top article

Στην αρχή όταν μιλούσαμε για το green beauty αναφερόμασταν στην εντελώς φυσική περιποίηση του δέρματος με προϊόντα που παρασκευάζονται με φυσικά συστατικά. Πλέον, ο όρος αυτός έχει εξελιχθεί και έχει κάνει πολλά βήματα παραπέρα, έχοντας γίνει μια ομπρέλα, κάτω από την οποία βρίσκουμε όρους, όπως βιώσιμες πηγές, προγράμματα αλληλεγγύης, ανανεώσιμες πηγές, ανακυκλώσιμες και ανακυκλωμένες συσκευασίες και πολλά ακόμα. 

Τα τελευταία λοιπόν χρόνια όλο και περισσότερες εταιρίες ομορφιάς ονειρεύονται ένα καλύτερο μέλλον και κάνουν λόγο για μια νέα ολιστική στρατηγική βιωσιμότητας. Άλλωστε δεν είναι λίγες οι περιβαλλοντικές και κοινωνικές προκλήσεις που δεχόμαστε καθημερινά.

Οι πρωτοπόροι της green beauty

Στα μέσα του Σεπτεμβρίου η Garnier πραγματοποίησε το πρώτο διαδικτυακό Global Green Beauty event της, με σκοπό να παρουσιάσει την νέα green beauty στρατηγική της, με βασικό στόχο τη μείωση του παγκόσμιου περιβαλλοντικού αντίκτυπου του brand. Έως το 2025 η Garnier θέλει όλα τα προϊόντα να κατασκευάζονται από 0% νέο πλαστικό, όλες οι συσκευασίες είναι επαναχρησιμοποιούμενες, ανακυκλώσιμες ή κομποστοποιήσιμες, ενώ όλες οι βιομηχανικές εγκαταστάσεις να έχουν ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα.

Green beauty | Η ομορφιά θα σώσει τον κόσμο

Η The Body Shop είναι μια από τις πιο πράσινες εταιρίες που υπάρχουν. Βασικός στόχος της είναι να κάνει τη διαφορά στον κόσμο προσφέροντας υψηλής ποιότητας, εμπνευσμένα από τη φύση προϊόντα που παράγονται με ηθικό και βιώσιμο τρόπο. Υπήρξε πρωτοπόρος της φιλοσοφίας ότι οι επιχειρήσεις μπορούν να αποτελέσουν μία θετική δύναμη και αυτή η ηθική στάση αποτελεί, μέχρι σήμερα, την κινητήρια δύναμη του brand. Από την ίδρυση της έως σήμερα, δεν έχει δοκιμάσει ποτέ τα προϊόντα της ή συστατικά αυτών στα ζώα και δεν πρόκειται ποτέ να το κάνει.

body shop

Υπήρξε η πρώτη εταιρεία που παρουσίασε το πρωτοποριακό πρόγραμμα Εμπόριο με Κοινότητες στη βιομηχανία ομορφιάς και χρησιμοποιεί ανακυκλωμένα υλικά στις συσκευασίες της ενώ επί σειρά ετών διενεργεί παγκόσμιες εκστρατείες για σοβαρά ζητήματα, όπως η ενδυνάμωση των ανθρώπων, η απαγόρευση των πειραμάτων σε ζώα για καλλυντικούς σκοπούς σε όλο τον κόσμο και η προστασία του πλανήτη και του περιβάλλοντος. Όλα τα προϊόντα της The Body Shop είναι 100% Vegetarian ενώ πάνω από το 50% των προϊόντων είναι vegan και το 90% των προϊόντων δεν περιέχει parabens.

Στη Γαλλία η Mathilde και ο Bertrand Thomas έχουν αφοσιωθεί ολοκληρωτικά σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον. Πρόκειται για τους οραματιστές και ιδρυτές της Caudalie, ενός brand που είναι άμεσα συνδεδεμένο με τα φυσικά, clean και βιώσιμα προϊόντα.  Στο πλούσιο βιογραφικό του brand εκτός από τις φυσικές συνθέσεις, τις οικολογικές συσκευασίες και τη βιώσιμη παραγωγή, θα ανακαλύψεις ότι η Caudalie είναι μέλος της οργάνωσης 1% for the Planet από το 2012 και διαθέτει κάθε χρόνο το 1% του ετήσιου παγκόσμιου τζίρου της σε περιβαλλοντικές οργανώσεις για τη φύτευση δέντρων. Και επειδή μας αρέσει να μιλάμε και με αριθμούς, μέχρι σήμερα, πάνω από 6 εκατομμύρια δέντρα έχουν φυτευτεί στα 8 κυριότερα μέτωπα αποψίλωσης του πλανήτη. Στόχος της Caudalie είναι να φτάσει τα 8 εκατομμύρια δέντρα έως το 2021.

caudalie

Η L’Oreal πριν από λίγο καιρό αποκάλυψε μια σειρά από στόχους για τη βιωσιμότητα μέσα από ένα πρόγραμμα που ονομάζει "L’Oreal for the future". Οι στόχοι αυτοί στηρίζονται στο σεβασμό στα όρια του πλανήτη, στην ενδυνάμωση του επιχειρηματικού οικοσυστήματος, βοηθώντας τη μετάβαση σε ένα πιο βιώσιμο κόσμο καθώς και στη στήριξη σε επείγουσες κοινωνικές και περιβαλλοντικές ανάγκες.

Αρκετά ξεκάθαρα και "πράσινα" είναι τα πράγματα και για την Aveda. "Αποστολή μας είναι να νοιαζόμαστε για τον κόσμο στον οποίο ζούμε, από τα προϊόντα που παρασκευάζουμε μέχρι τους τρόπους με τους οποίους ανταποδίδουμε στην κοινωνία. Στην Αveda επιδιώκουμε να αποτελούμε πρότυπο περιβαλλοντικής ηγεσίας και ευθύνης, όχι μόνο στον κόσμο της ομορφιάς, αλλά σε όλο τον κόσμο. Από την πρώτη ημέρα της ίδρυσής μας το 1978, πυλώνας της αποστολής μας είναι να φροντίζουμε τον κόσμο και τα ζώα με τα οποία ζούμε μαζί. Είμαστε Cruelty Free. Δεν κάνουμε δοκιμές σε ζώα και δε ζητάμε από κανέναν να το κάνει για λογαριασμό μας. Τα προϊόντα μας δοκιμάζονται σε ανθρώπους."

"Kiehl’s made better" είναι το claim του αμερικάνικου brand που δημιουργήθηκε το 1851 στη Νέα Υόρκη από τον φαρμακοποιό John Kiehl’s. To μανιφέστο αυτό στηρίζεται σε 5 πυλώνες: στα συστατικά φυσικής προέλευσης, στις βιώσιμες πηγές, στη συσκευασία και στην παραγωγή με υπευθυνότητα, στα ανακυκλώσιμα υλικά και στην προσφορά. Αξίζει να σταθούμε περισσότερο στο τελευταίο κομμάτι και να αναφέρουμε ότι η Kiehl’s προσφέρει τόσο τοπική όσο και παγκόσμια υποστήριξη σε φιλανθρωπικές οργανώσεις που έχουν να κάνουν με τη φροντίδα των παιδιών, την προστασία του περιβάλλοντος και τις έρευνες για τη θεραπεία του HIV / AIDS. Μάλιστα μέχρι σήμερα έχει προσφέρει 15 εκατομμύρια δολάρια σε φιλανθρωπικές οργανώσεις παγκοσμίως.

kiehls

Στον αγώνα για την προστασία του πλανήτη έρχονται να προστεθούν και άλλες προσπάθειες, όπως αυτή του ομίλου Natura & Co. Ο όμιλος αυτός αποτελείται από τις εταιρίες Avon, Natura, The Body Shop και Aesop και στόχος του είναι οι δραστηριότητες του να έχουν θετικό κοινωνικό, οικονομικό και περιβαλλοντικό αντίκτυπο.

avon

Green beauty made in Greece

Στη χώρα μας όμως τι γίνεται; Μήπως η δική μας αγορά είναι πολύ μικρή για τέτοιες πρωτοβουλίες. Κάθε άλλο! Η Apivita ιδρύθηκε το 1979 και στον πυρήνα της επιχειρηματικής της δραστηριότητας δεσπόζει ο θαυμαστός κόσμος της μέλισσας και η πλούσια ελληνική βιοποικιλότητα. Η εταιρεία συνδυάζει μελισσοκομικά προϊόντα όπως πρόπολη, μέλι και βασιλικό πολτό, πιστοποιημένα φυτικά εκχυλίσματα και αιθέρια έλαια βιολογικής καλλιέργειας, για να παράγει φυσικά - με έως και 100% φυσικές συνθέσεις- και αποτελεσματικά προϊόντα τα οποία ταξιδεύουν σε 35 χώρες του κόσμου.

Παράλληλα χρησιμοποιεί ανακυκλωμένες και ανακυκλώσιμες συσκευασίες, εκπαιδεύοντας συστηματικά τους πελάτες της σε ένα φυσικό, φιλικό προς το περιβάλλον, τρόπο ζωής. Μόνο το 2019, το 91,5% των χρησιμοποιούμενων υλικών συσκευασίας στην Apivita ήταν ανακυκλώσιμα ενώ οι βιοκλιματικές εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Βιομηχανικό Πάρκο Μαρκοπούλου χρησιμοποιούν 100% πράσινη ενέργεια. Τέλος, η Apivita αποτελεί την πρώτη και μοναδική B Corp ελληνική εταιρεία. Οι B Corp πιστοποιημένες εταιρείες ακολουθούν τα υψηλότερα πρότυπα στις κοινωνικές και περιβαλλοντικές τους επιδόσεις, διέπονται από διαφάνεια και νομική ευθύνη και φιλοδοξούν να χρησιμοποιήσουν τη δύναμη των επιχειρήσεων για την αντιμετώπιση των κοινωνικών και περιβαλλοντικών προβλημάτων.

apivita

Μια άλλη ελληνική "πράσινη" εταιρία είναι η Korres. H έννοια του sustainability υπήρξε αναπόσπαστο στοιχείο της φιλοσοφίας της Korres ήδη από το ξεκίνημά της μάρκας 25 χρόνια πριν, όταν οι πρακτικές αειφορίας δεν ήταν ακόμα trend. Για την Korres η προστασία και αξιοποίηση της ελληνικής χλωρίδας ήταν αυτονόητη. "Έχοντας την ευλογία να δραστηριοποιούμαστε στην Ελλάδα, έναν παράδεισο βιοποικιλότητας, η δέσμευσή μας να διατηρήσουμε το φυσικό πλούτο της χώρας είναι βαθιά και ουσιαστική. Είναι αρχή μας να μην παίρνουμε τίποτα από τη φύση, αν πρώτα δεν δημιουργήσουμε. Διατηρούμε ένα εκτενές δίκτυο ηθικών συνεργασιών με βιοκαλλιεργητές, αγροτικούς συνεταιρισμούς, κοινωνικά και εκπαιδευτικά ιδρύματα".

korees

Η επιλογή της εταιρείας να μην καλλιεργεί με δικό της δυναμικό τα βότανα που χρειάζεται, είναι συνειδητή. Στόχος της δεν είναι να ανταγωνίζεται, αλλά να στηρίζει τους καλλιεργητές και τους συνεταιρισμούς τους, καθώς και την τοπική κοινωνία. Tο δίκτυο ηθικών συνεργασιών της Korres στηρίζει περίπου 1.000 οικογένειες. "Είμαστε περήφανοι που έχουμε συμβάλλει ουσιαστικά στο clean beauty trend, που αυτή τη στιγμή ορίζει την καταναλωτική συμπεριφορά, ενώ συνεχίζουμε με συνέπεια την προσπάθειά μας για να βελτιώνουμε καθημερινά τόσο το κοινωνικό, όσο και το περιβαλλοντικό αποτύπωμά μας", δηλώνουν εκπόσωποι της εταιρείας.

Ο δικός μας ρόλος ως καταναλωτές

Ποιος είναι όμως ο δικός μας ρόλος, ο ρόλος των καταναλωτών; Η αλήθεια είναι ότι όλο και περισσότεροι επιλέγουν προϊόντα από εταιρείες που εμπιστεύονται, είναι διαφανείς και αναλαμβάνουν πραγματικά τη δέσμευση να βελτιώνονται, ιδίως σε ό,τι αφορά τον αντίκτυπο που έχουν στον πλανήτη. Δεν είναι όμως μόνο οι εταιρίες που αφήνουν το αποτύπωμα τους στον πλανήτη. Το αποτύπωμά μας το αφήνουμε και εμείς. Και αν πραγματικά θέλουμε να σώσουμε το σπίτι μας και να αφήσουμε στα παιδιά μας ένα πιο όμορφο περιβάλλον, τότε πρέπει να αλλάξουμε πρώτα εμείς οι ίδιοι και να γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι.

Λέξεις κλειδιά

Βιωσιμότητα ή αειφορία είναι ένα πρότυπο παραγωγής το οποίο στοχεύει στο καλύτερο οικονομικό αποτέλεσμα τόσο για τον άνθρωπο όσο και για το φυσικό περιβάλλον, τόσο στο παρόν όσο και στο αόριστο μέλλον. Βασικό της στοιχείο είναι η ισορροπία μεταξύ παραγωγής αγαθών και πρώτης ύλης (που δαπανήθηκε για να επιτευχθεί η παραγωγή). Στόχος των βιώσιμων διαδικασιών είναι να επιτύχουν περισσότερη παραγωγή με μικρότερη δαπάνη πρώτης ύλης, γι' αυτό η βιωσιμότητα αναφέρεται μαζί με την ανακύκλωση, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και τον βιοκλιματικό σχεδιασμό.
Η μετάβαση σε ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα σημαίνει ότι δεν υπάρχει καθαρή αύξηση στις παγκόσμιες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στην ατμόσφαιρα.
Η αποψίλωση είναι το κόψιμο, το κάψιμο και γενικότερα η αφαίρεση ή η αραίωση των δέντρων ή της βλάστησης μιας περιοχής.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για Mόδα, Ομορφιά, Συγχρονη Ζωή, Πολιτισμό, Design και Γαστρονομία στο madamefigaro.gr

Ιούλιος 2018

>