top article

Η επιλογή των σωστών τροφών βάσει του κύκλου σου είναι το "κλειδί" για να δεις μεγάλη διαφορά στο σώμα, στα επίπεδα της ενέργειας και στη διάθεσή σου.

Η Ορσαλία Κώνστα, κλινική διαιτολόγος-διατροφολόγος, MSc, PhDc, συμβουλεύει:

Α' φάση: Απόφυγε το junk food

Τα χαμηλά οιστρογόνα σε κάνουν να αποζητάς ζάχαρη και λιπαρά. Αν ενδώσεις όμως, θα επιδεινωθεί η κατακράτηση υγρών, η δυσλειτουργία του εντέρου και οι κράμπες. Αντίθετα, οι τροφές που χρειάζεσαι είναι πλούσιες σε νερό, καθώς το σώμα αφυδατώνεται από την απώλεια αίματος, έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη και σου προσφέρουν σίδηρο, ψευδάργυρο και ιώδιο. Βάλε στη διατροφή σου μανιτάρια, κέιλ, μαυρομάτικα φασόλια, παντζάρια και καρπούζι. Πρόσθεσε smoothies φρούτων και λαχανικών για ενυδάτωση και αντιοξειδωτικά. Φρόντισε τα πιάτα σου να είναι ζεστά και φρεσκομαγειρεμένα, ώστε να σου προσφέρουν το αίσθημα θαλπωρής που χρειάζεσαι.

Β' φάση: Διατροφή για περισσότερη ενέργεια

Είναι η πιο δραστήρια φάση του μήνα, γι’ αυτό η διατροφή σου πρέπει να σου δίνει ενέργεια. Διάλεξε τροφές με σίδηρο και βιταμίνη Β12, όπως κόκκινο κρέας, λιπαρά ψάρια, όσπρια και αβγά. Συνδύασέ τες με τρόφιμα που έχουν βιταμίνη C για καλύτερη απορρόφηση του σιδήρου, όπως κόκκινες και κίτρινες πιπεριές, μπρόκολο, λαχανάκια Βρυξελλών, ακτινίδιο και φράουλες. Τα προβιοτικά και οι τροφές που έχουν υποστεί ζύμωση (βλ. τουρσί, κεφίρ, φύτρες μπρόκολου, ξινολάχανο) θα διευκολύνουν το μεταβολισμό των οιστρογόνων, που αυξάνονται.

Γ' φάση: Πρόλαβε την κατακράτηση

Η αύξηση της προγεστερόνης σού δημιουργεί την επιθυμία να φας γλυκά. Αντιμετώπισέ την εμπλουτίζοντας την καθημερινή διατροφή σου με περισσότερες φυτικές ίνες (μαύρο ρύζι, δημητριακά ολικής αλέσεως, φρούτα, αμύγδαλα, καρύδια), που βοηθούν και στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας. Προτίμησε τροφές με ασβέστιο, μαγνήσιο και βιταμίνες του συμπλέγματος Β, όπως γλυκοπατάτες, κολοκύθα, αρακάς, βρόμη, μανιτάρια, ηλιόσποροι.

Δ' φάση: Τροφές που φτιάχνουν τη διάθεση

Λίγο πριν από την περίοδο δε νιώθεις και στα καλύτερά σου, οπότε αυτό που χρειάζεσαι είναι τροφές που αυξάνουν τα επίπεδα της σεροτονίνης. Καλές επιλογές είναι τα πράσινα λαχανικά, η κινόα και τα δημητριακά από σίκαλη. Επίσης, προτίμησε τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο, το οποίο καταπολεμά το αίσθημα κόπωσης, όπως η μαύρη σοκολάτα και ο κολοκυθόσπορος. Τέλος, είναι μια καλή στιγμή να περιορίσεις τον καφέ, Η καφεΐνη επιπλέον δρα αγγειοσυσταλτικά, κάτι που μπορεί να επιδεινώσει τις κράμπες.

Διάβασε κι εδώ ποια είναι η ιδανική γυμναστική ανάλογα με τη φάση του κύκλου σου

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για Mόδα, Ομορφιά, Συγχρονη Ζωή, Πολιτισμό, Design και Γαστρονομία στο madamefigaro.gr

Ιούλιος 2018

>