top article

Αν θέλεις να έχεις όμορφη, λαμπερή, νεανική επιδερμίδα, δεν αρκεί ο καλός καθαρισμός, οι κρέμες ημέρας και οι τονωτικές μάσκες. Θα πρέπει να προσέχεις και τη διατροφή σου, αφού ό,τι τρώμε αποτυπώνεται στο πρόσωπο και το σώμα μας. Μάθε ποιες είναι οι διατροφικές συνήθειες που μπορούν να καταστρέψουν (και) την εμφάνισή σου.

Τι μπορεί να προκαλέσει ακμή

Μια διατροφή πλούσια σε απλούς υδατάνθρακες

Όταν μιλάμε για απλούς υδατάνθρακες αναφερόμαστε σε οτιδήποτε περιέχει λευκό αλεύρι ή ζάχαρη (θα τα δεις να αναφέρονται και ως "τροφές με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη"). Οι υδατάνθρακες αυτοί κάνουν τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα να ανεβαίνουν κατακόρυφα, προκαλώντας κατά συνέπεια την έκκριση ινσουλίνης, που με τη σειρά της πυροδοτεί τη δημιουργία φλεγμονών στο δέρμα. Αποτέλεσμα; Παραγωγή επιπλέον σμήγματος που φράσσει τους πόρους και είναι πιθανό να προκαλέσει ακμή. Ο καλύτερος τρόπος να το αποφύγεις είναι να αντικαταστήσεις τις τροφές αυτές με άλλες από δημητριακά ολικής άλεσης που βοηθούν στη διατήρηση των επιπέδων των σακχάρων σε σταθερά επίπεδα και να περιορίσεις όσο είναι δυνατόν την κατανάλωση ζάχαρης.

Μια διατροφή με πολλά γαλακτοκομικά

Μπορεί να σε βοηθούν να χτίσεις γερά οστά και να εξασφαλίσεις την πρωτεΐνη που χρειάζεται το μυικό σου σύστημα, όμως κάποια γαλακτοκομικά ευθύνονται και για την εμφάνιση ακμής. Πρόκειται κυρίως για το αποβουτυρωμένο γάλα, σύμφωνα με την καθηγήτρια δερματολογίας στην Ιατρική Σχολή του Mount Sinai Medical Centerμ Whitney Bowe, MD. Αυτό οφείλεται στο ότι κάποιες από τις πρωτεΐνες του γάλακτος που προκαλούν φλεγμονές βρίσκονται σε μεγαλύτερη ποσότητα στο αποβουτυρωμένο γάλα, καθώς προστίθενται κατά την επεξεργασία προκειμένου να μη γίνει υπερβολικά αραιή η σύστασή του. Αντιθέτως, το γιαούρτι είναι ευεργετικό για το δέρμα επειδή περιέχει προβιοτικά. 

Τι μπορεί να προκαλέσει γήρανση της επιδερμίδας

Αν κάνεις αυστηρές δίαιτες

Πριν από 20 χρόνια κάθε δίαιτα που ήθελε να θεωρείται αποτελεσματική επέβαλε δια ροπάλου απαγόρευση των λιπαρών. Σήμερα γνωρίζουμε ότι υπάρχουν λιπαρά -τα μονοακόρεστα και πολυακόρεστα- που είναι πολύτιμα για την υγεία και την εμφάνισή μας και παίζουν ουσιαστικό ρόλο στο να διατηρείται το δέρμα ελαστικό και λαμπερό. Ο λόγος είναι ότι οι κυτταρικές μεμβράνες αποτελούνται από λιπαρά, κι όταν δεν τις προμηθεύουμε με αυτή τη βασική πρώτη ύλη, δεν λειτουργούν σωστά και δεν καταφέρνουν να συγκρατούν αρκετή υγρασία στο δέρμα -κάτι που βλέπουμε στον καθρέφτη με τη μορφή ρυτίδων, λεπτών γραμμών και θαμπής όψης. Πρόσθεσε λοιπόν μια μικρή ποσότητα "καλών" λιπαρών σε κάθε γεύμα σου. Μερικές ιδέες είναι να βάλεις μια μικρή χούφτα καρύδια στο πρωινό, λίγες φέτες αβοκάντο στη σαλάτα σου ή ένα λιπαρό ψάρι στο δείπνο σου.

Αν δεν καταναλώνεις αρκετή πρωτεΐνη

Ήξερες ότι τα αμινοξέα της πρωτεΐνης είναι τα δομικά υλικά ενός υγιούς δέρματος που εξασφαλίζουν λάμψη και δύναμη; Είναι σημαντικό, λοιπόν, να λαμβάνεις αρκετά μέσω της διατροφής σου. Προτίμησε την άπαχη πρωτεΐνη, όπως κοτόπουλο και, λιγότερο συχνά, κόκκινο κρέας χωρίς λίπος και φυσικά το ψάρι που εκτός από πρωτεΐνη σου προσφέρει ωμέγα-3 λιπαρά οξέα.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για Mόδα, Ομορφιά, Συγχρονη Ζωή, Πολιτισμό, Design και Γαστρονομία στο madamefigaro.gr

Ιούλιος 2018

>