30 χρόνια μετά τη δημιουργία του γαλλικού οίκου ο σχεδιαστής αποκαλύπτει ότι η καρδιά του ανήκε πάντα στα κοστούμια και όχι στα ρούχα
Με την πρεμιέρα του μπαλέτου "Όνειρο Καλοκαιρινής Νυκτός” σε παραγωγή Balanchine, η Όπερα της Βαστίλης στο Παρίσι γέμισε με μυστηριώδη χρώματα, παραμυθένια λουλούδια και νεραϊδόσκονη, υπό την ουβερτούρα του Mendelssohn. Αλλά αυτό που έκλεψε πραγματικά την παράσταση, δεν ήταν μόνο οι χορευτές, αλλά τα θεαματικά κουστούμια του Christian Lacroix, ο οποίος από το 2009 και μετά έχει αφοσιωθεί αποκλειστικά στη δημιουργία θεατρικών κουστουμιών.
Μετά το κλείσιμο του διάσημου γαλλικού οίκου και το τελευταίο του show, πολλοί θεώρησαν ότι ήταν τότε που ο Lacroix έστρεψε πρώτη φορά το ενδιαφέρον του στα κοστούμια. Αλλά το ενδιαφέρον αυτό του σχεδιαστή, ξεκίνησε από το 1985, όταν δούλευε στον οίκο Jean Patou. "Για εμένα η μόδα ήταν ατύχημα, ποτέ δε τη σκεφτόμουν. Πάντα στο μυαλό μου είχα το θέατρο”, δήλωσε ο ίδιος σε πρόσφατη συνέντευξη και μας κάνει να αναρωτιόμαστε πώς γίνεται να θεωρεί κάτι τέτοιο, δεδομένης της επιτυχίας του ομώνυμου οίκου του για παραπάνω από δύο δεκαετίες.

"Φυσικά, λάτρευα την υψηλή ραπτική, όσο και το θέατρο. Αλλά ποτέ δε θέλησα να δημιουργήσω μια νέα φιγούρα, με νέα υφάσματα και υφές. Ήθελα να δημιουργήσω μια νέα ατμόσφαιρα εξολοκλήρου θεατρική και κινηματογραφική” σχολίασε έπειτα.
O Christian Lacroix σκεφτόταν περισσότερο τις ταινίες του Fellini και του Visconti ως παιδί παρά τη μόδα, μέχρι να γνωρίσει τον Karl Lagerfeld το 1978 ο οποίος ήταν ο πρώτος που εκτίμησε το θεατρικό του portofolio και τον σύστησε στο χώρο της μόδας. Και η μετέπειτα ιστορία είναι φυσικά, γνωστή.