top article

Ας ξεκινήσουμε παίρνοντας σαν δεδομένο ότι ο Karl Lagerfeld ξέρει πολύ καλά το παιχνίδι του εντυπωσιασμού. Μετά από τόσα χρόνια στο χώρο της μόδας και κρατώντας τα ηνία της καλλιτεχνικής διεύθυνσης δύο εκ των μεγαλύτερων ονομάτων (Fendi και Chanel) ο Κάιζερ έχει κερδίσει δικαίως μία θέση αρκετά ψηλά στη λίστα με τους πιο χαρισματικούς ανθρώπους της μόδας. Κάνοντας έναν πρόχειρο υπολογισμό λοιπόν, ο Lagerfeld επιμελείται Resort, Spring/Summer, Pre-Fall, Fall Winter και Couture συλλογές για δύο Οίκους κάθε χρόνο συν όλα όσα σχεδιάζει για το ομώνυμο brand. Χώρια όλες οι επιπλέον δραστηριότητες, όπως οι ταινίες μικρού μήκους που επιμελείται και πάλι ο ίδιος, ή οι φωτογραφίσεις για τις Metiers d’ Art συλλογές της Chanel, που τελευταία επίσης έχει αναλάβει εξ’ ολοκλήρου. Άραγε ξεκουράζεται ποτέ; Μάλλον όχι, ίσως γι' αυτό και τα κέρδη της Chanel αυξάνονται συνεχώς. 

Για ακόμα μία φορά κατάφερε να φτιάξει ένα μοναδικό σκηνικό που απόλαυσαν όσοι είχαν λάβει τη μαγική πρόσκληση για το show της Chanel που πραγματοποιήθηκε πριν από μερικές ώρες. 

Το εμβληματικό Grand Palais λοιπόν του Παρισιού επέλεξε και πάλι να φτιάξει αυτή τη φορά μια παραλία, μια κανονική παραλία που είχε φόντο έναν γαλάζιο ουρανό και στο δάπεδο είχε άμμο και κύματα που τη βρέχουν, όπως ακριβώς συμβαίνει στα νησιά και σε όλες τις παραλίες. Μπορείς να φανταστείς καλύτερο σκηνικό για να παρουσιαστεί μια καλοκαιρινή συλλογή; Πολλοί μίλησαν για το πιο ωραίο και εντυπωσιακό fashion show που έχει παρουσιάσει ποτέ, και δεν είχαν άδικο. Ο Karl που μέχρι στιγμής έχει καταφέρει να στήσει μια πασαρέλα στο Σινικό Τείχος το 2007, άλλη μία στη Fontana di Trevi το 2016 αλλά και να κάνει έναν πραγματικό πύραυλο σχεδόν να απογειωθεί μπροστά στα μάτια των θεατών στο Grand Palais το 2017 (και η λίστα φυσικά δεν τελειώνει εδώ) αυτή τη φορά ξεπέρασε τον εαυτό του. 

Για να είμαστε βέβαια αντικειμενικοί, η συλλογή δεν μας προκάλεσε κάποια τρομερή έκπληξη. Ναι, ήταν και πάλι φανταστική, όπως ακριβώς έχουμε συνηθίσει μέχρι τώρα. Κατα τ' άλλα όμως ήταν μια τυπική Chanel συλλογή. Το ladylike ύφος του Οίκου αυτή τη φορά είχε πιο χαλαρή διάθεση, που ταιριάζει σε μια παραλία και στις διακοπές γενικότερα. Λατρέψαμε και τα boxy τουίντ σακάκια, γιατί θα λέγαμε πως ήταν το σήμα κατατεθέν του Οίκου στην πιο σύγχρονη και επίκαιρη εκδοχή του. Μας άρεσαν οι ζώνες με τις αλυσίδες καθώς και το λογότυπο Chanel, όπου υπήρχε γιατί μας θύμισε κάτι από τα 1990s και τη μόδα της δεκαετίας που έτσι κι αλλιώς αγαπάμε πολύ. Υπέροχα παστέλ, μοτίβα που θέλουμε πολύ να έχουμε στη ντουλάπα μας, και αξεσουάρ που σίγουρα θα δούμε το επόμενο καλοκαίρι σε όλα τα high-end resorts αλλά και στο street style. Tα ψάθινα καπέλα, τα mules με το διαφανές τακούνι και φυσικά οι τσάντες που ήταν το αγαπημένο μας σημείο. Η κλασική καπιτονέ σε διάφορα μεγέθη, χρώματα και εκδοχές, μία ψάθινη, ό,τι πρέπει για τις διακοπές, μία σε σφαιρικό σχήμα που θύμιζε φουσκωτή μπάλα από αυτές που παίζουμε στην άμμο και κάποιες άλλες, beach bags σε μεγάλο μέγεθος θα μας επισκέπτονται στα όνειρά μας από σήμερα το βράδυ. Ιδιαίτερα ενδιαφέροντα ήταν και τα denim σύνολα που μας απέδειξαν ότι ακόμα και για τη Chanel, κάποιες φορές, δεν πειράζει αν το ντύσιμό μας έχει και λίγο πιο χαλαρή διάθεση. Οι millennials θα λατρέψουν σίγουρα τα biker shorts που είδαμε προς το τέλος, εκεί ανάμεσα στα βραδινά, μαύρα φορέματα που ελπίζουμε να δούμε στο κόκκινο χαλί φορεμένα με τον σωστό τρόπο. 

Σε κάθε περίπτωση ακόμα και αν τα ρούχα δε σου έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση, οφείλεις να παραδεχτείς ότι Chanel και Karl Lagerfeld κατάφεραν να κάνουν και πάλι την έκπληξη, αν μη τι άλλο με ένα σκηνικό που μας έκανε να ανυπομονούμε για το επόμενο καλοκαίρι και που μάλλον κανείς μας δε θα φανταζόταν ότι μπορεί να πλαισιώσει μία πασαρέλα.

Ιούλιος 2018

>