Δημιουργικά και πάντα αγαπημένα

fashion duos
Αδέρφια ή σύζυγοι, εραστές πρώην ή νυν και αεί, σχεδιαστές ή φωτογράφοι μαζί με τις δημιουργικές μούσες τους... Όλοι οι πιθανοί συνδυασμοί, πάντα σε δυάδες, συνθέτουν τη δεκάδα των κορυφαίων duos που έγραψαν και γράφουν ιστορία στο στυλ.

Isabella Blow - Alexander McQueen
Alexander McQueen – Isabella Blow
Το 1992, η Isabella Blow παρακολούθησε το show των αποφοίτων της Central Saint Martins, όπου “έδειχνε” και ο νεαρός Alexander McQueen. Η Blow αγόρασε ολόκληρη τη συλλογή του για 5.000 λίρες Αγγλίας (ένα κομμάτι κάθε μήνα, για τα οποία του έδινε 100 λίρες Αγγλίας την εβδομάδα), ενώ συνέχισε να τον βοηθά όπως μπορούσε, μέχρι τη στιγμή που έγινε αναγνωρίσιμος διεθνώς. Το ζεύγος των Blow φιλοξενούσε μάλιστα τον νεαρό McQueen στο σπίτι τους, μαζί με τον Philip Treacy. Αν και προέρχονταν από δύο εντελώς διαφορετικούς κόσμους, η Blow και ο McQueen “κόλλησαν” αμέσως. Η πρώτη απογοήτευση -σύμφωνα με τον σύζυγο της Isabella, Detmar Blow- ήρθε όταν εκείνη τον συνόδευσε στο Παρίσι το 1996 για να υπογράψει το τριετές συμβόλαιό του ως creative director στον οίκο Givenchy – εκείνος την άφησε εντελώς “εκτός”. Η δεύτερη -και ακόμη χειρότερη- ήρθε όταν ο οίκος Alexander McQueen εξαγοράστηκε από τον όμιλο Gucci. Όπως έχει πει η στενή φίλη της Blow, Daphne Guinness, “εκείνη ταράχτηκε όταν ο Alexander McQueen δεν την πήρε μαζί του τότε. Μόλις άρχισαν να γίνονται τα deals, εκείνη βρέθηκε στο περιθώριο. Όλοι οι άλλοι πήραν συμβόλαια, εκείνη πήρε ένα φόρεμα δώρο”. Η Blow, πάντως, έμεινε πιστή στον McQueen μέχρι το τέλος – χωρίς ίχνος υπερβολής, καθώς το 2007 τάφηκε φορώντας ένα φόρεμά του, κόκκινο-χρυσό μπροκάρ. Το άψυχο σώμα της έντυσαν ο McQueen, ο Philip Treacy και η αδερφή της, Julia. Αργότερα, εκείνος αφιέρωσε τη συλλογή του για άνοιξη / καλοκαίρι 2008 στην “Issie” - πάνω στην πρόσκληση για το show, υπήρχε ένα σκίτσο της Blow να φορά ένα φόρεμά του πάνω σε μια άμαξα που ταξίδευε προς τον ουρανό.
Το 1992, η Isabella Blow παρακολούθησε το show των αποφοίτων της Central Saint Martins, όπου “έδειχνε” και ο νεαρός Alexander McQueen. Η Blow αγόρασε ολόκληρη τη συλλογή του για 5.000 λίρες Αγγλίας (ένα κομμάτι κάθε μήνα, για τα οποία του έδινε 100 λίρες Αγγλίας την εβδομάδα), ενώ συνέχισε να τον βοηθά όπως μπορούσε, μέχρι τη στιγμή που έγινε αναγνωρίσιμος διεθνώς. Το ζεύγος των Blow φιλοξενούσε μάλιστα τον νεαρό McQueen στο σπίτι τους, μαζί με τον Philip Treacy. Αν και προέρχονταν από δύο εντελώς διαφορετικούς κόσμους, η Blow και ο McQueen “κόλλησαν” αμέσως. Η πρώτη απογοήτευση -σύμφωνα με τον σύζυγο της Isabella, Detmar Blow- ήρθε όταν εκείνη τον συνόδευσε στο Παρίσι το 1996 για να υπογράψει το τριετές συμβόλαιό του ως creative director στον οίκο Givenchy – εκείνος την άφησε εντελώς “εκτός”. Η δεύτερη -και ακόμη χειρότερη- ήρθε όταν ο οίκος Alexander McQueen εξαγοράστηκε από τον όμιλο Gucci. Όπως έχει πει η στενή φίλη της Blow, Daphne Guinness, “εκείνη ταράχτηκε όταν ο Alexander McQueen δεν την πήρε μαζί του τότε. Μόλις άρχισαν να γίνονται τα deals, εκείνη βρέθηκε στο περιθώριο. Όλοι οι άλλοι πήραν συμβόλαια, εκείνη πήρε ένα φόρεμα δώρο”. Η Blow, πάντως, έμεινε πιστή στον McQueen μέχρι το τέλος – χωρίς ίχνος υπερβολής, καθώς το 2007 τάφηκε φορώντας ένα φόρεμά του, κόκκινο-χρυσό μπροκάρ. Το άψυχο σώμα της έντυσαν ο McQueen, ο Philip Treacy και η αδερφή της, Julia. Αργότερα, εκείνος αφιέρωσε τη συλλογή του για άνοιξη / καλοκαίρι 2008 στην “Issie” - πάνω στην πρόσκληση για το show, υπήρχε ένα σκίτσο της Blow να φορά ένα φόρεμά του πάνω σε μια άμαξα που ταξίδευε προς τον ουρανό.

avedon - vreeland
Richard Avedon – Diana Vreeland
Όταν πρωτογνωρίστηκαν (εκείνος ακόμη ένας νεαρός φωτογράφος) στα γραφεία του Harper's Bazaar, εκείνη τον φώναζε “Aberdeen”. H συνεργασία τους διήρκεσε σχεδόν τέσσερις δεκαετίες, μέσα στις οποίες τα εντελώς αναγνωρίσιμα στυλ τους έγιναν ένα, μεταμορφώνοντας το πρόσωπο της μόδας και της αποτύπωσής της στο γυναικείο έντυπο. Γεγονός που έφτασε μέχρι τη μεγάλη οθόνη με την ταινία Funny Face – ο ρόλος που υποδύεται ο Fred Astaire είναι χαλαρά βασισμένος στον Avedon (ο οποίος έκανε και την παραγωγή στις “φωτογραφήσεις” της ταινίας), ενώ ο χαρακτήρας που υποδύεται η Kay Thompson ως editor έχει επίσης εμπνευστεί από την Vreeland. Μαζί δημιούργησαν τις πιο αντισυμβατικές εικόνες μόδας και ανακάλυψαν καλλονές που όρισαν την εποχή τους (Twiggy, Penelope Tree, Veruschka).
Φωτο: Courtesy of LIFE
Όταν πρωτογνωρίστηκαν (εκείνος ακόμη ένας νεαρός φωτογράφος) στα γραφεία του Harper's Bazaar, εκείνη τον φώναζε “Aberdeen”. H συνεργασία τους διήρκεσε σχεδόν τέσσερις δεκαετίες, μέσα στις οποίες τα εντελώς αναγνωρίσιμα στυλ τους έγιναν ένα, μεταμορφώνοντας το πρόσωπο της μόδας και της αποτύπωσής της στο γυναικείο έντυπο. Γεγονός που έφτασε μέχρι τη μεγάλη οθόνη με την ταινία Funny Face – ο ρόλος που υποδύεται ο Fred Astaire είναι χαλαρά βασισμένος στον Avedon (ο οποίος έκανε και την παραγωγή στις “φωτογραφήσεις” της ταινίας), ενώ ο χαρακτήρας που υποδύεται η Kay Thompson ως editor έχει επίσης εμπνευστεί από την Vreeland. Μαζί δημιούργησαν τις πιο αντισυμβατικές εικόνες μόδας και ανακάλυψαν καλλονές που όρισαν την εποχή τους (Twiggy, Penelope Tree, Veruschka).
Φωτο: Courtesy of LIFE

dolce gabbana naomi gisele
Dolce & Gabbana
Ξεκίνησαν ως εραστές και συνεργάτες (μέχρι το 2005), συνέχισαν ως ένα από τα πιο επιτυχημένα ντουέτα σχεδιαστών που έχει γνωρίσει ποτέ η μόδα. Γνωρίστηκαν το 1980, όταν ο Stefano Gabbana (αυτός με το μαλλί) τηλεφώνησε στο fashion label όπου ήδη εργαζόταν ο Domenico Dolce ζητώντας δουλειά. Μετά την πρόσληψη, ο Dolce έγινε μέντορας του Gabbana μαθαίνοντάς του τη δουλειά. Από το 1982, άρχισαν να δουλεύουν μαζί ως freelancers, ενώ το πρώτο τους show ως σχεδιαστές έγινε τον Οκτώβριο του 1985 στο Μιλάνο. Καθώς δεν υπήρχε budget για να πληρώσουν μοντέλα, φώναξαν φίλες τους να κάνουν το catwalk οι οποίες συμπλήρωσαν τα ρούχα με αξεσουάρ από τις δικές τους γκαρνταρόμπες, ενώ ως αυλαία χρησιμοποίησαν ένα σεντόνι που είχε φέρει από το σπίτι του ο Dolce. Τα υπόλοιπα, είναι (γνωστή και glamorous) ιστορία.
Στη φωτο, οι Dolce & Gabbana μαζί με τις Naomi Campbell και Gisele Bundchen στην παρουσίαση της συλλογής τους για Φθινόπωρο 2002 / Χειμώνα 2003, στην εβδομάδα μόδας του Μιλάνου.
Ξεκίνησαν ως εραστές και συνεργάτες (μέχρι το 2005), συνέχισαν ως ένα από τα πιο επιτυχημένα ντουέτα σχεδιαστών που έχει γνωρίσει ποτέ η μόδα. Γνωρίστηκαν το 1980, όταν ο Stefano Gabbana (αυτός με το μαλλί) τηλεφώνησε στο fashion label όπου ήδη εργαζόταν ο Domenico Dolce ζητώντας δουλειά. Μετά την πρόσληψη, ο Dolce έγινε μέντορας του Gabbana μαθαίνοντάς του τη δουλειά. Από το 1982, άρχισαν να δουλεύουν μαζί ως freelancers, ενώ το πρώτο τους show ως σχεδιαστές έγινε τον Οκτώβριο του 1985 στο Μιλάνο. Καθώς δεν υπήρχε budget για να πληρώσουν μοντέλα, φώναξαν φίλες τους να κάνουν το catwalk οι οποίες συμπλήρωσαν τα ρούχα με αξεσουάρ από τις δικές τους γκαρνταρόμπες, ενώ ως αυλαία χρησιμοποίησαν ένα σεντόνι που είχε φέρει από το σπίτι του ο Dolce. Τα υπόλοιπα, είναι (γνωστή και glamorous) ιστορία.
Στη φωτο, οι Dolce & Gabbana μαζί με τις Naomi Campbell και Gisele Bundchen στην παρουσίαση της συλλογής τους για Φθινόπωρο 2002 / Χειμώνα 2003, στην εβδομάδα μόδας του Μιλάνου.

Inez van Lamsweerde & Vinoodh Matadin
Inez van Lamsweerde & Vinoodh Matadin
Το ανδρόγυνο από την Ολλανδία έχει κατακτήσει τον κόσμο της μόδας και της τέχνης με τις ιδιαίτερες φωτογραφίες τους. Δουλεύουν μαζί εδώ και 25 χρόνια, ενώ εκτός από πολλές φωτογραφήσεις μόδας έχουν παρουσιάσει φωτογραφικά έργα τους και σε πολλές γκαλερί. Γνωρίστηκαν όταν και οι δύο έκαναν σπουδές μόδας στις αρχές της δεκαετίας του '80. Πρόσφατο αποκορύφωμα της συνεργασίας τους, η συλλογή κοσμημάτων που σχεδιάζουν μαζί για το label TenThousandThings (εξ ου και η φωτο). Ζουν στη Νέα Υόρκη με τον γιο τους, Charles Star Matadin.
Το ανδρόγυνο από την Ολλανδία έχει κατακτήσει τον κόσμο της μόδας και της τέχνης με τις ιδιαίτερες φωτογραφίες τους. Δουλεύουν μαζί εδώ και 25 χρόνια, ενώ εκτός από πολλές φωτογραφήσεις μόδας έχουν παρουσιάσει φωτογραφικά έργα τους και σε πολλές γκαλερί. Γνωρίστηκαν όταν και οι δύο έκαναν σπουδές μόδας στις αρχές της δεκαετίας του '80. Πρόσφατο αποκορύφωμα της συνεργασίας τους, η συλλογή κοσμημάτων που σχεδιάζουν μαζί για το label TenThousandThings (εξ ου και η φωτο). Ζουν στη Νέα Υόρκη με τον γιο τους, Charles Star Matadin.

Jackie Kennedy – Oleg Cassini
Jackie Kennedy – Oleg Cassini
Ως Πρώτη Κυρία των Ηνωμένων Πολιτειών, η Jackie είχε δεχθεί δριμύτατη κριτική για το γεγονός ότι φορούσε μη-αμερικανική μόδα. Γι' αυτό και το 1961 προσέλαβε τον σχεδιαστή, playboy και γόνο αριστοκρατικής οικογένειας, Oleg Cassini ως αποκλειστικό couturier, ώστε να της σχεδιάσει μια all-American γκαρνταρόμπα. Αποτέλεσμα, το αθάνατο “Jackie Look” με το ταγέρ και το pillbox hat, το οποίο αντιγράφηκε κατά κόρον και έμεινε στην ιστορία της μόδας. (Παρεμπιπτόντως, τότε στο Ντάλας, το ματωμένο ροζ ταγέρ της Jackie, το οποίο φορούσε και στην ορκωμοσία του LBJ την ίδια μέρα, ΔΕΝ ήταν Chanel – ήταν αντιγραφή από σχέδιο Chanel, φτιαγμένο με ύφασμα Chanel, στις US of A). Το 2003, η Suzy Menkes σχολίαζε το έργο του Cassini ως εξής: “Oleg, είσαι και θα μείνεις στην ιστορία της μόδας, ο σχεδιαστής που δημιούργησε την ανεξίτηλη και stylish εικόνα για την Πρώτη Κυρία. Θα πρέπει να είσαι περήφανος για το επίτευγμά σου”.
Ως Πρώτη Κυρία των Ηνωμένων Πολιτειών, η Jackie είχε δεχθεί δριμύτατη κριτική για το γεγονός ότι φορούσε μη-αμερικανική μόδα. Γι' αυτό και το 1961 προσέλαβε τον σχεδιαστή, playboy και γόνο αριστοκρατικής οικογένειας, Oleg Cassini ως αποκλειστικό couturier, ώστε να της σχεδιάσει μια all-American γκαρνταρόμπα. Αποτέλεσμα, το αθάνατο “Jackie Look” με το ταγέρ και το pillbox hat, το οποίο αντιγράφηκε κατά κόρον και έμεινε στην ιστορία της μόδας. (Παρεμπιπτόντως, τότε στο Ντάλας, το ματωμένο ροζ ταγέρ της Jackie, το οποίο φορούσε και στην ορκωμοσία του LBJ την ίδια μέρα, ΔΕΝ ήταν Chanel – ήταν αντιγραφή από σχέδιο Chanel, φτιαγμένο με ύφασμα Chanel, στις US of A). Το 2003, η Suzy Menkes σχολίαζε το έργο του Cassini ως εξής: “Oleg, είσαι και θα μείνεις στην ιστορία της μόδας, ο σχεδιαστής που δημιούργησε την ανεξίτηλη και stylish εικόνα για την Πρώτη Κυρία. Θα πρέπει να είσαι περήφανος για το επίτευγμά σου”.

Mary Kate & Ashley Olsen
Mary Kate & Ashley Olsen
Θα μπορούσαν να μείνουν γνωστές ως “πρέσβειρες του homeless chic” (εμείς τις λατρεύαμε ανέκαθεν, να το πούμε κι αυτό). Ωστόσο, οι δίδυμες που αυτό το καλοκαίρι συμπληρώνουν τα 28 τους, έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν κάτι πολύ σημαντικότερο από red-carpet looks που όλοι θυμούνται – είτε με την καλή είτε με την κακή έννοια. Λανσάρουν με επιτυχία κάθε σεζόν, στην εβδομάδα μόδας της Νέας Υόρκης, την ωραιότατη σειρά ρούχων The Row, ενώ από το 2007 “σκίζουν” και με τη σειρά Elizabeth and James, την οποία ονόμασαν από τα άλλα δύο τους αδέλφια (Elizabeth Olsen, και τέτοια).
Θα μπορούσαν να μείνουν γνωστές ως “πρέσβειρες του homeless chic” (εμείς τις λατρεύαμε ανέκαθεν, να το πούμε κι αυτό). Ωστόσο, οι δίδυμες που αυτό το καλοκαίρι συμπληρώνουν τα 28 τους, έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν κάτι πολύ σημαντικότερο από red-carpet looks που όλοι θυμούνται – είτε με την καλή είτε με την κακή έννοια. Λανσάρουν με επιτυχία κάθε σεζόν, στην εβδομάδα μόδας της Νέας Υόρκης, την ωραιότατη σειρά ρούχων The Row, ενώ από το 2007 “σκίζουν” και με τη σειρά Elizabeth and James, την οποία ονόμασαν από τα άλλα δύο τους αδέλφια (Elizabeth Olsen, και τέτοια).

Proenza Schouler
Proenza Schouler
Ο Lazaro Hernandez (αριστερά) και ο Jack McCollough ξεχωρίζουν ως ένα από τα πιο δημιουργικά και υπέροχα duos της σύγχρονης μόδας. Δημιουργώντας το άκρως ενήλικο στυλ τους με τις πιο “too cool for school” αναφορές -από το surf και το skateboard μέχρι το Tumblr ή ένα ταξίδι στα Fiji-, οι Proenza Schouler διαθέτουν στο ενεργητικό τους και μία άκρως επιτυχημένη it-bag, την PS1, την οποία παρουσιάζουν κάθε σεζόν (από το 2008, αν δεν κάνω λάθος) σε διάφορες εκδοχές, καθώς και ένα ζηλευτό celebrity πελατολόγιο, από την Chloe Sevigny και την Emma Watson μέχρι την Natalie Portman και την Kristen Stewart.
Ο Lazaro Hernandez (αριστερά) και ο Jack McCollough ξεχωρίζουν ως ένα από τα πιο δημιουργικά και υπέροχα duos της σύγχρονης μόδας. Δημιουργώντας το άκρως ενήλικο στυλ τους με τις πιο “too cool for school” αναφορές -από το surf και το skateboard μέχρι το Tumblr ή ένα ταξίδι στα Fiji-, οι Proenza Schouler διαθέτουν στο ενεργητικό τους και μία άκρως επιτυχημένη it-bag, την PS1, την οποία παρουσιάζουν κάθε σεζόν (από το 2008, αν δεν κάνω λάθος) σε διάφορες εκδοχές, καθώς και ένα ζηλευτό celebrity πελατολόγιο, από την Chloe Sevigny και την Emma Watson μέχρι την Natalie Portman και την Kristen Stewart.

Scott Schuman – Garance Dore
Scott Schuman – Garance Dore
Δύο άνθρωποι που άλλαξαν ριζικά το τοπίο και τις ισορροπίες στη σύγχρονη μόδα ίσως και να ήταν μοιραίο να καταλήξουν ως ζευγάρι. Εκείνος, με το blog του The Sartorialist, άρχισε να φωτογραφίζει στον δρόμο ανθρώπους που του φαίνονταν ωραία ντυμένοι και κατέληξε να κάνει καμπάνιες, είτε ως φωτογράφος είτε ως μοντέλο, για τον οίκο Burberry ή για το label Gap – καθώς και να συνεργάζεται μόνιμα με το GQ ή να καλύπτει την εβδομάδα μόδας της Νέας Υόρκης για το Saks Fifth Avenue. Εκείνη, στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, άρχισε να ξεχωρίζει μέσα στο τοπίο του παρισινού στυλ με το δικό της blog, φωτογραφίζοντας ή εικονογραφώντας για τους Louis Vuitton, Kate Spade, Dior, Chloe, Chopard κ.ά. Το 2012, οι δυο τους (οι οποίοι είναι σε σχέση από το 2008) έγιναν οι πρώτοι bloggers που κέρδισαν βραβείο από το CFDA, το συμβούλιο των Αμερικανών σχεδιαστών μόδας.
Δύο άνθρωποι που άλλαξαν ριζικά το τοπίο και τις ισορροπίες στη σύγχρονη μόδα ίσως και να ήταν μοιραίο να καταλήξουν ως ζευγάρι. Εκείνος, με το blog του The Sartorialist, άρχισε να φωτογραφίζει στον δρόμο ανθρώπους που του φαίνονταν ωραία ντυμένοι και κατέληξε να κάνει καμπάνιες, είτε ως φωτογράφος είτε ως μοντέλο, για τον οίκο Burberry ή για το label Gap – καθώς και να συνεργάζεται μόνιμα με το GQ ή να καλύπτει την εβδομάδα μόδας της Νέας Υόρκης για το Saks Fifth Avenue. Εκείνη, στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, άρχισε να ξεχωρίζει μέσα στο τοπίο του παρισινού στυλ με το δικό της blog, φωτογραφίζοντας ή εικονογραφώντας για τους Louis Vuitton, Kate Spade, Dior, Chloe, Chopard κ.ά. Το 2012, οι δυο τους (οι οποίοι είναι σε σχέση από το 2008) έγιναν οι πρώτοι bloggers που κέρδισαν βραβείο από το CFDA, το συμβούλιο των Αμερικανών σχεδιαστών μόδας.

Patricia Field – Sarah Jessica Parker
Patricia Field – Sarah Jessica Parker
Τα Manolos, το χρυσό κολιέ “Carrie”, τα χρυσά aviators, οι μπουτονιέρες μεγέθους μετάλλαξης, τα clutch bags ακόμη και το πρωί, οι Baguettes του οίκου Fendi... Μόλις μερικά από τα trends που καθόρισαν το στυλ των πρώτου μισού των '00s χάρη στις δύο γυναίκες που εδώ βλέπουμε να παρακολουθούν την παρουσίαση της συλλογής του Narciso Rodriguez για φθινόπωρο 2003. Σχολιάζοντας τη δουλειά της Field, η Parker είχε δηλώσει χαρακτηριστικά ότι “η μόδα είναι ο πέμπτος χαρακτήρας” της σειράς, ενώ η υπερ-stylist και ενδυματολόγος έχει πει για την SJP: “Κατά έναν περίεργο τρόπο είναι ένα supermodel εξ αμελείας. Είναι μια γυναίκα που, όπως πολλές εκεί έξω, έχει δουλέψει για να αποκτήσει την ωραία της εμφάνιση και το στυλ της”.
Τα Manolos, το χρυσό κολιέ “Carrie”, τα χρυσά aviators, οι μπουτονιέρες μεγέθους μετάλλαξης, τα clutch bags ακόμη και το πρωί, οι Baguettes του οίκου Fendi... Μόλις μερικά από τα trends που καθόρισαν το στυλ των πρώτου μισού των '00s χάρη στις δύο γυναίκες που εδώ βλέπουμε να παρακολουθούν την παρουσίαση της συλλογής του Narciso Rodriguez για φθινόπωρο 2003. Σχολιάζοντας τη δουλειά της Field, η Parker είχε δηλώσει χαρακτηριστικά ότι “η μόδα είναι ο πέμπτος χαρακτήρας” της σειράς, ενώ η υπερ-stylist και ενδυματολόγος έχει πει για την SJP: “Κατά έναν περίεργο τρόπο είναι ένα supermodel εξ αμελείας. Είναι μια γυναίκα που, όπως πολλές εκεί έξω, έχει δουλέψει για να αποκτήσει την ωραία της εμφάνιση και το στυλ της”.

Yves Saint Laurent – Pierre Berge
Yves Saint Laurent – Pierre Berge
Ένας από τους πιο σημαντικούς σχεδιαστές μόδας που έχουν υπάρξει ποτέ και ο υπερ-προστατευτικός πρώην σύντροφος και “νυν-και-αεί” συνεργάτης του: Γνωρίστηκαν το 1958, λάνσαραν μαζί τον οίκο υψηλής ραπτικής Yves Saint Laurent το 1961, χώρισαν το 1976, αλλά παρέμειναν αχώριστοι επαγγελματικά μέχρι το 2002, όταν έκλεισε το ατελιέ της haute couture – οπότε και ο Berger έγινε πρόεδρος του ιδρύματος Pierre Berge-Yves Saint Laurent. Λέγεται πως, λίγες μέρες πριν ο Yves Saint Laurent πεθάνει από καρκίνο, το 2008, προχώρησαν σε πολιτική ένωση μεταξύ ατόμων του ίδιου φύλου. Ο Berge έχει μιλήσει για τον αγώνα που κατέβαλε να κρατήσει τον ταλαντούχο σχεδιαστή υγιή και ισορροπημένο (ήταν μανιοκαταθλιπτικός): “Ακόμη και μετά από μια υπέροχη συλλογή, ήταν πολύ, πολύ δυστυχισμένος. Και κάτι παραπάνω. Αλήθεια. Απλά προσπαθούσα να τον βοηθάω κατά καιρούς. Δεν παραπονέθηκα ποτέ. Είναι μια αρρώστια, και τίποτε άλλο”.
Ένας από τους πιο σημαντικούς σχεδιαστές μόδας που έχουν υπάρξει ποτέ και ο υπερ-προστατευτικός πρώην σύντροφος και “νυν-και-αεί” συνεργάτης του: Γνωρίστηκαν το 1958, λάνσαραν μαζί τον οίκο υψηλής ραπτικής Yves Saint Laurent το 1961, χώρισαν το 1976, αλλά παρέμειναν αχώριστοι επαγγελματικά μέχρι το 2002, όταν έκλεισε το ατελιέ της haute couture – οπότε και ο Berger έγινε πρόεδρος του ιδρύματος Pierre Berge-Yves Saint Laurent. Λέγεται πως, λίγες μέρες πριν ο Yves Saint Laurent πεθάνει από καρκίνο, το 2008, προχώρησαν σε πολιτική ένωση μεταξύ ατόμων του ίδιου φύλου. Ο Berge έχει μιλήσει για τον αγώνα που κατέβαλε να κρατήσει τον ταλαντούχο σχεδιαστή υγιή και ισορροπημένο (ήταν μανιοκαταθλιπτικός): “Ακόμη και μετά από μια υπέροχη συλλογή, ήταν πολύ, πολύ δυστυχισμένος. Και κάτι παραπάνω. Αλήθεια. Απλά προσπαθούσα να τον βοηθάω κατά καιρούς. Δεν παραπονέθηκα ποτέ. Είναι μια αρρώστια, και τίποτε άλλο”.