top article

Support Small Business

  1. LAVA_: Τα κεραμικά ως έργα τέχνης LAVA_: Τα κεραμικά ως έργα τέχνης
  2. Ένας δροσερός κήπος στην Κηφισιά κρύβει νόστιμα μυστικά Ένας δροσερός κήπος στην Κηφισιά κρύβει νόστιμα μυστικά
  3. Το Naif είναι η νέα, ενδιαφέρουσα άφιξη πίσω από τη Στέγη Το Naif είναι η νέα, ενδιαφέρουσα άφιξη πίσω από τη Στέγη
  4. Η εκλεκτή κάβα και το φίνο μενού του Materia Prima στο Παγκράτι Η εκλεκτή κάβα και το φίνο μενού του Materia Prima στο Παγκράτι
  5. Γνώρισε τη μικρή παραγωγό της kombucha στην Αθήνα Γνώρισε τη μικρή παραγωγό της kombucha στην Αθήνα
  6. Wine delivery: Ναι, το αγαπημένο σου κρασί έρχεται στην πόρτα σου Wine delivery: Ναι, το αγαπημένο σου κρασί έρχεται στην πόρτα σου
  7. Στο Τρομερό Παιδί θα φας προζυμένιο ψωμί και κρουασάν με φρέσκο βούτυρο Στο Τρομερό Παιδί θα φας προζυμένιο ψωμί και κρουασάν με φρέσκο βούτυρο
  8. Ο καλός καφές χωράει μέσα σε λίγα τετραγωνικά Ο καλός καφές χωράει μέσα σε λίγα τετραγωνικά
  9. Τα πιο ωραία ροζέ του καλοκαιριού Τα πιο ωραία ροζέ του καλοκαιριού
  10. Selena Gomez | Έτσι αποφάσισε να υποστηρίξει το κίνημα "Black Lives Matter" Selena Gomez | Έτσι αποφάσισε να υποστηρίξει το κίνημα "Black Lives Matter"
  11. Ο Kanye West ξεκινά ένα fund για τα έξοδα του κολεγίου της κόρης του George Floyd Ο Kanye West ξεκινά ένα fund για τα έξοδα του κολεγίου της κόρης του George Floyd
  12. Meet the designer: Γνωρίζοντας το designing duo πίσω από το LAVIATE Meet the designer: Γνωρίζοντας το designing duo πίσω από το LAVIATE
  13. Στο Mokpo Creative Cakes θα βρεις γλυκά - έργα τέχνης Στο Mokpo Creative Cakes θα βρεις γλυκά - έργα τέχνης
  14. Ένα εργαστήριο κεραμικής που προωθεί την ελευθερία της έκφρασης Ένα εργαστήριο κεραμικής που προωθεί την ελευθερία της έκφρασης
  15. Το νέο Feyrouz φέρνει αέρα ανατολής στο εμπορικό κέντρο της Αθήνας Το νέο Feyrouz φέρνει αέρα ανατολής στο εμπορικό κέντρο της Αθήνας
  16. Meet the designer: Αριάδνη Κυπρή Meet the designer: Αριάδνη Κυπρή
  17. Η Λίλα Μπακλέση ανέβασε το πιο feel good βίντεο μαγειρικής Η Λίλα Μπακλέση ανέβασε το πιο feel good βίντεο μαγειρικής
  18. Το #cook4heroes είναι η ευχάριστη είδηση της ημέρας Το #cook4heroes είναι η ευχάριστη είδηση της ημέρας
  19. Meet the designer | Κατερίνα Γρηγοροπούλου Meet the designer | Κατερίνα Γρηγοροπούλου
  20. Dickie Dee: Η ιστορία του soft ice cream από τον Καναδά στην καρδιά της Αθήνας Dickie Dee: Η ιστορία του soft ice cream από τον Καναδά στην καρδιά της Αθήνας
  21. #menoumespiti: Πώς μπορείς κι εσύ να στηρίξεις το αγαπημένο σου εστιατόριο και μπαρ #menoumespiti: Πώς μπορείς κι εσύ να στηρίξεις το αγαπημένο σου εστιατόριο και μπαρ
  22. Meet the artist: Val Goutsi Meet the artist: Val Goutsi

Γνωστοί για την αντοχή τους απέναντι σε κάθε δοκιμασία, οι μεγάλοι οίκοι ειδών πολυτελείας συγκλονίζονται από τις επιπτώσεις της πανδημίας του κορονοϊού, που θα αφήσει βαθιά ίχνη στο επιχειρηματικό μοντέλο των κολοσσών αυτών που ποντάρουν στην οικονομική ανάκαμψη στην Ασία για να ανακάμψουν με την σειρά τους.

Τι δείχνουν οι αριθμοί

"Είναι πρωτοφανές, δεν έχουμε ποτέ περάσει τέτοιο σοκ. Βγαίνουμε από εξαιρετικά χρόνια ανάπτυξης, κατά συνέπεια το σοκ είναι πιο ισχυρό", λέει ο Arnaud Cadart, διαχειριστής χαρτοφυλακίων στην Flornoy & Associés. Την Δευτέρα, ο όμιλος LVMH, που κατέχει την πρώτη θέση των οίκων ειδών πολυτελείας στην παγκόσμια κατάταξη και  την μεγαλύτερη κεφαλαιοποίηση στην γαλλική χρηματιστηριακή αγορά, ανακοίνωσε υποεξαπλάσια κέρδη κατά το πρώτο εξάμηνο. Το λειτουργικό του περιθώριο, δείκτης της κερδοφορίας του, καθηλώθηκε στο 9%, έναντι 21% έναν χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ.

"Δεν νομίζω ότι έχω δει ποτέ τόσο αρνητική σύνοδο πλανητών", σχολίασε κατά την δημοσίευση των οικονομικών αποτελεσμάτων ο Jean Jacques Guiony, οικονομικός διευθυντής του ομίλου LVMH του Bernard Arnault, που περιλαμβάνει 70 επιμέρους "οίκους" (Louis Vuitton, Fendi, Dior, Givenchy, Guerlain, Hennessy, Sephora...). Η πτώση ήταν απότομη για όλους τους μεγάλους οίκους, συνηθισμένους σε αναπτυξιακά άλματα το ένα τρίμηνο μετά το άλλο.

Όμως, σε διάστημα λίγων μόνο μηνών, το αναγκαστικό κλείσιμο των περισσότερων καταστημάτων και μονάδων παραγωγής σε ολόκληρο τον κόσμο προκάλεσε απώλειες σε πωλήσεις ύψους δισεκατομμυρίων ευρώ για τα brands ειδών πολυτελείας. Οι κολοσσοί του τομέα Kering και Richemont είδαν τον τζίρο τους να καταρρέει κατά 43% και 47% αντίστοιχα ανάμεσα στον Απρίλιο και τον Ιούνιο σε ετήσια βάση, ενώ η μείωση του τζίρου του οίκου Hermès έφθασε το -41%. "Είναι μία άνευ προηγουμένου κρίση. Πρέπει να περάσουμε καταιγίδα, αλλά είμαστε καλά εξοπλισμένοι", δήλωσε ο Axel Dumas, διαχειριστής του Hermès κατά την δημοσίευση των εξαμηνιαίων αποτελεσμάτων.

Προς ένα ψηφιακό μέλλον

Ανάλογη είναι η κατάσταση και στους ιταλικούς οίκους: οι εξαμηνιαίες πωλήσεις του Salvatore Ferragamo σχεδόν υποδιπλασιάστηκαν και του οίκου Prada κατέρρευσαν κατά 40%. Εκτός από την μείωση των δαπανών και την ενίσχυση των online πωλήσεων, οι οίκοι δεν έχουν και πολλούς τρόπους να αντιμετωπίσουν μία υγειονομική κρίση που πλήττει ταυτοχρόνως το σύνολο των αγορών τους σε όλον τον κόσμο. "Πρέπει να προφυλαχθούμε: να μειώσουμε τα κόστη, να μειώσουμε τις επενδυτικές δαπάνες, να προφυλάξουμε τις μετοχές-κλειδιά", λέει ο Luca Solca, αναλυτής στην Bernstein. Κατά την γνώμη του, η πανδημία του Covid-19 θα είναι επιταχυντής του ψηφιοποίησης, καθώς και της ένταξης σε μεγάλους ομίλους μικρών εταιρειών τροφοδοσίας και υπεργολάβων με στόχο την εξασφάλιση της παραγωγής και της τροφοδοσίας στο μέλλον.

Με το βλέμμα στην Ανατολή

"Βραχυπρόθεσμα, κυριαρχεί η αβεβαιότητα. Οι όμιλοι τηρούν στάση αναμονής περιμένοντας την επιστροφή του δυναμισμού", σύμφωνα με τον Arnaud Cadart του Flornoy & Associés. Και ακόμη και να υπάρχουν θετικά στοιχεία προερχόμενα από την Κίνα, σε όλα τα άλλα κέντρα κατανάλωσης, την Ιαπωνία, την Ευρώπη, τις ΗΠΑ και τις πετρελαϊκές χώρες, τηρείται στάση αναμονής". Οι οίκοι στρέφουν με μεγάλες προσδοκίες το βλέμμα προς την Κίνα και την ανάκαμψη της κινεζικής αγοράς, καθώς η Ασία (εκτός της Ιαπωνίας) αντιπροσωπεύει το ένα τρίτο των παγκόσμιων πωλήσεών τους.

"Φαίνεται ότι, παρά την Covid-19, η όρεξη των Kινέζων καταναλωτών για τις ευρωπαϊκές μάρκες ειδών πολυτελείας παραμένει πολύ υψηλή", σύμφωνα με τον αναλυτή της  Bernstein. "Και πέραν αυτής της στενωπού, από την πλευρά των επενδύσεων και της αγοράς, ο κλάδος των ειδών πολυτελείας παραμένει σε υψηλή ζήτηση μακροπρόθεσμα και σίγουρη αξία. Απλώς πρέπει οι άνθρωποι να μπορέσουν να ανταποκριθούν οικονομικά και να αγοράζουν προϊόντα πολυτελείας", λέει. 

Ιούλιος 2018

>