Page 57 - Madame Figaro Paros 2025
P. 57

αλλά εξαιρετικά δημιουργικός τρόπος ύφανσης, όπου το
          μοτίβο προκύπτει από κάθετες και οριζόντιες ρίγες που
          τέμνονται μεταξύ τους σχηματίζοντας σταυρούς – εξ ου
          και το όνομά της. Πρόκειται για ένα γεωμετρικό πλέγμα,
          ένα μοτίβο σταθερότητας αλλά και κίνησης. Το σταυρωτό     «Στην Πάρο γεννήθηκε
          είναι διπλό: χρησιμοποιούνται τέσσερα μυτάρια (τα μέρη
          του αργαλειού που κινούν τα νήματα του στημονιού) και   η σύνδεσή μου με την ομορφιά
          δύο κλωστές σε κάθε δόδι (το πέρασμα του υφαδιού).
          Το αποτέλεσμα είναι ένα ύφασμα πιο πυκνό, σταθερό, με   που κρύβουν η καθαρότητα
          έντονο ρυθμό και υπέροχο στην υφή» εξηγεί η Δανάη Γκρι-  και η λιτότητα». // « C’est `a Paros
          μοπούλου για τις κυκλαδίτικες τεχνικές στις δημιουργίες της.
                                                                   qu’est n΄ee ma connexion
          Όσο για την επίδραση της Πάρου στη σχεδιαστική της
          υπογραφή, τα τελευταία χρόνια η Δανάη και η οικογένειά   ` a la beaut΄e que rec`elent la puret΄e
          της έχουν αποκτήσει εξοχικό στο «υπέροχο και καλλιτεχνι-      et la simplicit΄e. »
          κό», όπως το περιγράφει η ίδια, χωριό Λεύκες, αναζητώ-
          ντας περισσότερη ηρεμία και καλύτερη ποιότητα ζωής. «Άν
          και δεν έχουμε καταγωγή από την Πάρο, νιώθουμε πλέον   Une collaboration nourrie de respect et d’un amour partagé pour la tradition.
      PHOTO: PANAGIOTIS TSETSEKOS  υλικά όπως το παριανό μάρμαρο, οι ξερολιθιές, οι καμά-  Ces tisseuses détiennent un savoir ancestral, qu’elles partagent avec elle, en
          τις ρίζες μας βαθιά δεμένες με το έδαφος και τον ρυθμό
          του νησιού» σημειώνει. Η αυθεντική λιτή αρχιτεκτονική της,

          ρες και οι γλυκές καμπύλες στα τελειώματα των σπιτιών
                                                       revisitant ensemble d’anciens motifs qu’elle réinterprète dans ses créations.
                                                       Les pièces sont réalisées à la main sur des métiers traditionnels appelés kre-
          αποτελούν βασική έμπνευσή της. «Παρότι είναι αποτέλε-
                                                       vatarià, typiques des Cyclades. « Les métiers d’Apeiranthos sont anciens, faits
          σμα μελέτης και λεπτομέρειας, αποπνέουν μια διαφάνεια
                                                       main, et très étroits. Pour créer des surfaces plus larges, j’utilise la technique du
          και φυσικότητα στην προσέγγιση – όπως ακριβώς και οι
          Κυκλάδες: φυσικές, οικείες, αυθεντικές και ανεπιτήδευτες».
                                                       patchwork — comme un puzzle de mémoire et de matière, qui unit des frag-
                                                                                ments divers dans une nouvelle composition. »
                                                Η σχεδιάστρια Δανάη Γκριμοπούλου   Parmi ses préférées : la technique du stavrotó,
                                                  με την τεχνίτρια του απεραθίτικου   ou tissage en croix. « C’est une méthode
                                            συνεταιρισμού στη Νάξο Ευδοκία Γαλάνη.  simple, mais d’une grande créativité. Des
 PROJECT COORDINATION: KORALLIA GRIMOPOULOU, ELENI PERPERIDOU, MODELS: DIM KOPS, ANGELIKI TZOLA
                                                   // Danaé Grimopoulou aux côtés   lignes verticales et horizontales se croisent
                                                      d’Evdokia Galani, artisane de   pour dessiner des croix — d’où son nom.
                                                la coopérative d’Apeiranthos à Naxos.  On obtient un motif géométrique qui ex-
                                                                                prime à la fois stabilité et mouvement. Il
                                                                                faut quatre lames et deux fils par passage,
                                                                                ce qui donne un tissu dense, structuré, au
                                                                                toucher très agréable. »
 PHOTO: ALEXANDROS GIANNAKAKIS, CREATIVE DIRECTION: DANAE GRIMOPOULOU,
                                                                                Paros reste au cœur de son inspiration. Elle
                                                                                y possède désormais, avec sa famille, une
                                                                                maison de vacances à Lefkès — un village
                                                                                « magnifique et artistique », comme elle le
                                                                                décrit — pour une vie plus paisible et plus
                                                                                harmonieuse. « Nous ne sommes pas ori-
                                                                                ginaires de Paros, mais nous nous sentons
                                                                                aujourd’hui profondément enracinés dans
                                                                                la terre et le rythme de l’île. »

                                                                                L’architecture locale, les matériaux naturels
                                                                                comme le marbre de Paros, les murets de
                                                                                pierre sèche, les arches, les courbes douces
                                                                                des maisons… tout cela nourrit sa créati-
                                                                                vité. « Ces constructions sont le fruit d’un
                                                                                grand savoir-faire, mais elles paraissent si
                                                                                naturelles, si fluides. À l’image des Cyclades
                                                                                elles-mêmes : authentiques, accueillantes,
                                                                                simples et vraies. »
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62