Η Μαριέττα Καρπαθίου ξεκίνησε το brand ergon Mykonos το 2015 ως μια οργανική προέκταση της αγάπης της για το design, αλλά και της ακράδαντης πεποίθησής της ότι το μέλλον της μόδας οφείλει να είναι βιώσιμο.

Ένα από τα πρωτοπόρα εγχώρια brands στη βιωσιμότητα
Η σχεδιάστρια του ergon Mykonos που έχει καθιερωθεί ως ένα από τα πρωτοπόρα βιώσιμα ελληνικά brands, εμπνέεται διαχρονικά από το ελληνικό καλοκαίρι, την πλούσια κλωστοϋφαντουργική παράδοση της χώρας, το μαξιμαλιστικό φολκλόρ παρελθόν, τις μίνιμαλ κυκλαδίτικες φιγούρες και τη σύγχρονη ελληνική ιστορία μεταξύ άλλων, όπως αναφέρει. Αποτελούν για εκείνη απαραίτητα συστατικά για τη δημιουργία κάθε συλλογής την οποία έπειτα μπολιάζει με κάτι απροσδόκητο. Όπως κάνει για παράδειγμα με τη συλλογή S/S 2024 που συνδυάζει τον μαξιμαλισμό των ’80s με το αρχαίο ελληνικό κάλλος.


Άλλα αναπόσπαστα κομμάτια του ergon Mykonos είναι το ύφασμα που παράγεται από 100% ελληνικό βαμβάκι και υφαίνεται από Έλληνες υφαντουργούς, αλλά και η τεχνική fil coupé που επιτρέπει στη Μαριέττα και την ομάδα της να εμπλουτίσουν τη χρωματική παλέτα που επέβαλλε ο αργαλειός.

Πώς σχολιάζεις την εξέλιξη της ελληνικής μόδας τα τελευταία 30 χρόνια;
Ακριβώς όπως η οικονομία και η αισθητική της χώρας μας, έχει κι αυτή τα πάνω και τα κάτω της. Σε αυτή τη φάση όμως τη χαρακτηρίζει η εξωστρέφεια ευρωπαϊκού αέρα.
Θυμάσαι την πρώτη φορά που κράτησες τεύχος της Madame Figaro στα χέρια σου;
Όχι, αλλά θυμάμαι ότι έψαξα να βρω ποια ήταν η Madame Figaro και πώς έμοιαζε, αυτό όμως που βρήκα τότε ψάχνοντας ήταν ότι η πηγή του ονόματος του περιοδικού ήταν η αγαπημένη μου όπερα.

Βιωσιμότητα vs γρήγορα trends. Τεχνητή νοημοσύνη vs. ανθρώπινης δημιουργικότητας και έκφρασης. Τελικά, το μέλλον της βιομηχανίας είναι αισιόδοξο ή απαισιόδοξο;
Μένει μόνο να περιμένουμε και θα δούμε. Ας κάνουμε ο καθένας μας τη δίκη του υπεύθυνη κίνηση, είτε με τον τρόπο που καταναλώνει, είτε με τον τρόπο που δημιουργεί και ας αφήσουμε το μέλλον της βιομηχανίας να πάρει τη μορφή που του ταιριάζει.
Τι προσδοκίες είχες όταν ξεκινούσες το δικό σου brand;
Τις ίδιες με τώρα, οι απαιτήσεις μόνο έχουν αλλάξει! Να δημιουργήσω ένα brand με ελληνικό χαρακτήρα το οποίο θα ταξιδέψει υπερήφανα στις γκαρνταρόμπες ανά τον κόσμο.


Πόσες φορές χρειάστηκε να αναθεωρήσεις τις δημιουργικές σου αποφάσεις μέχρι να διαμορφωθεί η αισθητική ταυτότητα του brand σου;
Συνεχίζω να αναθεωρώ κάθε μέρα, είναι ένας ζωντανός οργανισμός ο οποίος διαμορφώνεται, κρατάει κάποιες βασικές αρχές και χαρακτηριστικά και μέσα από αυτά βρίσκει νέα πατήματα. Και έτσι θα συνεχίσει.

Τι μας εύχεσαι τώρα που σβήνουμε 30 κεράκια στην τούρτα;
Ίσως, τα περιοδικά να έχουν έναν δικό τους τρόπο μέτρησης του χρόνου - όπως οι γάτες για παράδειγμα ή οι παπαγάλοι - οπότε σας εύχομαι τα 30 χρόνια να είναι μόνο η αρχή και να είσαστε ακόμη μικρά παιδιά στα "περιοδίστικα" χρόνια.
Ergon Mykonos, ergonmykonos.com, Θησέως 20, Αθήνα, τηλ. +302103249297