Ο ιταλικός οίκος έδωσε στη δημοσιότητα τα ημερολόγια του δαιμόνιου creative director
Όπως η πλειοψηφία των ανθρώπων της fashion industry, ο Alessandro Michele βρίσκεται σε καραντίνα στο σπίτι του στη Ρώμη και, από εκεί, πήρε κάποιες σημαντικές αποφάσεις για το μέλλον του οίκου Gucci.
Στις 23 Μαΐου, το ιταλικό brand έδωσε στη δημοσιότητα αποσπάσματα από τα ημερολόγια του creative director του, από τα οποία μαθαίνουμε και ότι, από εδώ και στο εξής, θα κυκλοφορεί δύο seasonless συλλογές. "Οι αδυσώπητες πρακτικές μας έκαψαν το σπίτι στο οποίο ζούμε. Αντιληφθήκαμε την ύπαρξή μας ως κάτι ανεξάρτητο από τη φύση, νιώσαμε ανίκητοι. Καταπατήσαμε τη φύση, και την πληγώσαμε. Ξυπνήσαμε τον Προμηθέα και θάψαμε τον Πάνα. Αυτή η αλαζονεία μάς έκανε να χάσουμε την σχέση με τις πεταλούδες, τα λουλούδια, τα δέντρα και τις ρίζες. Η εξωφρενική απληστία μάς έκανε να χάσουμε την αρμονία και την φροντίδα, την σύνδεση και τo να ανήκουμε. Υποτιμήσαμε την ιερότητα της ζωής, παραβλέποντας ότι είμαστε ζωντανά όντα. Στο τέλος της ημέρας, μείναμε χωρίς ανάσα”, έγραφε ο ταλαντούχος σχεδιαστής στις 29 Μαρτίου.
Όσο ποιητικά τα λέει ο Michele, άλλο τόσο είναι σαφές, από τις πιο πρόσφατες καταχωρήσεις, ότι σκοπεύει να προχωρήσει σε δραστικές αλλαγές στη λειτουργία του οίκου Gucci. Σε μία σειρά αναρτήσεων, από τις αρχές Μαΐου, ο σχεδιαστής ανακοινώνει την απόφασή του να "ανοίξει ένα νέο μονοπάτι, μακριά από deadlines που επιβάλλει η βιομηχανία και, πάνω από όλα, μακριά από τις υπερβολές για απόδοση που, σήμερα πια, δεν έχουν λόγο ύπαρξης”.
Πρακτικά, αυτό δεν μπορεί παρά να σημαίνει απόρριψη του παραδοσιακού προγράμματος του κόσμου της μόδας (κυκλοφορία συλλογών cruise, pre-fall, spring/summer, autumn/winter). "Θα εγκαταλείψω το παλιομοδίτικο μοντέλο της εποχικότητας και των shows, ώστε να ανακτήσω έναν νέο ρυθμό, περισσότερο κοντινό στο δημιουργικό μου κάλεσμα. Θα συναντιόμαστε δύο φορές το χρόνο, για να μοιραζόμαστε τα κεφάλαια μίας νέας ιστορίας”. Ο Michele με αυτό τον τρόπο υπόσχεται στις fans του οίκου Gucci ένα νέο, διαφορετικό δημιουργικό σύμπαν, το οποίο είναι πιθανόν να επηρεάσει την μόδα στο σύνολο.