Το TagWalk είναι το Google που έλειπε από τον ψηφιακό fashion τοπίο
Η Alexandra van Houtte ξεκίνησε την καριέρα της σαν βοηθός στυλίστα στο Παρίσι. Κάνοντας "χιλιόμετρα” scroll down σε φωτογραφίες από πασαρέλες αναρωτήθηκε γιατί κανείς μέχρι τότε δεν είχε εφεύρει μια μηχανή αναζήτησης για τα ρούχα των κολεξιόν με λέξεις-κλειδιά (το αντίστοιχο Google για τη μόδα). Η πολύμηνη έρευνά της πάνω στο θέμα, επιβεβαίωσε το κενό που υπήρχε στον ψηφιακό τομέα και την έφερε κοντά με ανθρώπους που έψαχναν επίσης έναν εύκολο τρόπο να αναζητούν συγκεκριμένες τάσεις και looks.
Σε ένα πρώτο επίπεδο, το Tagwalk είναι μια μηχανή αναζήτησης εικόνων από πασαρέλες και παρουσιάσεις. Ωστόσο, μια προσεκτική ματιά αποκαλύπτει ότι η 27χρονη μαζί με το προσεκτικά επιλεγμένο team της, κατάφεραν να στήσουν μια βάση δεδομένων δημιουργικής ακρίβειας που αποδεικνύεται απαραίτητο εργαλείο για στυλίστες, εκδότες, αγοραστές και οποιονδήποτε ενδιαφέρεται για τον κόσμο της μόδας εν γένει. Γράφοντας για παράδειγμα τη λέξη "ροζ” έρχεσαι αντιμέτωπος με αμέτρητα outfits και αξεσουάρ σε κάθε κοντινή απόχρωση, ενώ μπορείς να δημιουργήσεις το προσωπικό σου moodboard για έμπνευση.

"Είχα δουλέψει για πέντε χρόνια ως βοηθός στυλίστα σε γυναικεία περιοδικά και είχα μόλις γίνει η ίδια στυλίστρια, όταν μου ήρθε η ιδέα. Όλα αυτά τα χρόνια κοιτούσα τα ρούχα, έκανα παραγγελίες, έφτιαχνα mood boards, και τα επέστρεφα μετά τη φωτογράφιση. Όμως στις μέρες μας όλα γίνονται γρηγορότερα! Πεινάς; Delivery. Θες ταξί; Μπαίνεις στην αντίστοιχη εφαρμογή. Γιατί να χάνω τόσο χρόνο προσπαθώντας να θυμηθώ πού είχα δει ένα look; Στον κόσμο της μόδας εμφανίζονται συνεχώς νέα trends και σχεδιαστές και αισθανόμουν ότι οι εξελίξεις με προσπερνούσαν. Όταν σκέφτηκα το TagWalk ρώτησα όσους φίλους ασχολούνταν με τη μόδα αν είχαν το ίδιο πρόβλημα με εμένα. Δεν άργησα να πάρω απαντήσεις”, λέει η 27χρονη σε συνέντευξή της στο Coveteur.
Η van Houtte έστησε το σάιτ τον Ιανουάριο του 2016, αφού επικοινώνησε προσωπικά με τους σχεδιαστές για να τους ζητήσει άδεια να χρησιμοποιήσει τις φωτογραφίες τους. Της αρνήθηκαν μόνο δύο. Προσέλαβε ένα μικρό team τριών ατόμων και συνέχισαν να επεξεργάζονται και να βελτιώνουν το site, βασιζόμενοι στο feedback του κόσμου. "Ένα χρόνο πριν, η τεχνολογία ήταν για μένα ένα άλλο σύμπαν. Το στήσιμο ενός site είναι πολλά περισσότερα από μια καλή ιδέα, αλλά πλέον έχω μάθει πολλά”, λέει, συμπληρώνοντας ότι στην εβδομάδα μόδας του Παρισιού τον περασμένο μήνα, το site ήταν ήδη εξαιρετικά διαδεδομένο.

Ωστόσο, πολλοί αντιμετωπίζουν το TagWalk σαν fashion blog, αγνοώντας την πραγματική λειτουργία του. "Σέβομαι απεριόριστα τους bloggers, αλλά το TagWalk είναι μια πλήρης μηχανή αναζήτησης. Είναι εύκολο για όσους δεν είναι στο χώρο να το υποβιβάσουν σαν "κάτι σε σχέση με τη μόδα” και είναι λυπηρό γιατί ο χώρος της τεχνολογίας κυριαρχείται από άνδρες. Αλλά αυτό έχει μια θετική πλευρά για μένα, με την έννοια ότι έχουν, τουλάχιστον στην αρχή, λιγότερες απαιτήσεις”, λέει. Παράλληλα, το site παρέχει μια μοναδική ευκαιρία σε νέους σχεδιαστές, αφού οι συλλογές τους μπορούν να εμφανίζονται με την ίδια συχνότητα πλάι σε συλλογές κορυφαίων οίκων.
Η ίδια, εκτός τις καθημερινές συναντήσεις με την ομάδα του site, παραδίδει διαλέξεις στο Institut Francais de la Mode και "εμπνέεται διαρκώς από τις ιδέες των μαθητών της”. Φοράει συνήθως μαύρα σύνολα, τα οποία φωτίζει με stylish αξεσουάρ και θεωρεί τον ύπνο τον μόνο τρόπο να μείνεις υγιής και παραγωγικός. "Όταν έχεις μια ιδέα, πρέπει να είσαι ξεκάθαρος. Γιατί κάνεις αυτό το site; Ποιο είναι το κοινό σου; Ποιος θα ωφεληθεί από αυτό; Πολλοί έχουν ωραίες ιδέες, αλλά πρέπει να ξέρεις γιατί η δική σου είναι καλύτερη από τις δικές τους. Είναι καλύτερα να δημιουργείς κάτι το οποίο αισθάνθηκες πρώτα την ανάγκη να χρησιμοποιήσεις” , είναι η συμβουλή της για όσους σκέφτονται να κάνουν το δικό τους βήμα.

Όσο για τα μελλοντικά της σχέδια, η van Houtte απαντά. "Αυτή τη στιγμή, το TagWalk είναι σε πλήρη λειτουργία και εργαζόμαστε πυρετωδώς για να το κάνουμε ακόμα καλύτερο και πιο ελκυστικό για το χρήστη. Πληκτρολογούμε τα tags ένα προς ένα- αυτά είναι το βασικό χαρακτηριστικό του site και ο λόγος που ο κόσμος το επισκέπτεται. Μέχρι στιγμής ανεβάζουμε κάθε βδομάδα περίπου 25.000 φωτογραφίες και πριν λίγο καιρό δημιουργήσαμε την τρίτη βερσιόν του site που επιτρέπει στο χρήστη να αναζητήσει τάσεις και να δει τη "λέξη της εβδομάδας” και το "κομμάτι της εβδομάδας”. Σκοπεύουμε να επικοινωνήσουμε ακόμα περισσότερο με τους χρήστες και να δούμε τι αναζητούν στην πλατφόρμα μας”.