top article

Η μόδα δεν θα είναι ποτέ ξανά ίδια. Οι οίκοι και τα brands σε όλο τον κόσμο αυτή τη στιγμή καλούνται να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες της πανδημίας. Οι πρώτες έχουν να κάνουν με τις εβδομάδες μόδας, οι οποίες αλλάζουν προγραμματισμό και αναπροσαρμόζονται γενικότερα προκειμένου να μπορούν να ανταποκριθούν στη νέα πραγματικότητα. Το social distancing είναι επιβεβλημένο για τους επόμενους μήνες, άρα τουλάχιστον τα couture shows του Ιουλίου και τα ready-to-wear του Σεπτεμβρίου, είναι αδύνατο να γίνουν όπως γίνονταν μέχρι τώρα. Πώς αλλάζει το πρόγραμμα λοιπόν; 

Η Εβδομάδα Μόδας Υψηλής Ραπτικής έχει αναβληθεί

Στα τέλη του Μαρτίου αποκαλύφθηκε ότι τα shows Υψηλής Ραπτικής που ήταν προγραμματισμένα για τις αρχές του Ιουλίου ακυρώνονται. Η Fédération de la Haute Couture et de la Mode εξήγησε πως "Εξαιτίας της εξάπλωσης της πανδημιας σε όλο τον κόσμο, χρειάζονται σοβαρές αποφάσεις προκειμένου να εξασφαλιστεί η υγεία και ασφάλεια όλων όσων δουλεύουν στη βιομηχανία της μόδας”.

Οι Εβδομάδες Μόδας σε Παρίσι και Μιλάνο θα γίνουν εικονικά

Τα ανδρικά shows του Ιουλίου είναι πολύ κοντά και έτσι τα πράγματα δεν υπάρχει –από ότι φαίνεται- πιθανότητα να αλλάξουν, γι’ αυτό σε Παρίσι και Μιλάνο ακυρώθηκαν και οι σχεδιαστές θα επιλέξουν μια virtual εκδοχή. Η έκπληξη είναι το ότι οι δυο πόλεις έχουν ανταλλάξει ημερομηνίες, έτσι η Paris Fashion Week θα ξεκινήσει μία εβδομάδα νωρίτερα από του Μιλάνου, στις 9 Ιουλίου, ενώ η Milan Fashion Week θα ξεκινήσει –εικονικά πάντα- στις 14. Κανείς δεν ξέρει ακόμα πώς θα είναι αυτά τα virtual shows αλλά λέγεται ότι θα μοιάζουν με ταινίες. "Το event θα γίνει μέσα από μια πλατφόρμα που έχει δημιουργηθεί ειδικά για τον σκοπό αυτό. Κάθε οίκος θα δημιουργήσει το δικό του δημιουργικό video ή φιλμ" είπε η Fédération de la Haute Couture et de la Mode σε επίσημη ανακοίνωση. 

Η Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης αναβλήθηκε

Το Council of Fashion Designers of America επιβεβαίωσε ότι τα ανδρικά shows που θα γίνονταν τον Ιούνιο δεν θα πραγματοποιηθούν. "Η απόφασή μας βασίστηκε στην κατάσταση παγκοσμίως και την αβεβαιότητα που έχει επηρεάσει τους retailers και τους δημιουργούς" ανέφερε το CFDA στην αντίστοιχη ανακοίνωση. Επιπλέον ο οργανισμός ζήτησε από τους σχεδιαστές να μην πραγματοποιήσουν τα Resort 2021 shows τους, τα οποία επρόκειτο να γίνουν σε διάφορα μέρη του πλανήτη. 

Η Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου θα γίνει εικονικά και θα είναι gender-neutral

To British Fashion Council επίσης αποκάλυψε τα σχέδιά του για μια digital προσέγγιση της Εβδομάδας Μόδας του Ιουνίου, όπου θα λάβουν χώρα και τα ανδρικά αλλά και τα γυναικεία shows, στον ίδιο εικονικό χώρο. "Είναι σημαντικό να κοιτάξουμε στο μέλλον και να αρπάξουμε την ευκαιρία για αλλαγή και καινοτομία. Πολλές εταιρείες χρησιμοποιούν τη LFW σαν μια πλατφόρμα, όχι μόνο μόδας, αλλά και επιρροής στην κοινωνία, σαν ταυτότητα, σαν κουλτούρα. Η πανδημία μας οδηγεί να αντιδράσουμε, να επαναπροσδιορίσουμε τη ζωή μας και να χτίσουμε τις επιχειρήσεις μας με άλλον τρόπο όταν την ξεπεράσουμε" είπε η Caroline Rush, chief executive του British Fashion Council. 

Προς το παρόν δεν ξέρουμε πώς ακριβώς θα είναι αυτή η νέα πλατφόρμα, όμως ξέρουμε ότι θα γίνει η αφορμή ώστε να συναντηθούν σχεδιαστές και με όπλο τη δημιουργικότητά τους πιθανόν να γεννηθούν και νέες συνεργασίες. Σε κάθε περίπτωση θα δοθεί η ευκαιρία τα brands να πουλήσουν απευθείας στους καταναλωτές τα προϊόντα της επόμενης σεζόν.

Ο Saint Laurent έφτιαξε το δικό του πρόγραμμα

Ο οίκος ανακοίνωσε ότι δεν θα συμμετέχει στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού και θα δημιουργήσει για φέτος ένα δικό του πρόγραμμα. "Με βάση τα νέα δεδομένα ο Saint Laurent αποφάσισε να σχηματίσει εκ νέου το πρόγραμμά του. Τώρα, περισσότερο από ποτέ θα ακολουθήσει το δικό του ρυθμό δίνοντας αξία στο χρόνο και επικοινωνώντας με ανθρώπους από όλο τον κόσμο. Με αυτή τη στρατηγική λοιπόν ο Saint Laurent δεν θα παρουσιάσει καμία συλλογή στις προγραμματισμένες ημερομηνίες του 2020. Θα δημιουργήσει ένα δικό του ημερολόγιο για να λανσάρει τις collection του" ανέφερε ο οίκος στην επίσημη ανακοίνωσή του.

Ο Armani έχει μια νέα προσέγγιση

Και ο οίκος Armani ανακοίνωσε αλλαγές στο πρόγραμμά του, ανάμεσα στις οποίες είναι και η αναβολή των ανδρικών shows και η παρουσίαση μιας seasonless συλλογής τον Ιανουάριο. Giorgio και Emporio Armani, ανδρικά και γυναικεία, θα παρουσιαστούν τον Σεπτέμβριο του 2020 αλλά με έναν διαφορετικό τρόπο, που δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα. 

Ο οίκος επίσης ανακοίνωσε πως το show για τη συλλογή Armani Privé, που συνήθως γίνεται στα πλαίσια της Εβδομάδας Μόδας Υψηλής Ραπτικής του Παρισιού, έχει αναβληθεί για τον Ιανουάριο του 2021, μαζί με το ready-to-wear του οίκου. Το ατελιέ του επίσης θα ανοίξει για το κοινό τον Ιούνιο του 2020, έτσι ώστε να προγραμματιστούν τα couture ραντεβού του για το υπόλοιπο του 2020.

O Gucci δεν θα συμμετέχει πλέον στις εβδομάδες μόδας

H πιο πρόσφατη αλλαγή που "ταράζει τα νερά" στη μόδα είναι η απόφαση του οίκου Gucci να αποχωρήσει από τις εβδομάδες μόδας. Πλέον ο Alessandro Michele θα σχεδιάζει δύο συλλογές (αντί για πέντε) οι οποίες μάλιστα θα είναι seasonless. 

"Εγκαταλείπω το ξεπερασμένο μοντέλο της εποχικότητας και σκοπεύω να ακολουθήσω έναν νέο ρυθμό που θα είναι πιο κοντά σε μένα. Θα συναντιόμαστε δυο φορές το χρόνο για να αποκαλύπτουμε νέα κεφάλαια σε μια ιστορία. Ακανόνιστα, χαρούμενα και εντελώς δωρεάν κεφάλαια τα οποία θα γράφονται αναμειγνύοντας πολλά στοιχεία και χρησιμοποιώντας διάφορους κώδικές και πλατφόρμες επικοινωνίας" είπε ο Michele με ένα post στον επίσημο λογαριασμό του Gucci στο Instagram δείχνοτας για ακόμα μια φορά την ανάγκη του να ακολουθήσει μια τελείως διαφορετική πορεία, που τον εκφράζει πολύ περισσότερο. 

Πηγή: Harpersbazaar.gr

Ιούλιος 2018

>