November 2025
X

Full Moon Dinner by MF

Κέφι, το ελληνικό! | Πώς το #FullMoonDinnerbyMF μετατράπηκε σε ξέφρενο πάρτι

Κέφι, το ελληνικό! | Πώς το #FullMoonDinnerbyMF μετατράπηκε σε ξέφρενο πάρτι

Full Moon Dinner by Madame Figaro | Τα highlights ενός δείπνου που γιόρτασε την πανσέληνο του Ιουλίου

Full Moon Dinner by Madame Figaro | Τα highlights ενός δείπνου που γιόρτασε την πανσέληνο του Ιουλίου

S.Pellegrino και Acqua Panna | Iταλική φινέτσα και δροσιά στο Full Moon Dinner της Madame Figaro

S.Pellegrino και Acqua Panna | Iταλική φινέτσα και δροσιά στο Full Moon Dinner της Madame Figaro

FullMoonDinnerbyMF | Μία βραδιά στην Αθηναϊκή Ριβιέρα υπό το φως της πανσελήνου και άρωμα Προβηγκίας με το αγαπημένο μας Rose de Provence Minuty

FullMoonDinnerbyMF | Μία βραδιά στην Αθηναϊκή Ριβιέρα υπό το φως της πανσελήνου και άρωμα Προβηγκίας με το αγαπημένο μας Rose de Provence Minuty

Full Moon Dinner by MF | Η τέχνη του να ζεις το κάθε λεπτό με ξεχωριστό στιλ από την Breitling

Full Moon Dinner by MF | Η τέχνη του να ζεις το κάθε λεπτό με ξεχωριστό στιλ από την Breitling

A night at the Riviera | Το Ploom έφερε την premium εμπειρία του στο Madame Figaro Dinner στο Barbarossa

A night at the Riviera | Το Ploom έφερε την premium εμπειρία του στο Madame Figaro Dinner στο Barbarossa

Full Moon Dinner by MF | Η Χριστίνα Κοντοβά με χρυσή maxi φούστα και flat σανδάλια

Full Moon Dinner by MF | Η Χριστίνα Κοντοβά με χρυσή maxi φούστα και flat σανδάλια

Full Moon Dinner by MF | Ποιοι παραβρέθηκαν στο δείπνο του Madame Figaro

Full Moon Dinner by MF | Ποιοι παραβρέθηκαν στο δείπνο του Madame Figaro

Full Moon Dinner by MF | Η Μελίνα Κόντη με bias cut φόρεμα στο χρώμα του καλοκαιριού

Full Moon Dinner by MF | Η Μελίνα Κόντη με bias cut φόρεμα στο χρώμα του καλοκαιριού

Full Moon Dinner by MF | Η Τόνια Σωτηροπούλου φόρεσε το must have φόρεμα του καλοκαιριού

Full Moon Dinner by MF | Η Τόνια Σωτηροπούλου φόρεσε το must have φόρεμα του καλοκαιριού

Μόδα

Fashion Rewind: Η έκθεση της Μαρίας Διαμάντη μας γυρίζει "πίσω στη μόδα "

25.05.2017
Fashion Rewind: Η έκθεση της Μαρίας Διαμάντη μας γυρίζει "πίσω στη μόδα "

Μια αναδρομή στο στυλ, τα ρούχα και τη θυληκότητα περασμένων εποχών

Μια μοναδική έκθεση- ωδή στο στυλ και την ιστορία της μόδας των περασμένων δεκαετιών με τίτλο Fashion Rewind διοργανώνεται στην Αθήνα!

Το ατελιέ της Μαρίας Διαμάντη λειτούργησε για πρώτη φορά στον Κεραμεικό το 1930 ως ένα κλασσικό μοδιστράδικο της εποχής. Η ιδιοκτήτρια του, Μαρία Διαμάντη, κατασκευάστρια ρούχων και καπέλων, λόγο της μεγάλης εμπειρίας της και της διάθεσης της να μεταδώσει τις γνώσεις της, ιδρύει –παράλληλα με τις δραστηριότητες του ατελιέ- τη σχολή κοπτικής – ραπτικής Μαρία Διαμάντη από την οποία αποφοίτησε πολύ μεγάλος αριθμός σπουδαστριών.

Πολλά χρόνια μετά, το 2012, η εγγονή της, Μαρία Διαμάντη, έχοντας κάνει μια μεγάλη διαδρομή στο χώρο του ενδύματος, η οποία -μεταξύ άλλων- περιλαμβάνει σπουδές και 10 χρόνια διδακτικής εμπειρίας σε σχολές μόδας, επανιδρύει το ατελιέ με την επωνυμία maria DiamanDi στο οποίο κατασκευάζει, αποκλειστικά κατόπιν παραγγελίας, ρούχα μοναδικά, σχεδιασμένα και ραμμένα για το άτομο για το οποίο προορίζονται. Χωρίς να υπολογίζει σεζόν, αντιμετωπίζει το κάθε ρούχο ως μοναδικό έργο τέχνης, δημιουργία ανθεκτική στο χρόνο και στις εναλλαγές των τάσεων.

Το 2013 το ατελιέ γιόρτασε τον ένα χρόνο λειτουργίας του αναβιώνοντας τα ” μαθήματα δημιουργίας ενδυμάτων και αξεσουάρ μόδας και θεάτρου” που η Μαρία Διαμάντη - η μεγαλύτερη - κάποτε παρέδιδε. Στα χρόνια που ακολούθησαν, μεγάλος αριθμός ανθρώπων παρακολούθησε μαθήματα κατασκευής πατρόν, ραπτικής, κατασκευής καπέλων και αξεσουάρ, θεατρικής μάσκας, σχεδίου μόδας, κεντήματος και μακραμέ, ιστορίας κοστουμιού και υφασματολογίας.

Θέλοντας αυτές τις γνώσεις τους να τις μοιραστούν με το κοινό και να εξηγήσουν το διαφορετικό πια τρόπο που αντιμετωπίζουν το κοστούμι και το αξεσουάρ εφόσον ήρθαν σε επαφή με τη δημιουργία και την ιστορία του, διοργανώνουν εικαστική έκθεση με θέμα το κοστούμι ως μορφή τέχνης στη μόδα και στον κινηματογράφο των περασμένων δεκαετιών και τίτλο "FASHION REWIND”. 

fashion rewind

Όπως αναφέρει η ίδια η Μαρία Διαμάντη:  "Όταν πριν από καιρό -η ομάδα μου κι εγώ- αποφασίσαμε να κάνουμε αυτή την έκθεση, για πολλούς μήνες, το μόνο που έκανα ήταν να μελετώ.. Μελέτησα βιβλία μόδας προηγούμενων δεκαετιών, μελέτησα τη δουλειά γνωστών φωτογράφων μόδας που δούλεψαν με μεγάλους σχεδιαστές τις δεκαετίες '40, '50 και '60. Μελέτησα φιγουρίνια εποχής από την οικογενειακή μας συλλογή, είδα γνωστές ταινίες που καθιέρωσαν μόδες, χάθηκα σε άπειρες εικόνες στο internet. Για πολύ καιρό μέσα από την έρευνα που έκανα, ξαναζούσα την εποχή. H Ώντρευ , η Μελίνα, η Τζάκυ, όλη η δουλειά του Avedon για τον Dior, το ΄΄ΡΟΜΑΝΤΣΟ΄΄, η ΄΄ΓΥΝΑΙΚΑ΄΄, οι φωτογραφίες από δημιουργίες της γιαγιάς μου, έγιναν φίλοι μου καλοί. Και μετά.. έπρεπε να διαλέξουμε!
Η ομάδα μου αποτελείται από δεκαπέντε περίπου άτομα. Άνθρωποι με τους οποίους είμαστε μαζί για δυο ώρες κάθε εβδομάδα. Οι επαγγελματίες έρχονται, εκπαιδεύονται και φεύγουν. Στο τέλος των δυο ετών είναι συνήθως έτοιμοι να ανοίξουν τα δικά τους φτερά. Οι ερασιτέχνες όμως, αυτοί που αγαπούν να κατασκευάζουν ρούχα για την ικανοποίηση της δημιουργίας και μόνο, είναι πάντα αυτοί με τους οποίους δουλεύω τέτοια project, μέσα από τα οποία άλλωστε γίνεται και η εκπαίδευση τους.
Εμείς όμως στην ομάδα μου έχουμε μια αρχή. Δεν χρησιμοποιούμε μοδίστρες. Ότι δείχνουμε κάθε φορά σε τέτοιες παρουσιάσεις είναι κατασκευασμένο από εμένα και τους εκπαιδευόμενους μου, εφόσον έτσι κι αλλιώς τα άτομα αυτά εκπαιδεύονται ως σχεδιαστές, ως πατρονίστ αλλά και στην τέχνη της ραπτικής απαραιτήτως!

Στην προηγούμενη μας έκθεση ζητούμενο ήταν να αντιμετωπίσουμε το ρούχο ως μέσο έκφρασης και την κατασκευή του ως μια διαδικασία έξω από τα συνηθισμένα που δεν απαιτεί πάντα τη ραφή αλλά και διάφορες άλλες εναλλακτικές τεχνικές καθώς και διαφορετικές των συνηθισμένων πρώτες ύλες. Φέτος όμως πάμε πίσω! Πίσω στην εποχή που η Ώντρευ έπαιρνε το πρωινό της στο Tiffany's μέσα στο Givenchy μαύρο φόρεμα της , πίσω στο 1962 όταν η Τζάκυ επισκέφθηκε την Ινδία φορώντας το σομόν φόρεμα του Oleg Cassini, πίσω στο New Look του Dior, πίσω στα καπέλα που φωτογράφιζε ο Avedon το 1952 στο Παρίσι. Πίσω για να ξανακατασκευάσουμε κάποια από τα θρυλικά αυτά αριστουργήματα όχι μόνο σαν ρούχα που μοιάζουν με εκείνα τα πρώτα αλλά ακριβώς με τον τρόπο που έραβαν οι άνθρωποι τότε.

Πατάμε λοιπόν REWIND στη μόδα και πάμε πίσω σε μια έκθεση που είναι ύμνος στη ραφή του παρελθόντος, αφιερωμένη σε κάθε μοδίστρα που πέρασε μερόνυχτα καρικώνοντας στο χέρι, που ξόδεψε εκατοντάδες κουβαρίστρες για κλάπες στο χέρι ( τεχνική συγκράτησης υφασμάτινης ενίσχυσης ενδύματος με ειδικές βελονιές ), σε κάθε μοδίστρα που έντυσε κουμπιά και κατασκεύασε κουμπότρυπες στο χέρι, σε κάθε μοδίστρα που έφτιαξε υφασμάτινα χειροποίητα λουλούδια για να διακοσμήσει ένα φόρεμα. Αφιερωμένη και στις δυο πιο αγαπημένες μοδίστρες της ζωής μου, την γιαγιά μου και την θεία μου.. ''

 

Η έκθεση θα παρουσιαστεί στο κοινό την Παρασκευή 9 Ιουνίου από τις 8.00 μμ έως τις 12.00 μμ στο ατελιέ Maria Diamandi, Μαραθώνος 31, 10435, Κεραμεικός με ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟ

Συμμετέχουν οι σπουδαστές: Κωνσταντίνα Αρχοντή, Magda Ciobanka, Άννα Δημογεροντάκη, Δέσποινα Ζαγούδη, Χρυσάνθη Κορνελάκη, Γωγώ Κουτεντάκη, Αρετή Κοντογιάννη, Μαρία Λέκκα, Αλεξάνδρα Μπακούση, Βασίλης Παναγιώτου, Βικτορία Πατιό, Ευανθία Στεφανοπούλου, Φένια Τσέλου.
 

BEST OF NETWORK