Η Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού ξεκίνησε με την πασαρέλα του οίκου Dior
Η Maria Grazia Chiuri έχει κάνει το όνομά της συνώνυμο με το σύγχρονο φεμινιστικό κίνημα. Η αγάπη της για της γυναίκες, η ανάγκη της να "φωνάζει" για τα δικαιώματά τους και φυσικά οι συλλογές της, που ανυψώνουν τη γυναίκα με κάθε τρόπο, αποδεικνύουν ότι είναι μια πραγματική φεμινίστρια, που αν και απολαμβάνει μια ζωή γεμάτη προνόμια, δεν ξεχνάει πως η δική της πλεονεκτική θέση, ακόμα και εν έτη 2020 δεν είναι αυτονόητη για όλες τις γυναίκες.
Το show της αυτή τη φορά ξεκίνησε με ένα μαύρο pantsuit το οποίο δεν είχε ένα οποιοδήποτε σακάκι, αλλά το iconic Bar jacket του οίκου, ένα από τα κομμάτια που δημιουργήθηκε το 1947 και είναι η εξέλιξη του New Look. Είναι το κομμάτι που συμβολίζει την άνθιση του prêt-à-porter και που αγαπάει ιδιαίτερα η Chiuri. Την ίδια εποχή, ο Dior παρουσίασε και τη ski line, στοιχείο που επίσης χρησιμοποιήσε η Chiuri αυτή τη φορά, καθώς γέμισε την πασαρέλα με puffers, blanket jackets και ολόσωμες φόρμες –με τη δερμάτινη να ξεχωρίζει να δηλώνει ακόμα πιο έντονα το σύγχρονο power dressing. Παράλληλα σε πολλά από τα looks υπήρχε και ένα έντονο νεανικό στοιχείο, καθώς θύμιζαν μοντέρνα school girls και περιλάμβαναν στοιχεία όπως το καλσόν δίχτυ και οι εξαιρετικά δημοφιλείς πλέον combat boots, που η ενήλικη γκαρνταρόμπα δανείζεται από αυτή των εφήβων με την πιο relaxed και επαναστατική διάθεση.

Η συλλογή αυτή είχε κάτι συναισθηματικό για την Chiuri, μιας και εμπνεύστηκε από τα 1970s του Dior, την εποχή δηλαδή που και η ίδια ανακάλυπτε τον φεμινισμό στη Ρώμη. Μια εποχή που οι γυναίκες μιλούσαν έντονα για τα δικαιώματά τους και κατά την οποία η σχεδιάστρια άρχισε να διαμορφώνει τις απόψεις της και την οπτική της γύρω από το πώς είναι –και πώς θα έπρεπε να είναι- η κοινωνία.

Και αυτή τη φορά φρόντισε να στήσει ένα σκηνικό που περνούσε και αυτό με έναν πιο έκδηλο τρόπο τα μηνύματά της. Εν προκειμένω συνεργάστηκε με την Claire Fontaine, μια neo-conceptual καλλιτέχνιδα από το Παρίσι, η οποία δημιούργησε μεγάλες φωτεινές επιγραφές με φεμινιστικά μηνύματα, τα οποία δέσποζαν στην πασαρέλα. Αυτό ίσως ήταν και το μόνο εξόφθαλμα δυνατό στοιχείο της εν λόγω πασαρέλας, καθώς η συλλογή είχε έναν δυναμισμό πιο "ήσυχο" και λανθάνον. Ακόμα και τα βραδινά κομμάτια φέτος δεν είχαν τίποτα το εξαιρετικά λαμπερό και κραυγαλέο. Τα ρούχα ήταν με έναν τρόπο πιο πραγματικά, πιο φορέσιμα και πιο down to earth από οποιαδήποτε άλλη φορά.
Η Maria Grazia Chiuri έχει αφήσει οριστικά πίσω της τις ρομαντικές μέρες του Valentino και προσπαθεί πραγματικά να κάνει μια νέα επανάσταση. "When women strike the world stops" έγραφε μία από της φωτεινές επιγραφές της πασαρέλας της και σίγουρα ο κόσμος της μόδας, εδώ και χρόνια "σταματάει" όταν η ίδια "μιλάει" με τις συλλογές της, για να ακούσει τι έχει να πει κάθε φορά.
























