top article

Οι αυξημένες υποχρεώσεις στη δουλειά και η προσπάθειά σου να ισορροπήσεις κοινωνική και οικογενειακή ζωή μπορεί να σου δημιουργούν συχνά συναισθήματα άγχους και εξάντλησης. Κι ενώ βρίσκεις ιδιαίτερα ανακουφιστικό το να μοιραστείς το πώς νιώθεις με τους φίλους ή τους συναδέλφους σου, ίσως να μην είναι ο καλύτερος τρόπος να αποφορτιστείς πραγματικά. 

Σύμφωνα με τον κλινικό ψυχοθεραπευτή Seth Swirsky, το να λες ότι είσαι αγχωμένη μπορεί στην πραγματικότητα να έχει τα αντίθετα αποτελέσματα. Όπως υποστήριξε στο Wellandgood.com, οι λέξεις που χρησιμοποιούμε μπορεί να πυροδοτήσουν βιολογικές αντιδράσεις στο σώμα μας.

"Το να λες ότι είσαι αγχωμένη μπορεί να απελευθερώσει χημικές ουσίες στο σώμα- ανδρεναλίνη και κορτιζόλη- και τους νευροδιαβιβαστές του μυαλού που σε κάνουν να νιώθεις πολύ αγχωμένη. Η καρδιά χτυπά γρηγορότερα, η αναπνοή γίνεται πιο γρήγορη, η πίεση ανεβαίνει και δεν μπορείς να σκεφτείς ψύχραιμα- νιώθεις φόβο και άγχος". 

Ωστόσο, η λύση δεν είναι να κρατάς μέσα σου όσα νιώθεις, χωρίς να τα εξωτερικεύεις- αλλά αντίθετα να χρησιμοποιείς διαφορετικές εκφράσεις που θα επιδράσουν διαφορετικά στην ψυχολογία σου. Έτσι, την επόμενη φορά, αντί για "είμαι πολύ αγχωμένη", δοκίμασε να πεις "έχω αρκετές υποχρεώσεις, αλλά είναι όλα υπό έλεγχο". Σύμφωνα με τον Swirsky, αυτό θα κάνει τη διαφορά. 

 

 

Ιούλιος 2018

>