Page 56 - Madame Figaro Paros 2025
P. 56

PEOPLE




















                                                                   PHOTO: PANAGIOTIS TSETSEKOS













          η λιτότητα. Το BeGrims είναι, λοιπόν, ένα νήμα που ενώνει όλα αυτά                                                 PHOTO: PANAGIOTIS TSETSEKOS
          τα προσωπικά μου κομμάτια, με βασικό σκοπό τη διατήρηση και την
          εξέλιξη των παραδοσιακών ελληνικών τεχνικών. Είναι κάτι παραπάνω
          από ρούχα. Είναι ρίζες, ενέργεια και ιστορίες που συνεχίζονται».

          Η επαφή της με τον κυκλαδίτικο πολιτισμό μέσα από γιορτές, πανη-
          γύρια και παραδοσιακές φορεσιές υπήρξε καθοριστική και βαθιά
          βιωματική. Άυτό το βίωμα την οδήγησε στο να εμβαθύνει και να
          επαναπροσεγγίσει αυτές τις τεχνικές με μια σύγχρονη ματιά. Η πρώτη
          της γνωριμία με την υφαντική της Άπειράνθου έγινε ενώ ζούσε ακόμη
          στο Παρίσι. Επικοινώνησε τηλεφωνικά με τη Σοφία Άγαπητού, πρόε-
          δρο του τοπικού συνεταιρισμού, και η επαφή αυτή εξελίχθηκε σε μια
          ουσιαστική συνεργασία όταν επισκέφθηκε την Άπείρανθο από κοντά.
          «Επέλεξα τις κυκλαδίτικες τεχνικές γιατί με συγκινεί η λιτότητα αλλά
          και η δύναμη των συμβόλων τους – τα ζωηρά χρώματα, η σύνδεση
          με τη φύση, το τοπίο, την αρχιτεκτονική και τη γλυπτική. Παρά τη
          γεωγραφική τους απομόνωση, φέρουν επιρροές από άλλες περι-
          οχές και κουλτούρες. Στη Νάξο, και συγκεκριμένα στην Άπείρανθο,          d’Apeiranthos, à Naxos, alors qu’elle vit
          υπάρχει έντονο το αποτύπωμα της Κρήτης, καθώς πολλοί Κρητικοί            encore à Paris. Une simple conversation
          μετανάστευσαν εκεί παλαιότερα. Άυτή η ιστορική διασύνδεση είναι          téléphonique avec Sofia Agapitou,
          εμφανής τόσο στον τρόπο ζωής όσο και στην ομιλία των κατοίκων            présidente de la coopérative locale, se
          – ένα στοιχείο που κάνει τις παραδοσιακές τεχνικές της περιοχής   Info   transforme en collaboration profonde
          ακόμα πιο ενδιαφέρουσες και πολύπλευρες» αναφέρει χαρακτηρι-  Instagram: begrims,  après sa visite sur place.
          στικά η Δανάη Γκριμοπούλου.                           Facebook: BeGrims,  « J’ai choisi les techniques cycladiques  PROJECT COORDINATION: KORALLIA GRIMOPOULOU, ELENI PERPERIDOU, MODELS: DIM KOPS, ANGELIKI TZOLA
                                                                   begrims.com
                                                                                   pour leur simplicité, mais aussi pour
          Οι συνεργασίες της με τις γυναίκες του απεραθίτικου συνεταιρισμού        la puissance symbolique qu’elles dé-
          στη Νάξο αποτελούν θεμέλιο της δημιουργικής της πορείας. Εδώ και δύο χρόνια   gagent : des couleurs vives, une connexion forte avec  PHOTO: ALEXANDROS GIANNAKAKIS, CREATIVE DIRECTION: DANAE GRIMOPOULOU,
          χτίζει μαζί τους μια βαθιά και ειλικρινή σχέση, βασισμένη στον σεβασμό και στην   la nature, le paysage, l’architecture, la sculpture… Bien
          κοινή αγάπη για την παράδοση. Οι γυναίκες αυτές κατέχουν ανεξάντλητη γνώση   que géographiquement isolées, elles portent en elles
          στις παραδοσιακές τεχνικές και στα τοπικά μοτίβα, ενώ συχνά ανατρέχουν μαζί   des influences variées. À Apeiranthos, par exemple,
          σε παλιά σχέδια, τα οποία εκείνη ενσωματώνει στη δουλειά της μέσα από μια   l’héritage crétois est très présent, car beaucoup d’ha-
          σύγχρονη προσωπική οπτική. Τα ρούχα υφαίνονται στον αργαλειό, γνωστό στις   bitants descendent de familles venues de Crète. Cela
          Κυκλάδες και ως «κρεβαταριά». «Οι κρεβαταριές της Άπεράθου είναι πολύ παλιές,   se ressent dans leur langage comme dans leur mode
          χειροποίητες, παραδοσιακές κατασκευές με μικρό φάρδος. Άυτό σημαίνει ότι, για   de vie. Cette richesse donne aux techniques locales
          να δημιουργήσω μεγαλύτερες επιφάνειες υφάσματος, είναι απαραίτητη η τεχνική   une profondeur unique. »
          του patchwork – σαν ένα παζλ μνήμης και ύλης που ενώνει κομμάτια διαφορε-  Depuis deux ans, Danaé tisse une relation sincère
          τικά σε ένα νέο ενιαίο δημιούργημα. Η τεχνική του σταυρωτού είναι ένας απλός,   avec les femmes de la coopérative d’Apeiranthos.


          56 | MADAME FIGARO
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61