρω από την Τέχνη και τη σημασία της. Είναι και σε έναν μεγάλο βαθμό και η δική μας δουλειά να παροτρύνουμε και να παρακινούμε μέσω των εκθέσεων που παρουσιάζουμε και ανθρώπους που δεν έχουν ιδιαίτερη σχέση με το αντικείμενο να αποκτήσουν αρχικά το ενδιαφέρον, φυσικά τις γνώσεις και ιδανικά και την αγάπη για αυτό. Αλλά αυτό νομίζω είναι στην αρχή περισσότερο μια μεγάλη δέσμευση που όμως αποδίδει πολλαπλά και μόνο αρκετά αργότερα γίνεται μια ανάγκη, η ανάγκη για την Τέχνη». 

«Κάθε σεζόν παρουσιάζουμε επτά με οκτώ εκθέσεις. Πέρα των ατομικών εκθέσεων και των επιμελειών, έχουμε εγκαινιάσει μεταξύ άλλων δύο διαφορετικές σειρές εκθέσεων που είναι προγραμματισμένες να γίνονται μια φορά τον χρόνο, η μία με ενδιαφέρον για τη μνήμη, δηλαδή μία έκθεση που εστιάζει στο έργο σημαντικών και πρωτοπόρων Ελλήνων καλλιτεχνών που δε βρίσκονται πια στη ζωή και που η καλλιτεχνική τους παραγωγή, αν και σημαντικότατη, για όποιους λόγους φαίνεται να μην έχει βρει τη θέση της στο σήμερα και τη συνειδηση μας . Η αρχή έγινε τη περασμένη άνοιξη με την έκθεση 'modular modules mode: Μια έκθεση για την Ιωάννα Σπητέρη - Βεροπούλου' σε επιμέλεια του Αλέξιου Παπαζαχαρία, ο οποίος πήρε την ιδέα αυτή και τη προχώρησε με το να καλέσει οκτώ σύγχρονους εικαστικούς που το έργο τους έχει κάποια συγγένεια με της Σπητέρη να συμμετέχουν στην έκθεση, δίνοντας έτσι έμφαση στον σύγχρονο χαρακτήρα της δουλειάς της. Η Ιωάννα Σπητέρη - Βεροπούλου ήταν η πρώτη καλλιτέχνης που επιλέχθηκε να εγκαινιάσει τη σειρά αυτή, περισσότερο απο μια ανάγκη να μοιραστούμε τον θαυμασμό μας για το πρωτοπόρο έργο μιας πολύ αξιόλογης γυναίκας γλύπτριας της εποχής εκείνης με ένα ευρύτερο κοινό που πιθανά να μη το γνωρίζει παρά τη μεγάλη του σημασία . Στο ίδιο πνεύμα θα ακολουθήσουν και άλλες εκθέσεις, κάθε φορά με ενδιαφέρον για το έργο κάποιου διαφορετικού καλλιτέχνη, σαν ενα έναυσμα για να γνωρίσουμε αλλά και να ασχοληθούμε ουσιαστικότερα με το έργο αυτό αλλά και σε μια προσπάθεια να υπογραμμίσουμε όσο μπορούμε τη σημασία της μνήμης για την επίτευξη της όποιας προόδου επιζητούμε». 

Meet the artist: Μέσα στη γκαλερί (και το μυαλό) της Ελευθερίας Τσέλιου - εικόνα 2
Μαργαρίτα Μυρογιάννη
  

Συνέχεια στη σελίδα 2



«Η άλλη σειρά εκθέσεων - όπως στη περίπτωση της τρέχουσας έκθεσης Tom Sawyer- είναι εκθέσεις - συνεργασίες ανάμεσα σε δυο κάθε φορά διαφορετικούς συνέργατες της γκαλερί που καλούνται να αναπτύξουν μια ιδέα μαζί απο το μηδέν και να εργαστούν μαζί αλλά και παράλληλα για να την υλοποιήσουν. Η πρώτη έκθεση- συνεργασία, το Two Johns των Αντωνάκη και Δαυίδ Σαμπεθάι έγινε τον Μαίο του 2015 στη γκαλερί, με μεγάλη επιτυχία. Η δεύτερη στο ίδιο πνεύμα συνεργασίας, αυτή τη φορά των Μαργαρίτα Μυρογιάννη και Γιώργου Χατζημιχάλη με τον τίτλο 'Tom Sawyer' είναι η τρέχουσα έκθεση που εγκαινιάστηκε στις 11 Οκτωβρίου στη γκαλερί και θα διαρκέσει μέχρι τις 19 Νοεμβρίου 2016. Πρόκειται για μια έκθεση έργων φωτογραφικών ( Μυρογιάννη) και ζωγραφικών ( Χατζημιχάλης) που προκύπτουν με αφορμή τη πρωτότυπη ιδέα των δύο να αντλείσουν απο το δεύτερο κεφάλαιο απο τις Περιπέτειες του Τομ Σόγιερ του Μαρκ Τουαίν και το περιστατικό της τιμωρίας του Τομ Σόγιερ και του ασπρίσματος του φράχτη. Οι δύο καλλιέχνες - που συνεργάζονται για πρώτη φορά - έχοντας κατασκευάσει τον φράχτη, ένα κοινό τους έργο που παρουσιάζεται στην έκθεση, μπαίνουν στη διαδικασία του ασπρίσματος του, μια διαδικασία που αποτυπώνουν με τον τρόπο του ο καθένας παίζοντας έτσι με τα όρια ανάμεσα στα υλικά, τα μέσα αλλά και με πολλές έννοιες και προεκτάσεις που προκύπτουν. Την έκθεση συνοδεύει και ένα πολύ ενδιαφέρον κείμενο της Νέλλης Αμπραβανέλ». 

«Η συνεργασία με νέους καλλιτέχνες κατ'εμε είναι κάτι που προκύπτει φυσικά σε μία γκαλερί Σύγχρονης Τέχνης υπό την έννοια του ότι και δε θέλει αλλά και δε μπορεί να αποκλείσει κανείς νέους δημιουργούς εάν έχει αποφασίσει να ασχολείται με το σύγχρονο και με το σήμερα. Η ανάδειξη του έργου τώρα αυτών των νέων καλλιτεχνών είναι σίγουρα το ζητούμενο, όπως και με το έργο συνεργατών - καλλιτεχνών όλων των ηλικιών και αυτό μπορεί μόνο να συμβαίνει αν μια γκαλερί κάνει τις σωστές επιλογές και τις υπηρετεί συστηματικά και υπεύθυνα μέσα στον χρόνο. Δεν είναι η ηλικία σε καμία περίπτωση το κριτήριο για μια συνεργασία αλλά το ίδιο το έργο και η συνέπεια του κάθε καλλιτέχνη απέναντι σε αυτό. Επίσης το να έχουμε ένα ισορροπημένο πρόγραμμα εκθέσεων στη γκαλερί είναι και αυτό κάτι που μας απασχολεί αν και προσπαθούμε να μη μας αγχώνει. Από εκεί και πέρα είναι σίγουρα πολύ ωραίο να μεγαλώνεις μαζί με τους ανθρώπους που δουλεύεις μαζί και να χτίζεις πράγματα παρέα και αυτό το κλίμα μας ενδιαφέρει πολύ όπως και το να υπάρχει αυτή η ζωντανή ενέργεια του καινούργιου, του νέου και του φρέσκου, αν και η ενέργεια αυτή δεν είναι μόνο προνόμιο των νέων σε ηλικία καλλιτεχνών».

Meet the artist: Μέσα στη γκαλερί (και το μυαλό) της Ελευθερίας Τσέλιου - εικόνα 3
  
«Η τρέχουσα κοινωνικοπολιτική κατάσταση έχει οπωσδήποτε επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό και τον χώρο της σύγχρονης τέχνης που πάντοτε αντανακλά τις τρέχουσες συγκυρίες, τις αξίες και τους προβληματισμούς της εκάστοτε εποχής. Ζούμε σε μία ιδιαίτερη και ρευστή εποχή, μια εποχή αβεβαιότητας και είναι λογικό η επικαιρότητα συχνά να διαμορφώνει αλλά και να απασχολεί έστω και επιφανειακά, ακόμη συχνά και σαν βασική θεματολογία στην Τέχνη , χωρίς αυτό να είναι απαραίτητα καλό, πολύ συχνά και το αντίθετο, ειδικά αν κάτι τέτοιο δε γίνεται με τρόπο ουσιαστικό ή για τους σωστούς λόγους. Αυτό φυσικά συμβαίνει σε όλες της εποχές στη Τέχνη, άλλες φορές περισσότερο άλλες λιγότερο, κάθε φορά όμως αποδεικνύεται έστω και αργότερα πως τα ουσιαστικά πράγματα που πάντοτε προκύπτουν σε όποια εποχή και αν γίνεται αυτό, είναι και αυτά που τελικά έχουν το νόημα και τη δική τους θέση μέσα στον χρόνο. Και τα ουσιαστικά αυτά πράγματα είναι η δική μας δουλειά, η δουλειά όλων μας θέλω να πιστεύω, με βάση τη παιδεία και τα ενδιαφέροντα μας που συνεχώς αναπτύσσονται, να προσπαθούμε πάντοτε και να τα αναγνωρίζουμε και να τα ξεχωρίζουμε και να τα στηρίζουμε όταν συμβαίνουν. Και ευτυχώς συμβαίνουν συχνά και συμβαίνουν και δίπλα μας. Για εμάς βέβαια, που ξεκινήσαμε σαν γκαλερί μέσα στη κρίση, υπάρχει και ένα απελευθερωτικό στοιχείο σε όλο αυτό με την έννοια των ασυμβίβαστων επιλογών μας στη Τέχνη που παρουσιάζουμε, του πείσματος μας γύρω από τη σημασία που έχει η ενασχόληση με την Τέχνη σήμερα, και των στόχων που θέτουμε κάθε φορά. Και σε πιο προσωπικό επίπεδο όλη αυτή η διαδικασία γίνεται σίγουρα πολύ πιο ευχάριστη και δημιουργική χάρη στην ομάδα της γκαλερί και τους πολύ ξεχωριστούς συνεργάτες μας».

«Οι Αθηναϊκές γκαλερί είναι πολλές, η κάθε μια με την ιστορία της, το ύφος της και με την κατεύθυνση της, κάποιες από αυτές πολύ νεώτερες όπως και εμείς, άλλες παλαιότερες και άλλες με μία παράδοση και ένα σημαντικό στίγμα και εκτόπισμα εδώ και χρόνια. Το πώς ορίζουμε μια γκαλερί ως καλή είναι μια μεγάλη συζήτηση, για μένα προσωπικά και στο είδος τους η κάθε μία, άλλες είναι πολύ καλές, άλλες πολύ καλύτερες και άλλες όχι. Τηρουμένων πάντως των αναλογιών και της δυναμικής, και παρά τη συγκυρία αλλά και την έλλειψη λειτουργικών θεσμών η Αθήνα θέλω να πιστεύω πως έχει μια πλούσια σκηνή ειδικά αν εντάξει μέσα σε αυτό το πλαίσιο κανείς και τη δραστηριότητα διαφόρων project spaces. 

Η σύγκριση με άλλες σκηνές του εξωτερικού είναι πολύ δύσκολο να γίνει αν δεν είμαστε πολύ συγκεκριμένοι σε ποιόν αναφερόμαστε καθώς είναι πολλοί οι παράγοντες που επηρεάζουν μια τέτοια σύγκριση και διαφοροποιούνται όχι μόνο ανά χώρα αλλά και συχνά ανά πόλη. Αν αναφερόμαστε στη σκηνή των κέντρων της Σύγχρονης Τέχνης όπως της Νέας Υόρκης, του Λονδίνου κτλ. ( μια σύγκριση πολύ διαφορετική απο τη σκηνή της Ρώμης για παράδειγμα ή της Κωνσταντινούπολης ) είναι τέτοια η γκάμα που μέσα σε αυτή είμαι σίγουρη και έχοντας εργαστεί στο εξωτερικό πως θα βρίσκαμε πολλές αθηναϊκές γκαλερί να είναι πολύ υψηλότερου επιπέδου και αντιστοίχως για άλλες να ισχύει το ανάποδο. Σε σχέση πάντως με τις διάσημες γκαλερί του εξωτερικού τα ονόματα των οποίων είναι γνωστά σε ευρύτερο κοινό και ανεξαρτήτως και των εκθέσεων τους πλέον, αναγνωρίσιμα ακόμη και σαν brands νομίζω πως η βασική διαφορά με μία εξαιρετική αντιστοίχως Αθηναϊκή γκαλερί εντοπίζεται αρχικά στο μέγεθος και τις δυνατότητες της αγοράς στην οποία κινείται ο καθένας με ότι συνεπάγεται αυτό και σε καμία περίπτωση μόνο οικονομικά».

'Tom Sawyer' 
Διάρκεια: έως 19 Νοεμβρίου 2016
Ώρες λειτουργίας: Tρίτη-Παρασκευή 12.00 - 20.00
Σάββατο: 12.00 -15.00 
Ηρακλείτου 3 / Kολωνάκι /Αθήνα 10673 / τηλ. :2103618188 
www.tseliougallery.com

BEST OF NETWORK