top article

Ονομάζεται Seasonal affective disorder (SAD) -Σύνδρομο Εποχικής Κατάθλιψης, στα ελληνικά- και εκτιμάται ότι επηρεάζει το 5% του πληθυσμού κατά τη διάρκεια των χειμερινών μηνών. Ακόμα όμως κι αν δεν έχεις επίσημα διαγνωστεί με αυτό, είναι πολύ πιθανό να ανήκεις στη μεγάλη κατηγορία των ανθρώπων που αισθάνονται τη διάθεσή τους να χαλάει τις μουντές, κρύες και βροχερές μέρες του χειμώνα. Για σένα, λοιπόν, υπάρχουν τροφές που μπορούν να σε κάνουν να νιώθεις πολύ καλύτερα με τον πιο φυσικό τρόπο. Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στην Αμερικανική Επιθεώρηση Δημόσιας Υγείας, οι top τροφές από αυτές που καταπολεμούν το SAD είναι οι εξής:

Δες κι εδώ το πρόγραμμα διατροφής για να χάσεις βάρος και να αντιμετωπίσεις την κακή διάθεση.

Ντομάτα

Γνωρίζαμε ήδη ότι είναι πολύ πλούσιες σε λυκοπένιο, ένα φυτο-θρεπτικό συστατικό που ευεργετεί τον ανθρώπινο οργανισμό με πολλούς τρόπους. Ένας από αυτούς είναι ότι συμβάλει στην αντιμετώπιση των συμπτωμάτων της κατάθλιψης. Πιθανότατα αυτό συμβαίνει επειδή το λυκοπένιο καθυστερεί ή σταματά τη συγκέντρωση στοιχείων που προκαλούν φλεγμονή στον οργανισμό, που οι ειδικοί συνδέουν με την εμφάνιση κατάθλιψης.

Αβοκάντο

Δεν είναι μόνο ιδανικό για συνταγές που δείχνουν πολύ υγιεινές και λαχταριστές όταν τις ποστάρεις στο Instagram, αλλά και επειδή περιέχει βιταμίνες του συμπλέγματος Β και κάλιο, το οποίο αυξάνει τα επίπεδα της σεροτονίνης και μειώνει την αρτηριακή πίεση στο αίμα. Έτσι, σε βοηθάει να νιώθεις ήρεμη και ευδιάθετη, ακόμα κι όταν νυχτώνει από τις 5!

Σπανάκι

Τα λαχανικά με μεγάλα πράσινα φύλλα, όπως το σπανάκι αλλά και το kale ή η λαχανίδα είναι αληθινά χειμωνιάτικα superfoods. Περιέχουν φυλλικό οξύ, ασβέστιο, μαγνήσιο και βιταμίνη Κ. Ειδικότερα, το φυλλικό οξύ χρησιμοποιείται και σε σκευάσματα για την αντιμετώπιση της κατάθλιψης.

Γλυκοπατάτα

Γενικά οι υδατάνθρακες έχουν την ιδιότητα να αυξάνουν τα επίπεδα της σεροτονίνης, της ορμόνης που ρυθμίζει την ψυχική μας διάθεση (γι' αυτό αναζητάς μακαρόνια ή πατάτες τηγανητές όταν νιώθεις κάπως άσχημα). Όμως, είναι σημαντικό να επιλέγουμε τους σωστούς υδατάνθρακες, γιατί διαφορετικά θα διαπιστώσουμε αύξηση του βάρους μας -κάτι που είναι πολύ πιθανό να ρίξει και πάλι τη διάθεσή μας στα Τάρταρα! Επίλεξε λοιπόν σύνθετους υδατάνθραες, όπως η γλυκοπατάτα, το ψωμί ολικής άλεσης ή η κολοκύθα.

Σολομός

Λιγότερες μέρες γεμάτες ηλιοφάνεια σημαίνει λιγότερες ευκαιρίες να εξασφαλίσεις την απαραίτητη για την υγεία και την καλή διάθεση βιταμίνη D. Κάνε μια εξέταση αίματος για να διαπιστώσεις εάν τα επίπεδά της είναι φυσιολογικά κι αν διαπιστώσεις ότι υπάρχει έλλειψη στον οργανισμό σου, αναπλήρωσέ τη με κάποιο συμπλήρωμα διατροφής και καταναλώνοντας τροφές που την παρέχουν, όπως ο σολομός.

 

 

Ιούλιος 2018

>