Ανταπόκριση από τις εθνικές συμμετοχές της 60ης κορυφαίας εικαστικής διοργάνωσης που συντονίζονται με το σκεπτικό της κεντρικής έκθεσης "Ξένοι Παντού" και από το "Ξηρόμερο/Dryland".
Είναι ίσως από τις φορές που τα εθνικά περίπτερα της 60ης Μπιενάλε Βενετίας μοιάζουν να συντονίζονται περισσότερο από ποτέ (γεγονός όχι προαπαιτούμενο) με το σκεπτικό της κεντρικής έκθεσης που επιμελείται ο Adriano Pedrosa, ο πρώτος Λατινοαμερικανός και ανοιχτά γκέι επιμελητής στην ιστορία του θεσμού, "Ξένοι παντού” (ο τίτλος είναι δανεισμένος από ένα έργο του εικαστικού ντούο Claire Fontaine).
Όχι μόνο θεματικά αλλά και κυριολεκτικά αρκετές χώρες επέλεξαν να εκπροσωπηθούν στα εθνικά περίπτερα με καλλιτέχνες/ιδες μετανάστες/τριες και, βέβαια, αυτόχθονες από μέχρι πρότινος περιθωριοποιημένες κοινότητες. Και συχνά ήταν οι εκπροσωπήσεις αυτές που έκαναν τη μεγαλύτερη αίσθηση, αρχίζοντας από τον ίδιο τον Χρυσό Λέοντα για την καλύτερη εθνική συμμετοχή που δόθηκε στο περίπτερο της Αυστραλίας και τον Αβορίγινα καλλιτέχνη Archie Moore.
Συνεχίστε την ανάγνωση στο athinorama.gr