<div><br /></div><div>Η ανεπίσημη πλευρά της μόδας</div>
Εάν σε αυτό εδώ το blog υπάρχει ένας αυτοσκοπός, τότε σίγουρα έχει να κάνει με την προβολή του παρασκηνίου και εκείνης της άγριας, ατελούς ομορφιάς που υπάρχει πίσω από τα φώτα και τις κάμερες. Αυτή την ομορφιά είχα για μία ακόμη φορά την ευκαιρία να συναντήσω στο show της Ιωάννας Κουρμπέλα για την χειμερινή της συλλογή για το ᾽16 με τίτλο "Void".
´Ηταν αδιαμφιβήτητα ένα αριστοτεχνικό show που έθεσε πολύ ψηλά τον πήχη. Σε αυτό άλλωστε συνετέλεσε άμεσα και η Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, καθότι για το χθεσινό και μόνο βράδυ, ένας τεράστιος χώρος της μετατράπηκε σε μια πρωτότυπη πασαρέλα γεμάτη από τις φουτουριστικές εγκαταστάσεις που είχε επιμεληθεί ο εικαστικός Γιάννης Αρβανίτης.

"Χιόνι και άδεια κλαδιά. Χαρά που ευδοκιμεί στον πάγο. Αιχμές, συγκρούσεις μιας ένωσης και τον άνεμο μιας εικαστικής πόλης".
Αυτά ήταν τα λόγια της σχεδιάστριας στο δελτίο τύπου που δόθηκε στο κοινό όσον αφορά την νέα της συλλογή.

"Η συνείδηση της πολυεδρικής πραγματικότητας εδώ και τώρα. Τόσο πραγματικό που το γεύεσαι. Ξύλο, μετάξι, απαλό μαλλί".
Τα φυσικά υλικά ανέκαθεν λειτουργούσαν δημιουργικά για την σχεδιάστρια, η οποία κινούμενη γύρω από την μίνιμαλ αισθητική δημιουργεί κάθε σεζόν διαχρονικά κομμάτια που αποπνέοουν άνεση και θηλυκότητα.
Πίσω στα παρασκήνια είχα την ευκαιρία να δω πρώτη μερικές από τις νέες δημιουργίες. Αέρινα φορέματα, εφαρμοστές πουκαμίσες, ολόσωμες φόρμες, υπερμεγέθη jackets και μαλλί. Μαλλί σε κάθε του πτυχή και έκφανση.
Κάτι τέτοιο βέβαια δεν μου έκανε εντύπωση καθώς το υλικό αυτό και οι ενδιαφέρουσες, πολυμορφικές σιλουέτες που δημιουργεί η ενασχόληση μαζί του, αποτελούν σήματα κατατεθέντα της τεχνικής της, από το ξεκίνημα της ακόμα, όταν η Ιωάννα έδειχνε να έχει μια τεράστια αγάπη στα μάλλινα ντραπαρίσματα.

Πέρα όμως από αυτό, την έκπληξη έκαναν και υλικά όπως η γούνα και το βελούδο, καθώς δουλεύτηκαν σε φόρμες πιο στητές και ταυτόχρονα πειραματικές.

Θέλησα να μάθω κάποια παραπάνω πράγματα από την ίδια την δημιουργό. Εκείνη βασισμένη στην έμπνευση που της γέννησε την ιδέα της Void μου αποκάλυψε:
"Με επιρροή από το κίνημα του Bauhaus, που ήθελε όλες τις τέχνες να αποδίδουν μια ενιαία φόρμα, έγινε μια έρευνα γύρω από το σχήμα του τετραγώνου και πώς ένα τόσο συγκεκριμένο σχήμα θα μπορούσα να πλασιώσει την γυναικεία φιγούρα. Με έντονη λοιπόν την ανάγκη για ελεύθερο χώρο, που επιτρέπει στην φαντασία να εκφραστεί και ίσως να δημιουργήσει, έγινε ένας πειραματισμός που κατέληξε σε νέες φόρμες και σιλουέττες. Αυτή η δημιουργική αναζήτηση και η επιθυμία να διατηρηθεί ακέραιη η γυναικεία θυληκότητα έγιναν η βάση για να οραματιστώ μια γυναίκα σε έναν άδειο χώρο. Τι συμβαίνει όταν η ίδια είναι το εικαστικό αντικείμενο - είναι αυτή που, όταν υπάρχει κενό, γίνεται τέχνη".

Η Ιωάννα Κουρμπέλα επί το έργω, λίγο πριν την έναρξη του show

Όσο για το μακιγιάζ και τα μαλλιά των μοντέλων εκείνα τα επιμελήθηκαν η ομάδα της Mac και της αλυσίδας κομμωτηρίων Michalis Annousakis, αντίστοιχα.
"Θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα ethnic chic χτένισμα που να να υποστηρίζει και σε καμία περίπτωση να μην υπερέχει της μεγαλειότητας των ρούχων της σχεδιάστριας" αναφέρει ο hair stylist Κωνσταντίνος Τσούκας.

Συνέχεια στην σελίδα II
Ένα από τα αγαπημένα μου κομμάτια της συλλογής, ήταν αδιαμφιβήτητα εκείνη η μάξι, μπεζ μάλλινη δημιουργία της παρακάτω φωτογραφίας.



Σε γενικότερο πλαίσιο όμως οι θηλυκές σιλουέτες, η κομψότητα και η "κίνηση" των ρούχων της Ιωάννας Κουρμπέλα, με έκανε να καταλήξω στο συμπέρασμα πως η Void είναι μια από εκείνες τις συλλογές που ερωτεύεσαι από την πρώτη στιγμή!

Συνέχεια στην σελίδα III
Πίσω όμως στα δικά μας... Η Μπέτυ και η Γιώτα, τα κορίτσια της μόδας του περιοδικού είχαν τις προάλλες παραλλαβές από ρούχα στο γραφείο. (Πολλά ρούχα!) Και στην πλειοψηφία τους, κομμάτια που δύσκολα συναντάς στην καθημερινότητα. Τι εννοώ; Να εκεί που περιπλανιόμουν στην αποθήκη της μόδας, ανακάλυψα ένα total Céline σύνολο να κρέμεται και να με κοιτά κατάματα. Βρήκα και ένα φυστικί deux pieces από σούεντ (κομμάτι της καλοκαιρινής συλλογής του οίκου Tod's για το ᾽16). Τι άλλο βρήκα; Ένα Dior φόρεμα blazer σε μια ταπεινή -καθόλου ταπεινή δεν ήταν - φλογερή, κατακόκκινη απόχρωση. Βρήκα και πολλά (πολλά όμως) παππούτσια.
Και ήθελα να τα πάρω όλαααα και να τρέξω μακριά!!
(Δεν τα πήρα όμως μόνο τα δοκίμασα.)


Σακάκι, μπλούζα, φούστα όλα Céline. Γόβες Salvatore Ferragamo.

Φόρεμα Christian Dior. Βερμούδα Gap. Πέδιλα Salvatore Ferragamo. Σκουλαρίκια Prada.

Κοστούμι Tod's. Γόβες Nak.
Αυτά για σήμερα. Τα λέμε σε μια εβδομάδα πάλι!
XoXo