top article

New style resolutions

  1. Αυτό είναι το γαλλικό κούρεμα που αναμένεται να επικρατήσει στο street style το 2023 Αυτό είναι το γαλλικό κούρεμα που αναμένεται να επικρατήσει στο street style το 2023
  2. Οι τάσεις που ξεχωρίσαμε από την Haute Couture συλλογή του οίκου Chanel για την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2023 Οι τάσεις που ξεχωρίσαμε από την Haute Couture συλλογή του οίκου Chanel για την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2023
  3. 4 styling tips για να ανανεώσεις το χειμερινό look σου σαν μία φινετσάτη fashionista 4 styling tips για να ανανεώσεις το χειμερινό look σου σαν μία φινετσάτη fashionista
  4. Πώς θα κάνεις detox στη γκαρνταρόμπα σου; Η τακτική που θα σε βοηθήσει να ανακαλύψεις το στιλ σου Πώς θα κάνεις detox στη γκαρνταρόμπα σου; Η τακτική που θα σε βοηθήσει να ανακαλύψεις το στιλ σου
  5. Leather Weather | Πώς θα δημιουργήσεις το απόλυτο urban look Leather Weather | Πώς θα δημιουργήσεις το απόλυτο urban look
  6. Τα hero items του χειμερινού στιλ σύμφωνα με τις fashion influencers Τα hero items του χειμερινού στιλ σύμφωνα με τις fashion influencers
  7. 5 στιλιστικές συμβουλές για να δημιουργήσεις τέλεια looks τον χειμώνα 5 στιλιστικές συμβουλές για να δημιουργήσεις τέλεια looks τον χειμώνα
  8. Η Μαρία Ολυμπία Γλίξμπουργκ υποδέχτηκε το 2023, φορώντας την πιο sexy τάση της χρονιάς Η Μαρία Ολυμπία Γλίξμπουργκ υποδέχτηκε το 2023, φορώντας την πιο sexy τάση της χρονιάς
  9. Η Έλλη Στάη προτείνει να φορέσεις florals ακόμα και τον χειμώνα | Το look που θα σε εμπνεύσει Η Έλλη Στάη προτείνει να φορέσεις florals ακόμα και τον χειμώνα | Το look που θα σε εμπνεύσει
  10. Πέντε τάσεις της μόδας που ανυπομονούμε να φορέσουμε το 2023 Πέντε τάσεις της μόδας που ανυπομονούμε να φορέσουμε το 2023
  11. Η Κάτια Ζυγούλη φόρεσε ένα παλτό στο πιο chic χρώμα της χρονιάς Η Κάτια Ζυγούλη φόρεσε ένα παλτό στο πιο chic χρώμα της χρονιάς
  12. Το χρώμα του 2023, σύμφωνα με την Pantone, είναι η τέλεια απόχρωση για κραγιόν Το χρώμα του 2023, σύμφωνα με την Pantone, είναι η τέλεια απόχρωση για κραγιόν

Στις 26 Φεβρουαρίου 2020 εντοπίστηκαν τα πρώτα κρούσματα του κορονοϊού στην Ελλάδα. Δύο χρόνια, πολλά lockdown και χιλιάδες θανάτους μετά όχι μόνο δεν έχουμε ξεμπερδέψει με την πανδημία αλλά παράλληλα βρισκόμαστε αντιμέτωποι με άλλον έναν εφιάλτη. Αυτή τη φορά, όχι εξαιτίας ενός ιού αλλά λόγω ενός πολέμου. Ακριβώς τη στιγμή που είχαμε αρχίσει να βλέπουμε το φως στο τέλος του τούνελ, γεμίζουμε άγχος μπροστά στο ενδεχόμενο η ζωή μας να ανατραπεί ξανά.

Στις 24 Φεβρουαρίου 2022, ολόκληρος ο πλανήτης ξύπνησε μαθαίνοντας τα νέα που ήλπιζε ότι δεν θα άκουγε ποτέ. Η Ρωσία είχε εισβάλει στην Ουκρανία. Οι τηλεοπτικές οθόνες γέμισαν με βίντεο από εκρήξεις και αεροπορικές επιδρομές, βομβαρδισμούς, δραματικούς αποχωρισμούς και απόγνωση. Και όλα αυτά συμβαίνουν απελπιστικά κοντά μας.

Σε ψυχολογικό επίπεδο, είναι αδύνατο να μην συσχετίσει κανείς αυτά τα δύο γεγονότα μεταξύ τους, καθώς ο φόβος που κυριαρχεί στη ζωή μας τα τελευταία δύο χρόνια, εναλλάσσεται με την αβεβαιότητας και την ανασφάλεια που προκαλούν τα πρόσφατα γεγονότα. Παρόλο που τα δικά μας συναισθήματα, ως παρατηρητές της σύγκρουσης, δεν είναι τίποτα σε σύγκριση με τον πόνο όσων βρίσκονται αυτή τη στιγμή στην εμπόλεμη ζώνη, αυτό δεν σημαίνει ότι είναι λιγότερο αληθινά. "Είναι απολύτως λογικό να νιώθουμε κουρασμένοι, αγχωμένοι, φοβισμένοι και να έχουμε χάσει σχεδόν εντελώς την πίστη μας στο μέλλον", λέει η ψυχολόγος Γεωργία Χριστίνα Κανελλοπούλου. Αυτή η ψυχική δυσφορία που όλοι βιώνουμε έχει όνομα: λέγεται "συναισθηματική κόπωση”.

Τι είναι η συναισθηματική κόπωση;

Η συναισθηματική κόπωση είναι μια κατάσταση κατά την οποία κάποιος αισθάνεται συναισθηματικά εξουθενωμένος και εξαντλημένος λόγω του στρες που συσσωρεύεται μέσα του. Συχνά, τα άτομα με συναισθηματική κόπωση νιώθουν ότι δεν έχουν πλέον κανέναν έλεγχο για το τι συμβαίνει στη ζωή τους. Αισθάνονται κουρασμένα και καταπονημένα, ενώ βιώνουν ένα μείγμα εξάντλησης, θυμού, αηδίας, απόγνωσης, υπερεπαγρύπνησης, άγχους και πόνου. Αυτό, με τη σειρά του, μπορεί να έχει σημαντικό αντίκτυπο στην καθημερινή ζωή, τις σχέσεις και τη συμπεριφορά τους. Κι όσο το πρόβλημα συνεχίζεται, τόσο περισσότερο χάνουν την ενεργητικότητα και την διάθεσή τους για δράση.

Ποια είναι τα αίτια και τα συμπτώματα της συναισθηματικής κόπωσης;

Το άγχος είναι μέρος της ζωής μας και το να νιώθουμε λίγο στρες κάθε μέρα είναι φυσιολογικό. Όταν όμως μια στρεσογόνα κατάσταση γίνει χρόνια τότε μπορεί να έχει αντίκτυπο στην ευημερία μας, τόσο την ψυχική όσο και τη σωματική. Η συναισθηματική εξάντληση προκαλείται από μια μακρά περίοδο συνεχούς στρες, που μπορεί να σχετίζεται τόσο με προσωπικά ζητήματα (π.χ. προβλήματα στις σχέσεις ή τη δουλειά) όσο και με όσα συμβαίνουν γύρω μας. Προφανώς, το τι προκαλεί συναισθηματική κόπωση διαφέρει από άτομο σε άτομο: αυτό που μπορεί να είναι αγχωτικό για κάποιον μπορεί να είναι πλήρως διαχειρίσιμο για έναν άλλο. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, για όλους εμάς που βιώνουμε τη μετάβαση από την πανδημία σε ένα δραματικό σενάριο πολέμου η πηγή του φόβου και του άγχους είναι κοινή για όλους.

Τα συμπτώματα ενδέχεται να είναι ήπια στην αρχή και να γίνονται πιο σοβαρά, καθώς συσσωρεύονται με την πάροδο του χρόνου. Για αυτό, η αναγνώριση των συμπτωμάτων της συναισθηματικής κόπωσης τόσο σε εμάς τους ίδιους όσο και στους άλλους είναι απαραίτητη για να αρχίσουμε να αντιμετωπίσουμε την κατάσταση και να νιώσουμε καλύτερα.

Μεταξύ των πιο κοινών συμπτωμάτων είναι η αϋπνία και τα προβλήματα ύπνου, οι αλλαγές στο βάρος, σωματικά προβλήματα όπως πεπτικές διαταραχές και πονοκέφαλοι και αλλαγές στις διαπροσωπικές σχέσεις. Η συναισθηματική κόπωση επηρεάζει επίσης τη γνωστική μας ικανότητα (καθώς μας δυσκολεύει στο να συγκεντρωθούμε) και τη διάθεσή μας -πολλοί παρατηρούν ότι έχουν αρχίσει να αισθάνονται πιο κυνικοί ή πιο απαισιόδοξοι από ό,τι συνήθως.

Ειδικότερα, όπως επισημαίνει η ψυχολόγος Γεωργία Χριστίνα Κανελλοπούλου, "γεγονότα σαν αυτά που ζούμε τις τελευταίες μέρες και μας κάνουν ως θεατές άσχημων ειδήσεων και εικόνων, προκαλούν μια ειδική κατηγορία συναισθημάτων που ονομάζεται ''κόπωση συμπόνιας''. Η κόπωση συμπόνιας μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε έμμεσο μετατραυματικό στρες λες και έχουμε ζήσει το τραύμα του πολέμου εμείς. Τα συμπτώματα της κόπωσης συμπόνιας μπορεί επίσης να είναι σωματικά, συναισθηματικά και συμπεριφορικά (έντονο στρες, κατάθλιψη, απώλεια του νοήματος της ζωής, έκπτωση στις γνωστικές λειτουργίες)".

Πώς να ξεπεράσεις τη συναισθηματική κόπωση

Η ειδικός προτείνει τρόπους να... ξεκουράσουμε τον συναισθηματικό κόσμο μας.

Περιόρισε το στρες: Εύκολο να το λες, δύσκολο να το κάνεις, αλλά το πιο σημαντικό αντίδοτο στην συναισθηματική κόπωση είναι η μείωση του άγχους, όπου και όταν αυτό είναι δυνατό. Στην πράξη, ένας τρόπος να το πετύχει κανείς είναι να προσπαθήσει να αναλαμβάνει λιγότερα ή λιγότερο σημαντικά επαγγελματικά καθήκοντα και να ζητήσει βοήθεια από άλλους όταν αισθάνεται καταβεβλημένος.

Κάνε ένα διάλειμμα από τις δυσάρεστες ειδήσεις: Στην εποχή μας, που η ενημέρωση είναι διαθέσιμη 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα και έρχεται από πολλές διαφορετικές πηγές είναι πραγματικά πολύ εύκολο να είναι κανείς εκτεθειμένος σε μια συνεχή ροή τρομακτικών εικόνων. Στην πραγματικότητα, δεν ενημερωνόμαστε απλώς για το τι συμβαίνει, το παρακολουθούμε καθώς συμβαίνει, συχνά σε πραγματικό χρόνο. Για να διαφυλάξεις την ψυχική υγεία σου, είναι σημαντικό να κάνεις ένα διάλειμμα. Διάλεξε μια συγκεκριμένη ώρα της ημέρας για να μάθεις τι συμβαίνει από κάποια αξιόπιστη πηγή και τις υπόλοιπες κλείσε την τηλεόραση, μίλησε για κάτι άλλο, άκουσε μουσική στο ραδιόφωνο αντί για ενημερωτικές εκπομπές και επίτρεψε στον εαυτό σου να διασκεδάσει αντί να αναζητά ειδήσεις στο Διαδίκτυο.

Κάνε υγιεινές επιλογές: Ένας υγιεινός τρόπος ζωής βελτιώνει τη σωματική και ψυχική υγεία και προάγει την ψυχική ανθεκτικότητα. Ακολούθησε μια ισορροπημένη διατροφή πλούσια σε φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως και πηγές άπαχης πρωτεΐνης, φρόντισε να ασκείσαι τουλάχιστον 30 λεπτά την ημέρα και καθιέρωσε μια σταθερή ρουτίνα ύπνου.. Είναι επίσης σημαντικό να αποφεύγεις το κάπνισμα και το αλκοόλ.

Τροφοδότησε τις κοινωνικές επαφές σου: Η κοινωνική απομόνωση είναι ταυτόχρονα σύμπτωμα και παράγοντας κινδύνου για συναισθηματική κόπωση. Προσπάθησε διατηρήσεις τις σχέσεις με την οικογένεια, τους φίλους και άλλα άτομα του κοινωνικού σου περιβάλλοντος ή βρες νέες ομάδες για να ανήκεις, όπως μια λέσχη ανάγνωσης, μια ομάδα εθελοντών κ.λπ.

 

 

 

 

 

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για Mόδα, Ομορφιά, Συγχρονη Ζωή, Πολιτισμό, Design και Γαστρονομία στο madamefigaro.gr

Ιούλιος 2018

>