top article

Comfort zone

  1. Face yoga για καλύτερο ύπνο Face yoga για καλύτερο ύπνο
  2. Skin detox για μετά τις γιορτές Skin detox για μετά τις γιορτές
  3. Τι θα δούμε τον Ιανουάριο στο Netflix Τι θα δούμε τον Ιανουάριο στο Netflix
  4. Beauty at Home| Πώς να περιποιηθείς τον εαυτό σου ακόμα κι αν μείνεις μέσα Beauty at Home| Πώς να περιποιηθείς τον εαυτό σου ακόμα κι αν μείνεις μέσα
  5. Οι 10 καλύτερες τηλεοπτικές σειρές του 2020 Οι 10 καλύτερες τηλεοπτικές σειρές του 2020
  6. Τα νέα crocs της Priyanka Chopra είναι το ιδανικό footwear για την καραντίνα Τα νέα crocs της Priyanka Chopra είναι το ιδανικό footwear για την καραντίνα
  7. 8 πράγματα που θα συμβούν στο σώμα σου αν περπατάς περισσότερο 8 πράγματα που θα συμβούν στο σώμα σου αν περπατάς περισσότερο
  8. Sheet Masks | Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για την beauty τάση από την Κορέα Sheet Masks | Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για την beauty τάση από την Κορέα
  9. Οι νέες σειρές του Netflix για τον Δεκέμβριο 2020 Οι νέες σειρές του Netflix για τον Δεκέμβριο 2020
  10. 5 feelgood ταινίες του Woody Allen 5 feelgood ταινίες του Woody Allen
  11. #WorkFromHome με έμπνευση από τη Victoria Beckham | Όλα τα looks της κατά τη διάρκεια της καραντίνας #WorkFromHome με έμπνευση από τη Victoria Beckham | Όλα τα looks της κατά τη διάρκεια της καραντίνας
  12. Choe Candles | Χειροποίητα, φυσικά κεριά με ελληνική υπογραφή Choe Candles | Χειροποίητα, φυσικά κεριά με ελληνική υπογραφή
  13. Οι πιτζάμες των Zara είναι ό,τι χρειάζεσαι τώρα Οι πιτζάμες των Zara είναι ό,τι χρειάζεσαι τώρα
  14. Οι νέες χριστουγεννιάτικες σειρές και ταινίες του Netflix Οι νέες χριστουγεννιάτικες σειρές και ταινίες του Netflix
  15. Το cosy look της Βίκυς Καγιά είναι ιδανικό για το σπίτι Το cosy look της Βίκυς Καγιά είναι ιδανικό για το σπίτι
  16. Πώς θα σταματήσεις να τρως συνέχεια στην καραντίνα Πώς θα σταματήσεις να τρως συνέχεια στην καραντίνα
  17. Μένουμε Σπίτι | Απόλαυσε την ψηφιακή συλλογή με 1000 έργα του Vincent Van Gogh Μένουμε Σπίτι | Απόλαυσε την ψηφιακή συλλογή με 1000 έργα του Vincent Van Gogh
  18. Quarantine Chic | 10 χτενίσματα για να νιώθεις κομψή ακόμα και μέσα στο σπίτι Quarantine Chic | 10 χτενίσματα για να νιώθεις κομψή ακόμα και μέσα στο σπίτι
  19. 10 loungewear σύνολα Zara που είναι τέλεια για την καραντίνα 10 loungewear σύνολα Zara που είναι τέλεια για την καραντίνα
  20. 3 μυστικά για ένα χαλαρωτικό και απολαυστικό μπάνιο 3 μυστικά για ένα χαλαρωτικό και απολαυστικό μπάνιο
  21. Work from home με έμπνευση από τη Victoria Beckham Work from home με έμπνευση από τη Victoria Beckham
  22. To χριστουγεννιάτικο βίντεο της Disney είναι ό,τι πιο τρυφερό θα δεις σήμερα To χριστουγεννιάτικο βίντεο της Disney είναι ό,τι πιο τρυφερό θα δεις σήμερα
  23. Καραντίνα | Πώς αντιδρά κάθε ζώδιο στο lockdown Καραντίνα | Πώς αντιδρά κάθε ζώδιο στο lockdown
  24. 10+2 πράγματα που μας φτιάχνουν τη διάθεση τον Νοέμβριο 10+2 πράγματα που μας φτιάχνουν τη διάθεση τον Νοέμβριο
  25. Trending | 3 τάσεις της μόδας εμπνευσμένες από τη καραντίνα Trending | 3 τάσεις της μόδας εμπνευσμένες από τη καραντίνα
  26. 3 σειρές για τον Νοέμβριο 3 σειρές για τον Νοέμβριο
  27. 3 νέα βιβλία να διαβάσεις στην καραντίνα 3 νέα βιβλία να διαβάσεις στην καραντίνα
  28. 50 πράγματα να κάνεις στο lockdown 2.0 50 πράγματα να κάνεις στο lockdown 2.0
  29. 10 κομμάτια από τη νέα συλλογή Zara Home που θα κάνουν πιο cozy το σαλόνι σου 10 κομμάτια από τη νέα συλλογή Zara Home που θα κάνουν πιο cozy το σαλόνι σου
  30. Πώς θα κάνεις ένα lazy outfit να δείχνει πιo stylish Πώς θα κάνεις ένα lazy outfit να δείχνει πιo stylish
  31. 5 συνταγές για DIY μάσκες μαλλιών με λάδι καρύδας 5 συνταγές για DIY μάσκες μαλλιών με λάδι καρύδας
  32. 5 tips για να βελτιώσεις τον ύπνο σου 5 tips για να βελτιώσεις τον ύπνο σου
  33. Τα κομμάτια που χρειάζεσαι για τη μετάβαση στη νέα σεζόν Τα κομμάτια που χρειάζεσαι για τη μετάβαση στη νέα σεζόν
  34. Φθινόπωρο-Χειμώνας 2020: Τα νέα "ugly shoes" που θα δούμε παντού Φθινόπωρο-Χειμώνας 2020: Τα νέα "ugly shoes" που θα δούμε παντού
  35. Color Trends | 5 χρώματα που προτείνουν οι σχεδιαστές γι’ αυτή τη σεζόν Color Trends | 5 χρώματα που προτείνουν οι σχεδιαστές γι’ αυτή τη σεζόν

Η διατροφή δεν (πρέπει να) έχει στόχο μόνο την απόλαυση του φαγητού αλλά κυρίως να προμηθεύει τον οργανισμό μας με τα θρεπτικά συστατικά που έχει ανάγκη. Επειδή όμως οι ανάγκες μας αλλάζουν σε κάθε δεκαετία της ζωής μας, καλό είναι να προσαρμόζουμε τη διατροφή μας ώστε να περιλαμβάνει περισσότερες από τις τροφές που θα μας εξασφαλίσουν ό,τι χρειαζόμαστε στη συγκεκριμένη φάση. Αυτές είναι, λοιπόν, οι τροφές που πρέπει να υπάρχουν στο διαιτολόγιό σου, ανάλογα με την ηλικία σου:

Δες κι εδώ 9 superfoods που πρέπει να βάλεις στη διατροφή σου.

Στη δεκαετία των 20

Γιαούρτι

Οι καλύτερες τροφές που μπορείς να φας ανάλογα με την ηλικία σου

Γιατί; Κατά τη διάρκεια αυτής της δεκαετίας εξακολουθεί να "χτίζεται" η πυκνότητα των οστών σου και για να εκμεταλλευτείς αυτό το χρόνο με τον καλύτερο τρόπο έχεις ανάγκη από ασβέστιο. Στη δεκαετία των 20 πρέπει να παίρνεις μέσω της διατροφής σου 1000 mg ασβεστίου την ημέρα (ένα κεσεδάκι γιαούρτι περιλαμβάνει το 42% αυτής της ποσότητας).

Πού αλλού μπορείς να βρεις ασβέστιο; Σε όλα τα γαλακτοκομικά, όπως γάλα και τυρί αλλά και σε άλλες τροφές, όπως σολομός, λαχανικά με σκούρα πράσινα φύλλα και τόφου.

Αυγό

egg

Γιατί; Ο κρόκος περιέχει βιταμίνη D η οποία είναι απαραίτητη για την απορρόφηση του ασβεστίου -οπότε χρειάζεσαι και τα δύο συστατικά για γερά οστά.

Πού αλλού μπορείς να βρεις βιταμίνη D: Σε όλα τα ψάρια και κυρίως στις σαρδέλες και τον τόνο.

Στη δεκαετία των 30

Ξηροί καρποί

nuts

Γιατί; Αν και ασθένειες των αρθρώσεων, όπως η αρθρίτιδα κάνουν την εμφάνισή τους σε μεγαλύτερη ηλικία, τα προβλήματα που μπορεί να οδηγήσουν σ' αυτές ξεκινούν από τη δεκαετία των 30. Οι τροφές που είναι πλούσιες σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, όπως οι ξηροί καρποί μπορούν να περιορίσουν τις φθορές παρέχοντας στις αρθρώσεις την απαραίτητη λίπανση και περιορίζοντας τις φλεγμονές.

Πού αλλού μπορείς να βρεις ωμέγα-3; Στα λιπαρά ψάρια, όπως ο σολομός, το σκουμπρί και οι αντζούγιες, στο λιναρόσπορο και τους σπόρους chia.

Σπαράγγια

asparagus

Γιατί; Είναι πλούσια σε φυλλικό οξύ, μια βιταμίνη του συμπλέγματος Β που είναι απαραίτητη σε μεγάλες ποσότητες εάν θέλεις να συλλάβεις και κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Μόνο 4 βραστά σπαράγγια περιέχουν το 22% της συνιστώμενης ημερήσιας ποσότητας φυλλικού οξέως που είναι περίπου 400mcg για μια γυναίκα που δεν είναι έγκυος και 600 mcg για κάποια που σκοπεύει να κάνει παιδί το επόμενο διάστημα ή είναι ήδη έγκυος.

Πού αλλού μπορείς να βρεις φυλλικό οξύ; Στα άσπριζα, τα λαχανικά με σκούρα πράσινα φύλλα, το αβοκάντο και τους ξηρούς καρπούς.

Στη δεκαετία των 40

Φακές

lentils

Γιατί; Μετά τα 40 -ή και λίγο νωρίτερα, σε πολλές περιπτώσεις- ο μεταβολισμός αρχίζει να επιβραδύνεται προκαλώντας αύξηση του βάρους και συγκέντρωση λίπους στην περιοχή της κοιλιάς. Αυτό που χρειάζεσαι για να διατηρήσεις νεανική τη σιλουέτα σου είναι άφθονες φυτικές ίνες. Οι φακές περιέχουν 15 γραμμάρια σε ποσότητα μόλις 1 φλιτζάνι και θεωρούνται μία από τις τροφές με τη μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες.

Πού αλλού θα βρεις φυτικές ίνες: Στα φρούτα και ιδιαίτερα τα μήλα, τα αχλάδια και τα μούρα, στα δημητριακά και ζυμαρικά ολικής άλεσης και στα σταυρανθή λαχανικά, όπως το μπρόκολο.

Στήθος κοτόπουλου

chicken

Γιατί; Στην ηλικία αυτή αυξάνονται σημαντικά οι πιθανότητες εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 -το 64% των διαγνώσεων γίνονται ανάμεσα στα 40 και τα 64. Η άπαχη πρωτεΐνη που σου προσφέρει το κοτόπουλο βοηθάει τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα να διατηρούνται σταθερά. Επιπλέον, η πρωτεΐνη σού είναι απαραίτητη προκειμένου να διατηρήσει τη μυική μάζα, η οποία αρχίζει να φθίνει ενόψει της εμμηνόπαυσης.

Πού αλλού θα βρεις άπαχη πρωτεΐνη; Σε άλλα είδη κρέατος, όπως μοσχάρι και χοιρινό, από τα οποία θα αφαιρέσεις το ορατό λίπος αλλά και στο γιαούρτι και τα αυγά.

Δες κι εδώ 10 απλές συνήθειες που θα σε κάνουν να δείχνεις νεότερη.

Στην ηλικία των 50

Τυρί cottage

cottage

Γιατί; Η πυκνότητα των οστών αρχίζει να φθίνει ήδη από τα 30, όμως αμέσως μετά την εμμηνόπαυση παρατηρείται μια έντονη μείωση η οποία αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο οστεοπόρωσης. Για το λόγο αυτό, οι γυναίκες σ' αυτή την ηλικία χρειάζονται άλλα 200 mg ασβεστίου την ημέρα, από διάφορες πηγές, όπως το τυρί cottage που επιπλέον έχει λιγότερα λιπαρά σε σχέση με πολλά γαλακτοκομικά.

Πού αλλού θα βρεις ασβέστιο; Εκτός από το γάλα, το γιαούρτι κλπ, υπάρχει και στα όσπρια αλλά και στα φύκια.

Λιπαρά ψάρια

 

salmon

 

Γιατί; Μετά τα 55, ο κίνδυνος εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων στις γυναίκες αυξάνεται, καθώς τα οιστρογόνα που δρουν προστατευτικά για τη λειτουργία της καρδιάς μειώνονται δραματικά. Τα λιπαρά οξέα που περιέχονται στο ψάρι βοηθούν στο να περιοριστεί ο κίνδυνος. Επίσης, έχεις ανάγκη από ακόμα περισσότερες φυτικές ίνες οι οποίες συμβάλλουν στη ρύθμιση των επιπέδων της χοληστερίνης.

Πού αλλού θα βρεις καλά λιπαρά οξέα; Στο ελαιόλαδο, τους ξηρούς καρπούς, τους σπόρους.

Ιούλιος 2018

>