top article

Οι διακοπές τελείωσαν και έχουμε όλοι επιστρέψει στις υποχρεώσεις μας. Πώς θα καταφέρουμε, όμως, να πείσουμε και τον εγκέφαλό μας ότι πρέπει να αρχίσει να εργάζεται πιο εντατικά αντί να ταξιδεύει σε εξωτικές παραλίες; Βάλε στο καθημερινό σου διαιτολόγιο αυτές τις "έξυπνες" τροφές που θα σε βοηθήσουν να συγκεντρώνεσαι πιο εύκολα και να αποδίδεις καλύτερα και με λιγότερο κόπο, ό,τι δουλειά κι αν κάνεις.

Καφές

Όχι ότι η καφεΐνη μπορεί να αυξήσει το IQ, αλλά μπορεί να αυξήσει τη ροή του αίματος στον εγκέφαλο και να σε βοηθήσει να συγκεντρώνεσαι. Εάν δεν είσαι φαν του καφέ, μπορείς να εξασφαλίσεις την καθημερινή δόση καφεΐνης που χρειάζεσαι από το τσάι, τη σοκολάτα και τα ενεργειακά ποτά. Ωστόσο, όπως ήδη γνωρίζεις, η δράση της έχει μικρή διάρκεια -αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να το παρακάνεις. Εάν πιεις μεγάλη ποσότητα θα αρχίσεις να νιώθεις νευρικότητα.

Σάκχαρα

Η βασική πηγή ενέργειας για τον εγκέφαλο είναι η γλυκόζη, την οποία παίρνει από τους υδατάνθρακες που τρως. Όταν λοιπόν νιώθεις πνευματική κόπωση, μια καλή ιδέα είναι να φας ή να πιεις κάτι γλυκό που θα προμηθεύσει άμεσα τον εγκέφαλό σου με "καύσιμη" ύλη, όπως π.χ. μια πορτοκαλάδα. Αντίθετα, για σταθερή ενέργεια για περισσότερο χρόνο, χρειάζεσαι σύνθετους υδατάνθρακες, όπως αυτοί που περιέχονται στα δημητριακά ολικής άλεσης. Σε κάθε περίπτωση, μην το παρακάνεις γιατί εκτός από το να δίνουν ενέργεια στον εγκέφαλο, τα σάκχαρα προσθέτουν και κιλά.

Ψάρι

Καθώς είναι εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης και ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου και της καρδιάς. Έρευνες έχουν δείξει ότι όσοι τρώνε τακτικά ψάρια έχουν λιγότερες πιθανότητες να πάθουν άνοια και εκφυλιστικές παθήσεις του εγκεφάλου.

Ξηροί καρποί και σοκολάτα

Εάν κάνεις πνευματική εργασία είναι καλό να τρως ένα (μικρό) κομματάκι σοκολάτα κάθε μέρα. Τα αντιοξειδωτικά και η καφεΐνη που περιέχει θα σε βοηθήσει να συγκεντρώνεσαι. Οι ξηροί καρποί από την άλλη είναι εξαιρετική πηγή βιταμίνης Ε που συμβάλλει στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου.

Φρούτα και άλλες τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες

Εκτός από το ότι προσφέρουν μια σταθερή ροή ενέργειας στο σώμα, οι φυτικές ίνες μειώνουν τον κίνδυνο να συγκεντρωθούν αθηρωματικές πλάκες στις αρτηρίες και να μειωθεί, κατά συνέπεια, η ποσότητα του αίματος που φτάνει στον εγκέφαλο και σε άλλα όργανα. Έτσι, διατηρούν όλο τον οργανισμό σε καλή κατάσταση.

Μύρτιλλα

Εάν πρέπει να ξεχωρίσουμε ένα μόνο από τα φρούτα, θα επιλέγαμε τα μύρτιλλα για την εξαιρετική περιεκτικότητά τους σε αντιοξειδωτικά, που καταπολεμούν τι ελεύθερες ρίζες οι οποίες ευθύνονται για την γήρανση των κυττάρων. Έρευνες έχουν δείξει ότι τα αντιοξειδωτικά που περιέχονται στα μύρτιλλα αποτρέπουν ασθένειες του εγκεφάλου όπως η άνοια και το Αλτζχάιμερ.

Extra tip: Μην ξεχνάς το πρωινό!

Δεν θεωρείται τυχαία το "πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας". Έρευνες έχουν δείξει ότι το πρωινό βελτιώνει τη βραχυπρόσθεσμη μνήμη και την προσοχή. Μερικές καλές επιλογές για το πρωινό σου είναι τα δημητριακά ολικής άλεσης, τα φρούτα και τα γαλακτοκομικά. Αλλά πρόσεξε: φαίνεται πως εάν το παρακάνεις με τις θερμίδες στο πρώτο γεύμα της ημέρας τότε θα είναι ακόμα πιο δύσκολο να συγκεντρωθείς!

Ιούλιος 2018

Από το Περιοδικό

The Editor's Blog Σάββατο 09.03.2019

The Editor's Blog: In memoriam

"Ο Karl ήταν doer και achiever. Όμως κανείς δε θα μπορέσει να σου απαντήσει αν ο Lagerfeld ήταν αυτό που έκανε"

>