top article

Comfort zone

  1. Choe Candles | Χειροποίητα, φυσικά κεριά με ελληνική υπογραφή Choe Candles | Χειροποίητα, φυσικά κεριά με ελληνική υπογραφή
  2. Οι πιτζάμες των Zara είναι ό,τι χρειάζεσαι τώρα Οι πιτζάμες των Zara είναι ό,τι χρειάζεσαι τώρα
  3. Οι νέες χριστουγεννιάτικες σειρές και ταινίες του Netflix Οι νέες χριστουγεννιάτικες σειρές και ταινίες του Netflix
  4. Το cosy look της Βίκυς Καγιά είναι ιδανικό για το σπίτι Το cosy look της Βίκυς Καγιά είναι ιδανικό για το σπίτι
  5. Πώς θα σταματήσεις να τρως συνέχεια στην καραντίνα Πώς θα σταματήσεις να τρως συνέχεια στην καραντίνα
  6. Μένουμε Σπίτι | Απόλαυσε την ψηφιακή συλλογή με 1000 έργα του Vincent Van Gogh Μένουμε Σπίτι | Απόλαυσε την ψηφιακή συλλογή με 1000 έργα του Vincent Van Gogh
  7. Quarantine Chic | 10 χτενίσματα για να νιώθεις κομψή ακόμα και μέσα στο σπίτι Quarantine Chic | 10 χτενίσματα για να νιώθεις κομψή ακόμα και μέσα στο σπίτι
  8. 10 loungewear σύνολα Zara που είναι τέλεια για την καραντίνα 10 loungewear σύνολα Zara που είναι τέλεια για την καραντίνα
  9. 10 chic κούπες για να προσθέσεις στη συλλογή σου 10 chic κούπες για να προσθέσεις στη συλλογή σου
  10. 3 μυστικά για ένα χαλαρωτικό και απολαυστικό μπάνιο 3 μυστικά για ένα χαλαρωτικό και απολαυστικό μπάνιο
  11. Work from home με έμπνευση από τη Victoria Beckham Work from home με έμπνευση από τη Victoria Beckham
  12. To χριστουγεννιάτικο βίντεο της Disney είναι ό,τι πιο τρυφερό θα δεις σήμερα To χριστουγεννιάτικο βίντεο της Disney είναι ό,τι πιο τρυφερό θα δεις σήμερα
  13. Καραντίνα | Πώς αντιδρά κάθε ζώδιο στο lockdown Καραντίνα | Πώς αντιδρά κάθε ζώδιο στο lockdown
  14. 10+2 πράγματα που μας φτιάχνουν τη διάθεση τον Νοέμβριο 10+2 πράγματα που μας φτιάχνουν τη διάθεση τον Νοέμβριο
  15. Trending | 3 τάσεις της μόδας εμπνευσμένες από τη καραντίνα Trending | 3 τάσεις της μόδας εμπνευσμένες από τη καραντίνα
  16. 3 σειρές για τον Νοέμβριο 3 σειρές για τον Νοέμβριο
  17. 3 νέα βιβλία να διαβάσεις στην καραντίνα 3 νέα βιβλία να διαβάσεις στην καραντίνα
  18. 50 πράγματα να κάνεις στο lockdown 2.0 50 πράγματα να κάνεις στο lockdown 2.0
  19. 10 κομμάτια από τη νέα συλλογή Zara Home που θα κάνουν πιο cozy το σαλόνι σου 10 κομμάτια από τη νέα συλλογή Zara Home που θα κάνουν πιο cozy το σαλόνι σου
  20. Πώς θα κάνεις ένα lazy outfit να δείχνει πιo stylish Πώς θα κάνεις ένα lazy outfit να δείχνει πιo stylish
  21. 10+1 κεριά που θα φωτίσουν και θα αρωματίσουν την καθημερινότητά σου 10+1 κεριά που θα φωτίσουν και θα αρωματίσουν την καθημερινότητά σου
  22. 12 φυτά εσωτερικού χώρου ιδανικά για την κρεβατοκάμαρα 12 φυτά εσωτερικού χώρου ιδανικά για την κρεβατοκάμαρα
  23. 5 συνταγές για DIY μάσκες μαλλιών με λάδι καρύδας 5 συνταγές για DIY μάσκες μαλλιών με λάδι καρύδας
  24. 5 tips για να βελτιώσεις τον ύπνο σου 5 tips για να βελτιώσεις τον ύπνο σου
  25. Τα κομμάτια που χρειάζεσαι για τη μετάβαση στη νέα σεζόν Τα κομμάτια που χρειάζεσαι για τη μετάβαση στη νέα σεζόν
  26. Φθινόπωρο-Χειμώνας 2020: Τα νέα "ugly shoes" που θα δούμε παντού Φθινόπωρο-Χειμώνας 2020: Τα νέα "ugly shoes" που θα δούμε παντού
  27. Color Trends | 5 χρώματα που προτείνουν οι σχεδιαστές γι’ αυτή τη σεζόν Color Trends | 5 χρώματα που προτείνουν οι σχεδιαστές γι’ αυτή τη σεζόν

Γνωστοί για την αντοχή τους απέναντι σε κάθε δοκιμασία, οι μεγάλοι οίκοι ειδών πολυτελείας συγκλονίζονται από τις επιπτώσεις της πανδημίας του κορονοϊού, που θα αφήσει βαθιά ίχνη στο επιχειρηματικό μοντέλο των κολοσσών αυτών που ποντάρουν στην οικονομική ανάκαμψη στην Ασία για να ανακάμψουν με την σειρά τους.

Τι δείχνουν οι αριθμοί

"Είναι πρωτοφανές, δεν έχουμε ποτέ περάσει τέτοιο σοκ. Βγαίνουμε από εξαιρετικά χρόνια ανάπτυξης, κατά συνέπεια το σοκ είναι πιο ισχυρό", λέει ο Arnaud Cadart, διαχειριστής χαρτοφυλακίων στην Flornoy & Associés. Την Δευτέρα, ο όμιλος LVMH, που κατέχει την πρώτη θέση των οίκων ειδών πολυτελείας στην παγκόσμια κατάταξη και  την μεγαλύτερη κεφαλαιοποίηση στην γαλλική χρηματιστηριακή αγορά, ανακοίνωσε υποεξαπλάσια κέρδη κατά το πρώτο εξάμηνο. Το λειτουργικό του περιθώριο, δείκτης της κερδοφορίας του, καθηλώθηκε στο 9%, έναντι 21% έναν χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ.

"Δεν νομίζω ότι έχω δει ποτέ τόσο αρνητική σύνοδο πλανητών", σχολίασε κατά την δημοσίευση των οικονομικών αποτελεσμάτων ο Jean Jacques Guiony, οικονομικός διευθυντής του ομίλου LVMH του Bernard Arnault, που περιλαμβάνει 70 επιμέρους "οίκους" (Louis Vuitton, Fendi, Dior, Givenchy, Guerlain, Hennessy, Sephora...). Η πτώση ήταν απότομη για όλους τους μεγάλους οίκους, συνηθισμένους σε αναπτυξιακά άλματα το ένα τρίμηνο μετά το άλλο.

Όμως, σε διάστημα λίγων μόνο μηνών, το αναγκαστικό κλείσιμο των περισσότερων καταστημάτων και μονάδων παραγωγής σε ολόκληρο τον κόσμο προκάλεσε απώλειες σε πωλήσεις ύψους δισεκατομμυρίων ευρώ για τα brands ειδών πολυτελείας. Οι κολοσσοί του τομέα Kering και Richemont είδαν τον τζίρο τους να καταρρέει κατά 43% και 47% αντίστοιχα ανάμεσα στον Απρίλιο και τον Ιούνιο σε ετήσια βάση, ενώ η μείωση του τζίρου του οίκου Hermès έφθασε το -41%. "Είναι μία άνευ προηγουμένου κρίση. Πρέπει να περάσουμε καταιγίδα, αλλά είμαστε καλά εξοπλισμένοι", δήλωσε ο Axel Dumas, διαχειριστής του Hermès κατά την δημοσίευση των εξαμηνιαίων αποτελεσμάτων.

Προς ένα ψηφιακό μέλλον

Ανάλογη είναι η κατάσταση και στους ιταλικούς οίκους: οι εξαμηνιαίες πωλήσεις του Salvatore Ferragamo σχεδόν υποδιπλασιάστηκαν και του οίκου Prada κατέρρευσαν κατά 40%. Εκτός από την μείωση των δαπανών και την ενίσχυση των online πωλήσεων, οι οίκοι δεν έχουν και πολλούς τρόπους να αντιμετωπίσουν μία υγειονομική κρίση που πλήττει ταυτοχρόνως το σύνολο των αγορών τους σε όλον τον κόσμο. "Πρέπει να προφυλαχθούμε: να μειώσουμε τα κόστη, να μειώσουμε τις επενδυτικές δαπάνες, να προφυλάξουμε τις μετοχές-κλειδιά", λέει ο Luca Solca, αναλυτής στην Bernstein. Κατά την γνώμη του, η πανδημία του Covid-19 θα είναι επιταχυντής του ψηφιοποίησης, καθώς και της ένταξης σε μεγάλους ομίλους μικρών εταιρειών τροφοδοσίας και υπεργολάβων με στόχο την εξασφάλιση της παραγωγής και της τροφοδοσίας στο μέλλον.

Με το βλέμμα στην Ανατολή

"Βραχυπρόθεσμα, κυριαρχεί η αβεβαιότητα. Οι όμιλοι τηρούν στάση αναμονής περιμένοντας την επιστροφή του δυναμισμού", σύμφωνα με τον Arnaud Cadart του Flornoy & Associés. Και ακόμη και να υπάρχουν θετικά στοιχεία προερχόμενα από την Κίνα, σε όλα τα άλλα κέντρα κατανάλωσης, την Ιαπωνία, την Ευρώπη, τις ΗΠΑ και τις πετρελαϊκές χώρες, τηρείται στάση αναμονής". Οι οίκοι στρέφουν με μεγάλες προσδοκίες το βλέμμα προς την Κίνα και την ανάκαμψη της κινεζικής αγοράς, καθώς η Ασία (εκτός της Ιαπωνίας) αντιπροσωπεύει το ένα τρίτο των παγκόσμιων πωλήσεών τους.

"Φαίνεται ότι, παρά την Covid-19, η όρεξη των Kινέζων καταναλωτών για τις ευρωπαϊκές μάρκες ειδών πολυτελείας παραμένει πολύ υψηλή", σύμφωνα με τον αναλυτή της  Bernstein. "Και πέραν αυτής της στενωπού, από την πλευρά των επενδύσεων και της αγοράς, ο κλάδος των ειδών πολυτελείας παραμένει σε υψηλή ζήτηση μακροπρόθεσμα και σίγουρη αξία. Απλώς πρέπει οι άνθρωποι να μπορέσουν να ανταποκριθούν οικονομικά και να αγοράζουν προϊόντα πολυτελείας", λέει. 

Ιούλιος 2018

>